
Στα 12,8 εκ ευρώ ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις το 2023 για αθέμιτη κερδοφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Γ. Νικητιάδη για την αισχροκέρδεια, ο κ. Σκρέκας είπε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 25.267 έλεγχοι, βρέθηκαν 1.865 παραβιάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 12.806.000 ευρώ και έχουν βεβαιωθεί ή εξοφληθεί 10.149.000 ευρώ, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνάει το 80%. Και βεβαίως, σημείωσε, θα βεβαιωθούν και τα υπόλοιπα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, (ενώ) υπάρχει μία χρονοκαθυστέρηση περίπου δύο μηνών μέχρι να φανεί αν θα πληρώσουν τα πρόστιμα οι εταιρείες οι οποίες έχουν υπερβάσεις ή τελικά θα βεβαιωθούν στην εφορία προς είσπραξη.
Ο κ. Σκρέκας κατέθεσε επίσης τα αποδεικτικά πληρωμής από τη Γιάκομπς, 1 εκ. ευρώ ευρώ, από την Πρόκτερ εντ Γκαμπλ, επίσης 1 εκ. ευρώ, και την απόφαση βεβαίωσης της Γιουνιλίβερ «ώστε να δείτε ότι τα πρόστιμα και επιβάλλονται και εισπράττονται από το ελληνικό Δημόσιο, και αυτό είναι αποτρεπτικό για να επαναλάβουν αυτή την τακτική.
Η ερώτηση Νικητιάδη
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του κόμματός του, δεν ενημερώνει για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα στις εταιρείες. Πείτε, ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ή φέρτε μας τα πορίσματα της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης επέκρινε το ΠΑΣΟΚ, ότι σε αντίθεση με άλλες δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η ΚΟ Σπαρτάτες, δεν ψήφισε τα τελευταία μέτρα που οδηγούν σε μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, και τις βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του, κ. Νικητιάδης εξήγησε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη σχετική τροπολογία, επειδή «θέλατε να ψηφίσουμε, μαζί με το ποσοστό της μείωσης του βρεφικού γάλακτος, και τις 135.000 ευρώ απευθείας αναθέσεις, που θέλατε να σας εξουσιοδοτήσουμε, να κάνετε με την ΔΙΜΕΑ».
Επέμεινε επίσης στο ζήτημα της περιγραφής των παραβάσεων ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να αναφέρει τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.
Τα προϊόντα
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «είναι πολύ φθηνή η δικαιολογία σας» ότι δεν ψηφίσατε τα παραπάνω μέτρα [..] Γιατί ενόχλησε εσάς; Τα άλλα κόμματα δεν είχαν πρόβλημα με αυτή τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον e-καταναλωτή; Ή θα περιμένουμε ακόμα ένα χρόνο να κάνουμε την διαδικασία για τα όρια αναθέσεων, που προβλέπονται στο ενωσιακό δίκαιο, για να μπορέσουμε, πολύ γρήγορα, να τον κάνουμε να λειτουργεί πολύ καλύτερα;
Αναφορικά για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «εμείς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε ούτε τα προϊόντα ούτε τις εταιρείες. Θέλουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με το νόμο. [..] Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όταν επιβάλαμε τα πρόστιμα, ανέφεραν τα προϊόντα τα οποία πουλούν οι εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα». Από κει και πέρα, πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, έχουμε έναν κωδικό, πχ 24 μεζούρες μίας συγκεκριμένης μάρκας, ο οποίος έχει ελεγχθεί και έχει βρεθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτης κερδοφορίας. Ένας άλλος κωδικός, που μπορεί να είναι 48 μεζούρες, να έχει (πρόβλημα). Γι’ αυτό έρχεται ο νόμος 5545, άρθρο 54 και λέει θα ανακοινωθεί ποιος είναι ο παραβάτης, γιατί εμείς θέλουμε η εταιρεία να σταματήσει να κερδοσκοπεί, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα ανάλυση, για κάθε κωδικό προϊόντος, γιατί εκεί θα μπορούσαμε να αδικούμε κωδικούς προϊόντων , τα οποία έχουν τηρήσει το νόμο, και κωδικούς προϊόντων που δεν έχουν τηρήσει. Γι’ αυτό ερχόμαστε και πιάνουμε την «ομπρέλα» της επιχείρησης, που πωλεί αυτά τα προϊόντα και ανακοινώνουμε ποια είναι. Γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα των εκατομμυρίων ευρώ, που σας παρουσίασα και κατέθεσα ότι έχουν πληρώσει. Είναι και η δυσφήμιση της εταιρείας όταν ανακοινώνεται το όνομα της, και αυτό είναι που την κάνει να πάει να διορθώσει τις τιμές στο ράφι. Γιατί, αυτός είναι σκοπός μας. Δεν είναι να καταστρέψουμε προϊόντα, που πολλά από αυτά κάνουν και καλά τη δουλειά τους. Σκοπός μας είναι αυτά τα προϊόντα να είναι φθηνότερα για τον καταναλωτή. Αυτός είναι σκοπός μας. Και αυτό το πετυχαίνουμε διότι κάθε φορά που ανακοινώνουμε πρόστιμα βλέπουμε ότι οι εταιρείες έρχονται και μειώνουν τις τιμές αυτές στα ράφια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank