Μαθαίνει από τα λάθη του ανταγωνισμού η Coca-Cola, η οποία φαίνεται πως παρακάμπτει τα ζητήματα πληθωρισμού που βάζουν τρικλοποδιά στους μεγάλους παίκτες της αγοράς, εμμένοντας στις αυξήσεις των τιμών της αλλά αποφεύγοντας την τακτική της PepsiCo που οδήγησε σε δημόσια διαμάχη με τον γαλλικό γίγαντα των σούπερ μάρκετ Carrefour.

Η εταιρεία παραγωγής ανθρακούχων ποτών PepsiCo βρέθηκε σε μια σκληρή διαμάχη με την Carrefour, με την τελευταία να ισχυρίζεται ότι απέσυρε προϊόντα Pepsi από τα ράφια εξαιτίας του shrinkflation – όπου η ποιότητα ή η ποσότητα του προϊόντος μειώνεται, αλλά η τιμή παραμένει η ίδια. Η PepsiCo το αρνείται αυτό, λέγοντας ότι τα προϊόντα που εξαφανίζονται είναι στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων των συμβολαίων.

Coca Cola: Στο στόχαστρο των γερμανικών αρχών για «παιχνίδια» με τις τιμές

Τι έμαθε από την PepsiCo

Ο μεγαλύτερος αντίπαλος της Pepsi -και ο ηγέτης της αγοράς στον κλάδο των ανθρακούχων αναψυκτικών- η Coca-Cola, φαίνεται να έχει καταφέρει να ξεφύγει από τέτοιες καταστάσεις, θέτοντας μακροπρόθεσμους στόχους και τηρώντας τους.

Αυτό ακριβώς επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος James Quincey από το Νταβός, όταν μιλώντας στο CNBC δήλωσε ότι εργάζεται σκληρά για να αποφύγει τις τριβές με τους προμηθευτές, αλλά σε μια παγκόσμια οικονομία με διαφορετικά ποσοστά πληθωρισμού αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.

«Όταν έχουμε να κάνουμε με τους δικούς μας προμηθευτές, ακολουθούμε μια μακρόχρονη προσέγγιση που είναι να επιδιώκουμε αντίστοιχα μακροπρόθεσμες σχέσεις», επισήμανε ο Quincey. «Μας αρέσει, δεδομένου του μεγέθους μας, να έχουμε μακροχρόνια ασφάλεια εφοδιασμού -αυτό είναι η Νο. 1 ανησυχία μας μας εξάλλου – όπως και μακροχρόνιες συμφωνίες τιμολόγησης».

«Εξομαλύνουμε σε μεγάλο βαθμό τον κύκλο συνεργασιών. Δεν ανεβαίνουμε πολύ γρήγορα και δεν έχουμε την τάση να πέφτουμε, μας αρέσει η ιδέα να βλέπουμε τον κύκλο – αυτό μας βοηθάει πραγματικά να σταθεροποιήσουμε την επιχείρησή μας, γι’ αυτό και δεν είμαστε τόσο επιθετικοί ή κάθετοι στην τιμολόγηση, αλλά μένουμε σταθεροί στο στόχο μας», συμπλήρωσε.

Σταθερές αυξήσεις τιμών

Οι τιμές της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 10% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανέφεραν οι Financial Times, αν και η τελευταία ενημέρωση της εταιρείας έδειξε ότι αυτό είχε μικρή επίδραση στα τελικά της μεγέθη.

Πράγματι, μια ανακοίνωση του Οκτωβρίου από την Coca-Cola για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ανέφερε ότι τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 8% στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια με αύξηση 2% στις πωλήσεις συμπυκνωμάτων, μια επίδοση που ο Quincey χαρακτήρισε «σταθερό» τρίμηνο.

Αντίθετα, η PepsiCo ανέφερε αύξηση 15% στις τιμές το β’ τρίμηνο του 2023, ενώ ο οργανικός όγκος μειώθηκε κατά 2,5%, αλλά το γ’ τρίμηνο ξεπέρασε και τις εκτιμήσεις των αναλυτών με τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 23,45 δισ. δολάρια αντί για τα 23,39 δισ. δολάρια που αναμενόταν.

Ο ρόλος των διαφορετικών αγορών

Ο Quincey δεν αρνήθηκε ότι ορισμένες περιοχές έχουν τα δικά τους προβλήματα, προσθέτοντας: «Σε διαφορετικές χώρες και σε διαφορετικά περιβάλλοντα μπορεί να υπάρχουν περισσότερες ή λιγότερες τριβές με ορισμένους από τους συνεργάτες μας στο λιανικό εμπόριο, αλλά στο τέλος επιστρέφουμε στη στρατηγική μας, η οποία είναι να κερδίσουμε το δικαίωμά μας στην τιμολόγηση».

Πρόσθεσε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να διασφαλίσει ότι μπορεί να αναπτύξει την επιχείρηση ποτών ταχύτερα με τη στρατηγική και την τεχνογνωσία της παρά με μεμονωμένους προμηθευτές που λειτουργούν μόνοι τους: «Αυτή είναι μια θετική ιστορία για όλους μας», πρόσθεσε.

Μάχη κατά του shrinkflation

Οι έμποροι λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν πιέσεις από τους καταναλωτές που στερούνται μετρητών και τους πολιτικούς που αναζητούν μια νίκη στην κρίση του κόστους ζωής.

Ο γαλλικός γίγαντας των σούπερ μάρκετ Carrefour δήλωσε ότι θέλει να κάνει κάτι για το θέμα και νωρίτερα φέτος ισχυρίστηκε ότι αποσύρει προϊόντα της PepsiCo όπως τα Doritos, Cheetos και 7up από τα ράφια της στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, μετά από αυξήσεις τιμών.

Η κίνηση του ομίλου χαρακτηρίστηκε ως «επίδειξη δύναμης» από τον πρόεδρο του μεγαλύτερου αντιπάλου της Carrefour, E. Leclerc, αλλά δυσκολεύτηκε να πείσει άλλους μεγάλους λιανοπωλητές να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Ωστόσο, αν και η ενέργεια αυτή έχει επαινεθεί από τον κλάδο, η PepsiCo ισχυρίζεται ότι η εκδοχή της Carrefour για τα γεγονότα δεν είναι ρεαλιστική. Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε στη Wall Street Journal στις 9 Ιανουαρίου ότι η Carrefour «δυστυχώς παραποίησε την αλυσίδα των γεγονότων» όταν το σούπερ μάρκετ ισχυρίστηκε ότι είχε απαγορεύσει τα προϊόντα του προμηθευτή σε ορισμένα καταστήματά της.

«Δεδομένης της έλλειψης συμφωνίας για νέα σύμβαση, σταματήσαμε την προμήθεια στην Carrefour στο τέλος του έτους, κάτι που γνώριζαν ότι θα μπορούσε να συμβεί. Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να συμφωνήσουμε σύντομα για τους νέους όρους, ώστε τα προϊόντα μας να επιστρέψουν στα ράφια τους για να τα απολαύσουν οι καταναλωτές», δήλωσε η εταιρεία.

Η Carrefour με τη σειρά της αμφισβήτησε αυτόν τον απολογισμό, λέγοντας στη WSJ: «Εμείς, στον όμιλο Carrefour, πήραμε αυτή την απόφαση».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή