
Διεξοδική έρευνα σε σχέση με το κατά πόσον η προτεινόμενη απόκτηση του κοινού ελέγχου της ITA Airways από την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών («MEF») δεν προσκρούει στους κανόνες περί ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε η Κομισιόν.
Όπως ανακοινώθηκε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατ’ αρχάς ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των αερομεταφορών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ιταλίας.
Η Lufthansa και η ITA εκτελούν ένα εκτεταμένο δίκτυο εσωτερικών δρομολογίων, δρομολογίων μικρών αποστάσεων εντός του ΕΟΧ καθώς και δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ του ΕΟΧ και του υπόλοιπου κόσμου.
Η Lufthansa έχει επίσης μια κοινοπραξία με την United Airlines και την Air Canada, μέσω της οποίας συντονίζουν τις τιμές, τη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό και μοιράζονται τα έσοδα σε υπερατλαντικά δρομολόγια.
Η προκαταρκτική έρευνα
Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι η συναλλαγή μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων.
Η Lufthansa και η ITA είναι ισχυροί και στενοί ανταγωνιστές στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών σε ορισμένα δρομολόγια από και προς την Ιταλία.
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι:
· Η συναλλαγή ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό σε γραμμές μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Σε ορισμένες τέτοιες διαδρομές, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ισχυρά με απευθείας συνδέσεις με περιορισμένο μόνο ανταγωνισμό, κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η οποία σε πολλές περιπτώσεις πετάει από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
· Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει και διαδρομές όπου το ένα από τα μέρη προσφέρει ήδη υπηρεσίες και το άλλο αναμένεται να εισέλθει σύντομα, καθώς και εκείνες όπου το ένα ή και τα δύο μέρη έχουν μια σύνδεση μίας στάσης και όπου οι συνδέσεις χωρίς στάση είναι περιορισμένες ή προσφέρεται μόνο από το άλλο μέρος.
· Σε σχέση με τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, η Επιτροπή θα αξιολογήσει περαιτέρω εάν οι δραστηριότητες της ITA, της Lufthansa και των εταίρων της σε κοινοπραξίες United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δραστηριότητες μιας ενιαίας οντότητας μετά τη συγχώνευση.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας και Ινδίας, λόγω του στενού ανταγωνισμού μεταξύ ITA, Lufthansa ή εταίρων κοινοπραξίας της Lufthansa – μέσω απευθείας ή συνδέσεων με μια στάση – και λόγω του δυνητικά περιορισμένου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές εταιρείες με ελκυστικές συνδέσεις.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
· Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης πιθανές αρνητικές επιπτώσεις σε δρομολόγια στα οποία άλλες αεροπορικές εταιρείες βασίζονται στην πρόσβαση στο δίκτυο εσωτερικού και μικρών αποστάσεων της ITA για τις δικές τους πτήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις υπηρεσίες τους σε διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετούνται επίσης από τη Lufthansa.
Η συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 30 Νοεμβρίου 2023.
Στις 8 Ιανουαρίου 2024, η Lufthansa υπέβαλε δεσμεύσεις για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτές οι δεσμεύσεις κρίθηκαν ανεπαρκείς, τόσο ως προς το πεδίο εφαρμογής όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα, για να απορριφθούν σαφώς οι προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν τις εξέτασε με συμμετέχοντες στην αγορά.
Η Επιτροπή έχει πλέον 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 6 Ιουνίου 2024, για να λάβει απόφαση.
Επισημαίνεται, δε, ότι η έναρξη εις βάθος έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.


Latest News

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης