Η ελληνική ναυτιλία, η μεγαλύτερη στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων πλοίων σε όλους τους κλάδους, προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον, να είναι ευέλικτη και να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κάθε κράτους και τις νομοθετικές του συνθήκες.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας την εκδήλωση της Ένωσης, στο Λονδίνο για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία
Στη συνέχεια ο κ. Φαφαλιός κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στη ναυτιλία δηλαδή τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους παραγωγούς καυσίμων να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών «πράσινων» λύσεων, ώστε να εξυπηρετείται αποτελεσματικά το ναυτιλιακό μοντέλο της tramp ναυτιλίας.
Επισημαίνεται ότι η tramp ναυτιλία είναι αυτή που δεν ακολουθεί τυποποιημένα, προγραμματισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα δρομολόγια, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η Tramp ναυτιλία αποτελεί περίπου το 80% της παγκόσμιας ναυτιλίας και αφορά κυρίως σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια κ. Το άλλο μοντέλο είναι αυτό των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ακολουθούν προγραμματισμένα δρομολογια (π.χ. Σαγκάη-Σουέζ-Πειραιάς- Ρότερνταμ) σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Συνεπώς πλοίο της tramp ναυτιλίας για να λειτουργήσει μπορεί να χρειασθεί ανεφοδιασμό καυσίμων οπουδήποτε στον κόσμο, σε αντίθεση με τα πλοία των τακτικών γραμμών που μπορούν να έχουν σταθερές υποδομές ανεφοδιασμού στα λιμάνια που «πιάνουν».
Οι μηδενικοί ρύποι
Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση μηδενικών εκπομπών άνθρακα «παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων, για να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το μοντέλο tramp», τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είπε ο κ. Φαφαλιός και συνέχισε: «Ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν μας έχουν δώσει καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
«Τα καύσιμα που προσφέρονται, πρόσθεσε, δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς».
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία υπογράμμισε ότι ο ελληνικός στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου με φορτηγά χύδην, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια και πρέπει να είναι πιο ευέλικτος από οποιονδήποτε άλλο στόλο και να τηρεί τις απαιτήσεις κάθε έθνους και τις νομοθετικές του προϋποθέσεις.
Ο κ. Φαφαλιός ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να αναβαθμίσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και να επιτρέψει περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τόνισε επίσης ότι για να δυναμώσει το ελληνικό νηολόγιο θα πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατικό. Επιπλέον τόνισε την ανάγκη η Ελλάδα να έχει πιο μόνιμη εκπροσώπηση στην Ε.Ε. και την I.M.O.
Καταλήγοντας επανέλαβε την θέση του, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή να παραμείνει μια σημαντική ραχοκοκαλιά του ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος με την παγκόσμια εκπροσώπησή του.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι