
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων στις θαλάσσιες μεταφορές, θα αυξηθούν περαιτέρω μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, πριν αρχίσει η αποκλιμάκωση τους, μετά το νέο Κινεζικό έτος (10 Φεβρουαρίου), εκτιμά η Xeneta.
Η πρόβλεψή της βασίζεται σε τιμές που έχουν ήδη ληφθεί από πελάτες της για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου αλλά και από την επιχειρηματικές επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την περίοδο, μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Ερυθρά Θάλασσα: Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα για μεταφορά καυσίμων
Από την Άπω Ανατολή έως τη Μεσόγειο, οι μέσες βραχυπρόθεσμες τιμές της αγοράς πρόκειται να αυξηθούν κατά 11% έως τις 2 Φεβρουαρίου και να διαμορφωθούν στα 6.507 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 243% από την κλιμάκωση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στα μέσα Δεκεμβρίου.
Οι τιμές από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% έως τις 2 Φεβρουαρίου, με μέσο όρο αγοράς 5106 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 235% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Η μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων είναι από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Σε αυτό το εμπόριο, τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία υποδηλώνουν αύξηση 17% έως τις 2 Φεβρουαρίου, ώστε η μέση βραχυπρόθεσμη τιμή να ανέλθει σε 6.119 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 146% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, δήλωσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσπαθούν να αναπροσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να καλύψουν τον πρόσθετο χρόνο πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Για παράδειγμα, συντομεύουν τα ταξίδια, παρακάμπτουν επισκέψεις σε λιμάνια και αυξάνουν την ταχύτητα πλεύσης.Παρ’ όλα αυτά, τα πρώτα στοιχεία της Xeneta δείχνουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οδεύουμε προς τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις που δείχνουν ότι οι ναύλοι αρχίζουν να πέφτουν και πάλι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Η XENETA διαπιστώνει πως οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δεν προσφέρουν πλέον τις πιο ακριβές υπηρεσίες premium που εγγυώνται την αποστολή εμπορευμάτων σε περιόδους ακραίας πίεσης στη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει, σημειώνει ο Peter Sand ότι υπάρχει φθίνουσα ζήτηση για αυτό το επίπεδο υπηρεσιών, επειδή η επείγουσα ανάγκη εξασθενεί από την πλευρά των αποστολέων, ή επειδή η χωρητικότητα είναι τελικά διαθέσιμη, παρά το χάος που προκλήθηκε από τις ναυτιλιακές που διέκοψαν τις διελεύσεις μέσω της διώρυγας του Σουέζ.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες