Περίπου 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι διέρχονται από το Σουέζ την ημέρα. Αυτά τα πλοία είναι υπεύθυνα για περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, παρέχοντας ζωτικής σημασίας διέλευση για αποστολές ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ από την Ασία στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το Reuters.

Ερυθρά Θάλασσα: Επέστρεψαν 2 δεξαμενόπλοια παρά την ένταση με τους Χούθι

Έχοντας ξεκινήσει τον Οκτώβριο οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους αναγκάζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν εντελώς την περιοχή.

“Τα πλοία εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα και αλλάζουν πορεία γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και ασκεί σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές”, δήλωσε στο Reuters ο John Bassadone, διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.

Η αναδρομολόγηση των αποστολών γύρω από το ακρωτήριο προσθέτει περίπου 3.000-3.500 ναυτικά μίλια (6.000 χιλιόμετρα) στα ταξίδια που συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία, προσθέτοντας περίπου δέκα ημέρες στη διάρκεια του ταξιδιού, σύμφωνα με την ολλανδική τράπεζα ING.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών αυξήθηκε κατά 23% στα 3.777 δολάρια αυτή την εβδομάδα και αυξήθηκε κατά 82% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

Από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούτι στις 19 Οκτωβρίου, οι ναύλοι από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυξήθηκαν κατά 383,5%, από 1.024 δολάρια σε 4.951 δολάρια. Επίσης, οι τιμές από τη Σαγκάη στη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 358,5%, από 1.370 δολάρια σε 6.282 δολάρια.

Υπενθυμίζεται πως πίσω στην Ερυθρά Θάλασσα επέστρεψαν δύο πετρελαιοφόρα που είχαν αρχικά πλεύσει μακριά από το στενό Bab al-Mandab, λόγω κλιμάκωσης της έντασης μετά τα πλήγματα των ΗΠΑ και της Βρετανίας κατά των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.

Κυνηγούν το πλεονέκτημα

Όπως μεταδίδει το Reuters, δεν κατέστη σαφές τι προκάλεσε την επιστροφή των δύο δεξαμενόπλοιων στο κομβικής σημασίας θαλάσσιο πέρασμα, ωστόσο ορισμένοι αναλυτές του κλάδου υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες των οποίων τα πλοία αψηφούν τους κινδύνους στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.

«Θα μπορούσε να ισχύει ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων είναι πρόθυμοι να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα, εάν το ναύλο είναι σωστό», δήλωσε ο Alberto Ayuso Martin, επικεφαλής έρευνας της Medco Shipbrokers με έδρα την Ισπανία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία