Η Boeing ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ασφαλείας που θα μπορούσε να επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ να επιταχύνουν την πιστοποίηση των αεροσκαφών 737 MAX 7, σε ένα ακόμα επεισόδιο της συνεχιζόμενης κρίσης που αντιμετωπίζει ο κολοσσός της αεροναυπηγικής.
Η εταιρεία πιέστηκε από βουλευτές να αποσύρει το αίτημά της αυτό μετά από την τρομακτική έκρηξη σε καμπίνα αεροσκάφους της εν πτήσει στις 5 Ιανουαρίου, η οποία τροφοδότησε ένα μεγάλο κύμα αμφισβητήσεων και ανησυχιών για την ασφάλεια και τον ποιοτικό έλεγχο σε αεροσκάφη μίας εκ των δύο μεγάλων εταιρειών κατασκευής τζετ στον κόσμο.
Boeing: Συνάντηση για την αεροπορική βιομηχανία στη σκιά των προβλημάτων του 737 ΜΑΧ
Η εξέλιξη αυτή θέτει σε περαιτέρω αμφιβολία το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση του MAX 7 της Boeing και του μεγαλύτερου MAX 10 που σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις, επειδή μπορεί να αναγκάσει την Boeing να κάνει αλλαγές σχεδιασμού πιο γρήγορα από ό,τι είχε προγραμματίσει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ντέιβιντ Καλχούν απέσυρε το αίτημα εξαίρεσης αφού του ζητήθηκε να το πράξει στις συναντήσεις του Καπιτωλίου την περασμένη εβδομάδα, καθώς η Boeing αντιμετωπίζει αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της μετά το περιστατικό στον αέρα με ένα 737 MAX 9 της Alaska Airlines.
Υπενθυμίζεται ότι από το ατυχές αυτό περιστατικό δεν σημειώθηκε θάνατος ωστόσο οι επιβάτες του αεροσκάφους έμειναν να κοιτάζουν το κενό από ύψος 16.000 ποδιών πάνω από το έδαφος, αναγκάζοντας τους πιλότους να κάνουν αναγκαστική προσγείωση. Αλλά το περιστατικό έχει μετατραπεί σε πλήρη κρίση ασφάλειας και φήμης για την Boeing, γεγονός που θα επιβραδύνει την παραγωγή αεροπλάνων και τον κίνδυνο να εκχωρήσει περαιτέρω μερίδιο αγοράς στην Airbus.
Η Boeing είχε προβλέψει κάποια στιγμή ότι θα κερδίσει την έγκριση για τα MAX 7 και 10 μέχρι το τέλος του 2022. Ωστόσο ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) είχε επανειλημμένα αρνηθεί να θέσει οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα όσον αφορά στην έγκριση των δύο αεροσκαφών.
Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις έχουν πάει πίσω χρονικά τα σχέδια μεγάλων αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένων των Southwest Airlines και United Airlines, που αποτελούν τους μεγαλύτερους πελάτες για τα MAX 7 και MAX 10 αντίστοιχα.
Η απόφαση της Boeing να αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ήρθε πριν από τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη.
Αλλαγές ασφαλείας στο MAX 7
Η εξαίρεση θα επέτρεπε στο MAX 7 να πιστοποιηθεί πριν γίνουν αλλαγές σχεδιασμού στη δομή εισόδου της ατράκτου και στο σύστημα προστασίας από πάγο του κινητήρα για την αποφυγή υπερθέρμανσης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρή ζημιά ή αστοχία στον κινητήρα.
Το MAX 10 θα απαιτήσει επίσης αλλαγές στον σχεδιασμό του εάν δεν ζητηθεί εξαίρεση.
Η Boeing πρότεινε αρχικά την εξαίρεση του MAX 7 έως τον Μάιο του 2026 – τη χρονική περίοδο που η εταιρεία πίστευε ότι ήταν απαραίτητη για την ανάπτυξη και την πιστοποίηση αλλαγών σχεδιασμού, αλλά η έγκριση του αιτήματος τέθηκε υπό αμφισβήτηση μετά το ατύχημα της Alaska Airlines.
“Ενώ είμαστε βέβαιοι ότι η προτεινόμενη χρονικά περιορισμένη εξαίρεση για αυτό το σύστημα ακολουθεί τις καθιερωμένες διαδικασίες της FAA για να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία, αντίθετα θα ενσωματώσουμε μια τεχνική λύση που θα ολοκληρωθεί κατά τη διαδικασία πιστοποίησης”, ανέφερε η Boeing, χωρίς να παρέχει εκτίμηση του χρόνου που θα χρειαστεί για να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες στον τομέα της ασφάλειας.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ