Οι χρηματοδότες της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας, οι αεροπορικές εταιρίες και οι μεγάλοι εκμισθωτές αεροσκαφών συναντώνται στο Δουβλίνο σε ένα κλίμα που επηρεάζει σημαντικά το ατύχημα ενός αεροσκάφους πριν απο λίγο καιρό , που άνοιξε ενα νέο γύρο προβλημάτων για τη Boeing και μάλιστα εν μέσω ενδείξεων ευρύτερης αναστάτωσης στη βιομηχανία των αεροσκαφών.

Boeing: Ξανά στους αιθέρες τα 737 Max 9 

Οι εκμισθωτές, οι τραπεζίτες και οι αεροπορικές εταιρείες που συναντώνται στην ιρλανδική πρωτεύουσα θα εξετάσουν τις συνέπειες της προσφοράς από την πρόσφατη μερική καθήλωση του Boeing 737 MAX 9, μετά το περιστατικό της Alaska Airlines νωρίτερα τον Ιανουάριο και αυτό σε μια περίοδο που οι αερομεταφορές αντιμετωπίζουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού και ανταλλακτικών.

«Η ζήτηση είναι λίγο-πολύ σίγουρη- το ερώτημα είναι πότε θα καλύψει την προσφορά» δήλωσε στο Reuters ο Ρόμπ Μορις , επικεφαλής των παγκόσμιων συμβουλευτικών υπηρεσιών της Ascend by Cirium, ενόψει του συνεδρίου Airline Economics που αρχίζει σήμερα.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ προχώρησε την περασμένη εβδομάδα στο ασυνήθιστο βήμα να διατάξει την Boeing να σταματήσει την αύξηση της παραγωγής του 737 MAX έως ότου αντιμετωπιστούν τα ερωτήματα σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας.

Δεν έχει δώσει καμία ένδειξη για πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσει αυτό αλλά όταν αρθεί, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου λένε ότι οι ρυθμιστικές αρχές αναμένεται να προσθέσουν ελέγχους που μπορεί να μετριάσουν τις προβλέψεις για τη βιομηχανική ανάπτυξη.

Μια κρίση που θα επηρεάσει την παραγωγή

Η προηγούμενη κρίση ασφάλειας, την οποία προκάλεσαν τα δυστυχήματα των νέων αεροπλάνων MAX της Boeing , το 2018 και το 2019, οδήγησε τις ρυθμιστικές αρχές να ενισχύσουν τον έλεγχο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης αεροσκαφών.

Τώρα, η αποκόληση πόρτας στην πτήση της Alaska Airlines και οι επακόλουθες ανακαλύψεις για χαλαρά μπουλόνια θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την παραγωγή.

Αυτό, λένε οι αναλυτές, σημαίνει ότι οι δύο κρίσεις αντίστοιχα θα κάνουν τα αεροπλάνα πιο δύσκολα στην ανάπτυξη και στη συνέχεια πιο αργά στην παραγωγή.

Αυτά είναι δυνητικά καλά νέα για τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν ήδη κάνει παραγγελίες μεγάλων αεροπλάνων και θα εξασφαλίσουν τώρα μεγαλύτερη απόδοση των επενδύσεών τους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν για χωρητικότητα.

Αλλά για τις αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσε να σημαίνει ένα κενό στη λήψη νέας τεχνολογίας που απαιτείται για τη μείωση του κόστους και τη μείωση των εκπομπών, καθώς και υψηλότερα ποσοστά μίσθωσης.

Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους.

Η άποψη των εταιριών leasing

Αφού η Boeing αντιμετώπισε ένα μπαράζ κριτικής από ρυθμιστικές αρχές και πολιτικούς, η εκδήλωση του Δουβλίνου θα προσφέρει μια νέα δοκιμασία εμπιστοσύνης μεταξύ των ιδιοκτητών που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών.

Αρκετοί σχολιαστές του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του σημαίνοντος αναλυτή Richard Aboulafia, κάλεσαν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Dave Calhoun ή άλλα στελέχη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου να παραιτηθούν.
Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.

Η κατασκευή αεροσκαφών είναι μια στενά συνδεδεμένη βιομηχανία με λίγους εναλλακτικούς προμηθευτές, επομένως οι σαφείς επιθέσεις στις υπηρεσίες διαχείρισης τείνουν να είναι σπάνιες,  τουλάχιστον δημόσια.
Όμως οι επενδυτές θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στον τόνο των παρεμβάσεων των επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης όπως η AerCap,  η SMBC Aviation Capital, η Air Lease και η Avolon στις εναρκτήριες συνεδριάσεις της Δευτέρας.

Ο D. Calhoun έχει δεσμευτεί ότι η Boeing θα αναγνωρίσει τα λάθη και θα διασφαλίσει ότι ένα ατύχημα όπως αυτο της Alaska Airlines «δεν θα μπορεί ποτέ να συμβεί ξανά».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή