Στο στόχαστρο της Γενικής Εισαγγελέως της Νέας Υόρκης βρέθηκε η Citibank, καθώς η δικαστική λειτουργός κατέθεσε μήνυση εναντίον της τράπεζας κατηγορώντας την ότι απέτυχε να προστατέψει τους πελάτες της από ηλεκτρονική απάτη και να τους αποζημιώσει με υψηλό κόστος για την πολιτεία.

Στην αγωγή που κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν η Γενική Εισαγγελέας, Λετίσια Τζέιμς, ισχυρίζεται ότι τα χαλαρά πρωτόκολλα ασφαλείας της Citi επέτρεψαν στους απατεώνες να αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση στους λογαριασμούς των χρηστών και να κλέψουν τις καταθέσεις τους μέσω μη εξουσιοδοτημένων εμβασμάτων.

Citigroup: Απολύει 20.000 εργαζόμενους, το 10% του προσωπικού της

«Οι τράπεζες υποτίθεται ότι είναι το ασφαλέστερο μέρος για να φυλάξεις χρήματα, ωστόσο η αμέλεια της Citi επέτρεψε στους απατεώνες να κλέψουν εκατομμύρια δολάρια από σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους» τονίζει η Τζέιμς.

Από την πλευρά της η τράπεζα υποστήριξε ότι είχε λάβει μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της απάτης. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος δήλωσε ότι η τράπεζα είχε ακολουθήσει όλους τους νόμους και τους κανονισμούς που σχετίζονται με τις εμβάσματα.

«Οι τράπεζες δεν υποχρεούνται να αποζημιώνουν τους πελάτες όταν αυτοί οι πελάτες ακολουθούν τις οδηγίες εγκληματιών και οι τράπεζες δεν βλέπουν καμία ένδειξη ότι οι πελάτες εξαπατώνται» είναι η απάντηση της Citi.

Στην αγωγή της η Γενική Εισαγγελέας ζητάει από την τράπεζα να αποκαλύψει  τα κέρδη της, να καταβάλει πρόστιμο 5.000 δολαρίων για κάθε περίπτωση παραβίασης του νόμου και να διορίσει έναν τρίτο ελεγκτή για τον εντοπισμό όλων των πελατών που ζημιώθηκαν. Η Τζέιμς σημειώνει ότι οι πελάτες που ανέφεραν την απάτη, ανέμεναν για μεγάλο χρονικά διάστημα στο τηλέφωνο και ενημερώθηκαν από το προσωπικό της Citi ότι θα τους επιστραφεί το ποσό, παρόλο που η τράπεζα δεν έλαβε άμεσα μέτρα για την ανάκτηση των χρημάτων.

Η αγωγή αναφέρει δύο πελάτες. Στη μία εκλάπησαν 40.000 δολάρια από τον συνταξιοδοτικό της λογαριασμό το 2021, αφού πάτησε τον σύνδεσμο σε ένα μήνυμα κειμένου που φαινόταν να προέρχεται από τη Citi.

Η πελάτισσα ανέφερε ύποπτη δραστηριότητα και της είπαν να μην ανησυχεί. Αλλά τρεις ημέρες αργότερα ανακάλυψε ότι ένας απατεώνας είχε αλλάξει τον τραπεζικό της κωδικό πρόσβασης και είχε εγγραφεί σε ηλεκτρονικές μεταφορές χρημάτων. Η τράπεζα αρνήθηκε τον ισχυρισμό της για απάτη.

Από μια άλλη Νεοϋορκέζα έκλεψαν 35.000 δολάρια. Η άτυχη πελάτισσα βρήκε ένα μήνυμα ότι είχε ανασταλεί ο λογαριασμός της και της έλεγε να καλέσει έναν αριθμό τηλεφώνου.
Ένας απατεώνας της είπε ότι θα της έστελνε κωδικούς της Citi για να επαληθεύσει την πρόσφατη ύποπτη δραστηριότητα. Στη συνέχεια μετέφερε όλα τα χρήματα των τριών λογαριασμών ταμιευτηρίου της πελάτισσας στον λογαριασμό τσεκαρίσματος της, άλλαξε τους διαδικτυακούς κωδικούς πρόσβασης και έκλεψε τα 35.000 δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή