Μετά την απόφαση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault να ακυρώσει την προγραμματισμένη αρχική δημόσια προσφορά (IPO) του βραχίονα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της, Ampere, η μετοχή της κατέγραψε άνοδο κατά 5% στην αρχή της διαπραγμάτευσης. Υπενθυμίζεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo είχε θέσει ως στόχο μια φιλόδοξη αποτίμηση 8 έως 10 δισ. ευρώ ενώ είχε χαρακτηρίσει την εταιρεία ως αντίπαλο της Tesla και των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με του Financial Times.

Η τιμή της μετοχής της Renault σημείωσε άνοδο 5,13% στην ανοιχτή αγορά την Τρίτη πριν υποχωρήσει για να διαπραγματευτεί περίπου στο 2,5% στο μεσημέρι ώρα Ελλάδας.

Renault: Aύξηση πωλήσεων κατά 11% στο β΄τρίμηνο του 2023

Ο De Meo αρχικά ανακοίνωσε δημοσίως τα σχέδιά του να αποκτήσει την Ampere το 2022, ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αναμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας και την αξιοποίηση της αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έκτοτε μειώθηκε, με αποτέλεσμα η εταιρεία να ανακοινώσει στα τέλη του 2023 ότι δεν θα προχωρήσει το σχέδιό της εάν η αποτίμηση ήταν πολύ χαμηλή.

Ο De Meo δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι «συνθήκες της αγοράς» και η αυξημένη κερδοφορία της ευρύτερης επιχείρησης κατέστησαν την εισαγωγή με βιώσιμη.

Επεσήμανε επίσης την επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά επέμεινε ότι η αγορά θα παραμείνει «κυρίαρχη» στην περιοχή λόγω των κανονισμών απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα.

Volkswagen: «Απτή επιλογή» η IPO για την PowerCo

Από τη μεριά της, η γερμανική Volkswagen την Τρίτη ανακοίνωσε ότι η αρχική δημόσια εγγραφή της μονάδας μπαταριών της παραμένει «απτή επιλογή», μετά από αναφορές ότι η εταιρεία μπορεί να την αναβάλει – όπως έπραξε και η Renault με την Ampere – λόγω της ασθενέστερης ζήτησης της αγοράς.

Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοίνωσε ότι εμμένει στα χρηματοδοτικά του σχέδια για τις δραστηριότητές του στην PowerCo, ενώ αξιολογεί την «ετοιμότητα των επενδυτών» από το 2024 και μετά.

Σημειώνεται ότι το Bloomberg΄είχε αναφέρει πως η Volkswagen απωθούσε τα σχέδια αναζήτησης εξωτερικών επενδυτών για τη μονάδα μπαταριών της, εγείροντας αμφιβολίες ότι μπορεί να παράγει τις δικές της μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα.

«Το ενδιαφέρον που βλέπουμε από τους επενδυτές παραμένει υψηλό. Η IPO είναι μια απτή επιλογή στο μέλλον», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωσή της, ενώ επίσης σημείωσε ότι «έχουμε την τεχνογνωσία και τα μέσα για να χρηματοδοτήσουμε μια τόσο σημαντική οντότητα στον Όμιλο Volkswagen».

Η εταιρεία αναγνώρισε επίσης μια αλλαγή στο «περιβάλλον της αγοράς» των EV, αλλά επέμεινε ότι η PowerCo παραμένει «σημαντικός πυλώνας της στρατηγικής μπαταριών της VW.

«Το περιβάλλον της αγοράς έχει αλλάξει δυναμικά τα τελευταία χρόνια», ανέφερε. «Οι χωρητικότητες αναπτύσσονται παγκοσμίως, η αύξηση των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων είναι σταθερή αλλά όχι τόσο απότομη όσο αναμενόταν και οι τιμές των πρώτων υλών παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις».

Η PowerCo ανακοίνωσε ότι παραμένει «εν τέλει σε καλό δρόμο για να γίνει παγκόσμιος παίκτης στον κλάδο των μπαταριών» και ότι επί του παρόντος δημιουργεί τρία εργοστάσια giga στη Γερμανία, την Ισπανία και τον Καναδά, με την παραγωγή να ξεκινά το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή