Ούτε το πρόσφατο σκάνδαλο με τις «πειραγμένες» δοκιμές στη θυγατρική Daihatsu, ούτε οι δυσκολίες εξασφάλισης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που την ταλάνισαν τους τελευταίους μήνες κατάφεραν να στερήσουν από την Toyota το στέμμα της κορυφαίας σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.

Η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει για πρώτη φορά τον πήχη των 10 εκατομμυρίων, ανακοινώνοντας 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων για το 2023, διατηρώντας της θέσης της στον θρόνο νγια τέταρτη συνεχή χρονιά.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε άνοδο 7,2% στις παγκόσμιες πωλήσεις του ομίλου πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της μονάδας φορτηγών Hino Motors και της εταιρείας κατασκευής μικρών αυτοκινήτων Daihatsu, με τη βοήθεια ρεκόρ πωλήσεων στο εξωτερικό 8,9 εκατομμυρίων οχημάτων.

Η GM κέρδισε την Toyota στις ετήσιες πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, ο οποίος νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανέφερε αύξηση 12% στις παραδόσεις πέρυσι, σε 9,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σηματοδοτώντας μια ανάκαμψη μετά την πανδημία καθώς μειώθηκαν τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι πωλήσεις των μητρικών οχημάτων της Toyota, στα οποία περιλαμβάνονται εκείνα της ομώνυμης μάρκας της και της Lexus, σημείωσαν ρεκόρ 10,3 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023.

Τα υβριδικά βενζίνης-ηλεκτρισμού αποτελούσαν περίπου το ένα τρίτο αυτών. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν λιγότερο από 1%.

Τεχνολογική αντεπίθεση της Toyota

Όπως σύσσωμος ο ξένος τύπος σημειώνει, η Toyota βρίσκεται σε φάση ισχυρής ανάπτυξης και καινοτομιών σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Έχοντας δεχθεί κριτική για ολιγωρία σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης – το ίδιο το αφεντικό της Toyota, Άκιο Τογιόντα, εξήγησε ότι πρόκειται για ζήτημα στρατηγικής του ομίλου που εξάλλου δεν θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως μονόδρομο – η Toyota προανήγγειλε προσφάτως την κατασκευή συσσωρευτών νέας γενιάς που, όπως πολλοί ειδικοί εκτιμούν, ίσως αλλάξουν τα δεδομένα του παιχνιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η εμπορική εφαρμογή της τεχνολογικής αυτής καινοτομίας δεν προβλέπεται πριν από το 2026. Σημειωτέον ότι σε κάθε προσπάθεια που καταβάλλει ο ιαπωνικός όμιλος για να παραμείνει πρώτος σε τεχνολογίες αιχμής και βέβαια σε πωλήσεις παγκοσμίως, έχει ως αρωγό και συμπαραστάτη την κυβέρνηση του Τόκιο. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την κατασκευή μπαταριών, η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο την εκταμίευση 118 δισ. γεν (764 εκατ. ευρώ) υπό μορφήν επιδοτήσεων προς την Toyota και τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές.

Στόχος του Τόκιο είναι να ευνοήσει την παραγωγή συσσωρευτών για την ηλεκτροκίνηση οχημάτων εντός της επικράτειας της χώρας. «Ελπίζω ότι οι μεγάλες επενδύσεις εκ μέρους της Toyota και των άλλων κατασκευαστών θα ενισχύσουν σημαντικά την αλυσίδα παραγωγής μπαταριών της χώρας μας», είχε τονίσει ο ιάπωνας υπουργός Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιαζουτόσι Νισιμούρα. Διότι αν για τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές ο πειρασμός της εισαγωγής μπαταριών από την Κίνα είναι μεγάλος, για τους Ιάπωνες για λόγους γεωγραφικούς είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή