Σε επίπεδα ρεκόρ ανήλθαν οι παγκόσμιες δαπάνες για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια καθώς ο κόσμος κινείται για να χαλιναγωγήσει την κλιματική αλλαγή, αλλά οι προσπάθειες αυτές δεν επαρκούν για να φτάσουν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε μηδενικά επίπεδα.
Οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 17% πέρυσι στα 1,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με έκθεση του BloombergNEF. Αυτές οι δαπάνες περιλαμβάνουν επενδύσεις για την εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, την κατασκευή συστημάτων παραγωγής υδρογόνου και την ανάπτυξη άλλων τεχνολογιών. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν οι επενδύσεις για τη δημιουργία αλυσίδων εφοδιασμού καθαρής ενέργειας, καθώς και 900 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, με τη συνολική χρηματοδότηση το 2023 να ανέρχεται σε περίπου 2,8 τρισεκατομμύρια δολάρια.
IEA: «Συναγερμός» για την καθαρή ενέργεια – 675 εκατ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση στον ηλεκτρισμό
Οι δαπάνες – ρεκόρ αντικατοπτρίζουν τον αυξανόμενο επείγοντα χαρακτήρα των διεθνών προσπαθειών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής με το 2023 να χαρακτηρίζεται ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί — ενώ ακόμα πιο θερμό αναμένεται να είναι το 2024. Ωστόσο, ο κόσμος πρέπει να επενδύσει περισσότερα από τα διπλάσια σε καθαρή τεχνολογία προκειμένου να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με το BNEF.
«Η ευκαιρία είναι μεγάλη και οι δαπάνες επιταχύνονται, αλλά πρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα», δήλωσε ο Albert Cheung, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του BNEF. Η συνολική δαπάνη για την ενεργειακή μετάβαση πέρυσι ήταν πολύ μικρότερη από τα περισσότερα από 4,8 τρισεκατομμύρια δολάρια που εκτιμά ο ερευνητικός φορέας που εδρεύει στο Λονδίνο ότι θα χρειαστούν ετησίως από το 2024 έως το 2030, προκειμένου να οδηγηθεί ο κόσμος σε μια πορεία μηδενικών εκπομπών.
Το BNEF προειδοποιεί ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν ακόμη περισσότερα τα επόμενα χρόνια. Ο Cheung εκτιμά ότι οι επενδύσεις πρέπει να αυξηθούν κατά 170% για να έρθει ο πλανήτης πιο κοντά στο «net zero».
«Είμαστε στο απότομο τμήμα της καμπύλης και θα βλέπουμε ταχεία ανάπτυξη» για τις δαπάνες κάθε χρόνο, είπε. «Αλλά εάν βρισκόμαστε σε τροχιά προς τις μηδενικές εκπομπές, αυτό είναι ένα δύσκολο ερώτημα».
Πρωτιά Κίνας
Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά με διαφορά 676 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Ωστόσο, αυτή είναι μια αύξηση μόνο 6% σε σύγκριση με το 2022. Οι επενδύσεις στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 22%, σε σύγκριση, σε ένα σύνολο 718 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό οφείλεται εν μέρει στα κίνητρα του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, τον εμβληματικό νόμο των ΗΠΑ για το κλίμα, ο οποίος αρχίζει να έχει σημαντικό αντίκτυπο. Οι ισχυρές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και η αυξανόμενη ζήτηση για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε όλη την Ευρώπη συνέβαλαν επίσης στην αύξηση του συνόλου.
Οι δαπάνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 36% στα 634 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο συγκεκριμένος κλάδος κατέγραψε τις μεγαλύτερες επενδύσεις, ξεπερνώντας τον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 8%, στα 623 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι επενδυτές διοχέτευσαν 310 δισεκατομμύρια δολάρια σε δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία θα είναι ένα κρίσιμο εργαλείο για την παροχή καθαρής ενέργειας που θα παραχθεί από νέα αιολικά και ηλιακά πάρκα που προστίθενται στο δίκτυο ενέργειας, καθιστώντας την την τρίτη μεγαλύτερη αγορά.
Ορισμένες εκκολαπτόμενες τεχνολογίες γνώρισαν τρομερή ανάπτυξη. Οι επενδύσεις σε υδρογόνο, για παράδειγμα, τριπλασιάστηκαν στα 10,4 δισεκατομμύρια δολάρια υπογραμμίζοντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την τεχνολογία.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»