Την χρήση υδρογόνου σε πλοίο θα δοκιμάσει η Seanergy Maritime Holdings Corp. μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Seanergy Shipmanagement Corp.
Advent Technologies: Εργοστάσιο για πράσινο υδρογόνο στην Κοζάνη – Ανακοινώσεις τον Φεβρουάριο
Η Seanergy
Η Seanergy Maritime είναι η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει στο πρόγραμμα SAFeCRAFT («Safecraft»), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μια δράση για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία.
Η Seanergy θα αναβαθμίσει ένα από τα Capesize πλοία του στόλου της, στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές εγκαταστάσεις, ώστε να χρησιμοποιήσει υδρογόνο (H2) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η συγκεκριμένη διάταξη θα καλύψει μέρος της απαίτησης ενέργειας για την πρόωση του πλοίου από την κύρια μηχανή, μειώνοντας έτσι την απαίτηση για συμβατικά καύσιμα.
Πέρα από τη διάθεση του Capesize πλοίου, η Seanergy θα επιβλέψει τη μελέτη και την εγκατάσταση του εξοπλισμού η οποία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Hydrus Engineering S.A., το American Bureau of Shipping, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τη MOTOR OIL (Hellas) Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε., το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πολυτεχνείο της Δρέσδης, τον RINA Services SPA, την Pherousa Green Technologies AS, το Ίδρυμα WEGEMT και το Πανεπιστήμιο του Στραθκλάιντ.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 48 μηνών και συγχρηματοδοτείται μέσω του «Horizon Europe», το κύριο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα και την καινοτομία και ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2023.
«Είμαστε η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει σε αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα. Η σημαντική αυτή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και βασικούς φορείς του κλάδου, αποτελεί ένα ακόμη σπουδαίο επίτευγμα της Seanergy προς την κατεύθυνση των παγκόσμιων στόχων για την μείωση των εκπομπών CO2», δήλωσε ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Πιστεύουμε, πρόσθεσε, πως πρωταρχικό μας στόχο θα πρέπει να αποτελεί η βελτίωση της αποδοτικότητας του υφιστάμενου στόλου και σε αυτό το πλαίσιο το πρόγραμμα Safecraft, με τη συμμετοχή φορέων παγκοσμίου κύρους καθώς και τη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών στον υπάρχοντα στόλο.»
Η Seanergy Maritime Holdings, εισηγμένη στον NASDQ, διαχειρίζεται ένα στόλο από 17 πλοία (1 Newcastlemax και 16 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 3.054.820 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,8 περίπου έτη.
Latest News
«Δημιουργείται η “ Θαλάσσια Εγνατία", λέει ο Στυλιανίδης
«Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019»
«Καμπανάκι» απο τον επικεφαλής της Maersk για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Η Maersk προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της - Βουτιά 66% στις διελεύσεις πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ
«Έπεσαν» οι υπογραφές για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη - Τουλάχιστον 1,5 εκατ. το τίμημα
Ο Παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Μαρίνας Πύλου
Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες»
Καλλίνικος (Goldair) στον OT: Μπουλντόζες στο Θριάσιο μέσα στο 2024 – Το deal με την DFC
Σε προχωρημένο στάδιο η ωρίμανση του project στο Θριάσιο – Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας, της DFC
Προς χρονιά ρεκόρ η κρουαζιέρα - 11 προτάσεις για την αποτροπή συνωστισμών στις αφίξεις
Ζητούμενο για την κρουαζιέρα θα πρέπει να είναι η λήψ μέτρων που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις
Αρχίζει η επιχείρηση ρυμούλκησης του «SOUNION» στην Ερυθρά Θάλασσα
Ρυμουλκά αναμένεται να ξεκινήσουν την Κυριακή την επιχείρηση ρυμούλκησης του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα
Κι άλλο χτύπημα από τους Χούθι - Σε πλοίο με εμπορευματοκιβώτια στον Κόλπο του Άντεν
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι
Αυξάνονται οι πυρκαγιές στα φορτία με κοντέινερ - Τα ατυχήματα και οι ανησυχίες στη ναυτιλία
Το 2023, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Συστήματος Ειδοποίησης (CINS), καταγράφηκε κατά μέσο όρο ένα περιστατικό κάθε 9 ημέρες
Προχωρά ο σχεδιασμός για τον ΟΛΘ - Προς έγκριση προεδρικό διάταγμα
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις «κλειδώνουν» με την έγκριση του προεδρικού διατάγματος για το master plan του λιμένα