Υπό πίεση βρίσκεται η σουηδική εταιρεία λιανικής μόδας H&M προκειμένου να αποδείξει στους επενδυτές ότι μπορεί να ανατρέψει την τύχη της και να αποκρούσει τον έντονο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Zara, της οποίας οι πωλήσεις αυξάνονται και η Shein.

Η H&M η οποία πούλησε περισσότερα από 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε είδη ένδυσης και αξεσουάρ το οικονομικό έτος 2023, στοχεύει να φτάσει σε ένα λειτουργικό περιθώριο 10% μέχρι το τέλος του 2024. Αντιμέτωπη με την πτώση των πωλήσεων, η εταιρεία με περίπου 4.300 καταστήματα παγκοσμίως ενισχύει τις προσπάθειες για τη μείωση του κόστους, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία έναντι των εσόδων.

Όπως επισημαίνει το Reuters, οι επενδυτές θα αναζητήσουν στα αποτελέσματα της Τετάρτης στοιχεία για την πορεία της προς αυτόν τον στόχο περιθωρίου, σε ένα πλαίσιο κλονισμένης καταναλωτικής ζήτησης.

Το λειτουργικό περιθώριο της H&M βελτιώθηκε στο 5,9% στο τέλος του τρίτου τριμήνου, από 3,9% ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά η πρόκληση φέτος θα είναι να συνεχίσουν να αυξάνονται τα περιθώρια κέρδους σε μια εποχή που πολλοί έμποροι λιανικής ένδυσης έχουν σηματοδοτήσει μειώσεις τιμών.

Πώς η Shein ξεπέρασε Zara και H&M και οδηγεί την αγορά – Το νέο κύμα της fast fashion

Γνωστή για φορέματα κάτω των 15 $ και τζιν 19,99 $, η H&M θα μπορούσε να τροποποιήσει τη στρατηγική τιμολόγησης φέτος για να πετύχει τον στόχο περιθωρίου κέρδους, δήλωσε ο Andreas Lundberg, αναλυτής της SEB στη Στοκχόλμη. «Το μείγμα τιμών του θα είναι πιο σημαντικό», υπογράμμισε.

Ο οικονομικός λιανοπωλητής μόδας Primark βλέπει επίσης το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους να ανακάμπτει σε περισσότερο από 10% φέτος, καθώς το κόστος προμήθειας μειώνεται, επιτρέποντάς του να απορροφήσει τα υψηλότερα κόστη που οφείλονται στις διακοπές στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι αναλυτές της Bernstein βλέπουν την H&M και την Primark μεταξύ των εταιρειών ενδυμάτων που πλήττονται περισσότερο, δεδομένης της μεγαλύτερης εξάρτησής τους από την ασιατική προμήθεια και την υψηλή χρήση θαλάσσιων μεταφορών.

Δεδομένου αυτού του κινδύνου, ένα άλλο βασικό στοιχείο που θα παρακολουθήσουν οι επενδυτές είναι το stock-in-trade της H&M: το ποσό του αποθέματος που μεταφέρει ο έμπορος λιανικής.

«Η H&M κατάφερε να μειώσει σημαντικά αυτόν τον αριθμό και η τάση συνεχίζει πτωτική, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνουν τον χρόνο από το σχεδιασμό στην παραγωγή στη ναυτιλία», δήλωσε ο Adil Shah, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στη Storebrand στο Όσλο, η οποία κατέχει μετοχές της H&M.

Το stock-in-trade της H&M ως ποσοστό των κυλιόμενων πωλήσεων 12 μηνών ήταν 17,1% στο τέλος του τρίτου τριμήνου, από 21,6% ένα χρόνο νωρίτερα.

Κλείσιμο καταστημάτων

Η H&M, της οποίας οι άλλες επωνυμίες περιλαμβάνουν τις Arket, Cos, Monki, Weekday και & Other Stories, κλείνει καταστήματα και απολύει προσωπικό. Την Παρασκευή, ανακοίνωσε ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο θα κλείσει περισσότερα από το ένα πέμπτο των καταστημάτων της στην Ισπανία και να απολύσει έως και 588 εργαζομένους.

Η H&M είχε 701 λιγότερα καταστήματα μέχρι το τέλος Αυγούστου πέρυσι σε σύγκριση με το τέλος του 2019, σημειώνοντας πτώση 13,8%.

Η περικοπή του κόστους του βοήθησε στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος. Οι μετοχές της H&M αυξάνονται κατά περίπου 29% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, αλλά με αναλογία τιμής προς κέρδη 18, εξακολουθούν να διαπραγματεύονται με έκπτωση έναντι της Inditex της Zara, της οποίας η αναλογία είναι περίπου 20,8.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή