Συνδυάζοντας online παραγγελία, offline διανομή και ταχύτατη παράδοση, το instant retail αναπτύσσεται γρήγορα σε όλη την Κίνα, καθώς οι ψηφιακά ενημερωμένοι καταναλωτές τείνουν να ανταλλάσσουν χρήματα με χρόνο λόγω της ανάγκης τους για ταχύτητα.

Δεν είναι τυχαίο που γύρω από τη συγκεκριμένη μορφή παράδοσης παραγγελιών έχει αναπτυχθεί μια νέα αγορά όπου πρωταγωνιστούν beauty brands, όπως η Chanel, η Sephora και ο Dior, αλλά και μάρκες πολυτελείας, που νέοι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο και πιο άμεσα από ποτέ.

Online καταναλωτές: Γιατί αγάπησαν ξανά τα φυσικά καταστήματα

«Η Κίνα μπορεί να μην είναι η χώρα με τα περισσότερα καταστήματα ανά κάτοικο, αλλά είναι σε θέση να προσφέρει την πιο βολική εμπειρία αγορών όλο το εικοσιτετράωρο για πολλούς χάρη στις άμεσες υπηρεσίες λιανικής πώλησης», δήλωσε στο JingDaily ο Xiao Kun, αντιπρόεδρος της Meituan και επικεφαλής της επιχείρησης flash shopping του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 4.600 μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης και 370.000 καταστήματα για να προσφέρει σχετικές υπηρεσίες.

Η αποδοχή και η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που η άμεση λιανική αγορά προσωπικής φροντίδας προβλέπεται να επιτύχει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 47% έως το 2027, με την αξία της αγοράς να ξεπερνά τα 23,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτή η αναπτυξιακή πορεία ξεπερνά σημαντικά εκείνη των άλλων καναλιών λιανικής πώλησης, σύμφωνα με μια «λευκή βίβλο» για το 2023 σχετικά με το στιγμιαίο λιανικό εμπόριο που δημοσίευσε η Meituan σε συνεργασία με την Unilever και την Kantar.

Η ταχύτητα

Αυτό δεν αφορά μόνο την ταχύτερη παράδοση. «Με την γρήγορη παράδοση των προϊόντων, οι μάρκες μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών τους, δημιουργώντας μια απρόσκοπτη και θετική εμπειρία αγορών από την αγορά έως την παράδοση», εξηγεί στο JingDaily η Carol Chan, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας διασυνοριακού μάρκετινγκ Comms8.

«Με τις ασφαλείς υπηρεσίες παράδοσης υψηλής ποιότητας που εγγυώνται την άφιξη του προϊόντος σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, οι πελάτες είναι πιο πρόθυμοι να δαπανήσουν χρήματα για αντικείμενα μεγαλύτερης αξίας, καθώς εξαλείφεται η ανησυχία ότι το δέμα θα χαθεί», προσθέτει.

Το άμεσο λιανικό εμπόριο είναι ένα ακόμη βήμα προς τη δημιουργία της απρόσκοπτης, από άκρη σε άκρη εξατομικευμένης εμπειρίας που επεκτείνει την εξυπηρέτηση των πελατών από το φυσικό κατάστημα στο διαδικτυακό και πίσω.

Η γρήγορη Sephora

Ο κολοσσός της ομορφιάς Sephora, θυγατρική του ομίλου πολυτελών ειδών LVMH Group, ήταν ένας από τους πρώτους λιανοπωλητές που χρησιμοποίησαν τα κανάλια άμεσης λιανικής της Κίνας. Ο γαλλικός λιανοπωλητής ομορφιάς έχει ξεκινήσει υπηρεσίες άμεσης λιανικής πώλησης σε όλα τα καταστήματά του σε ολόκληρη την Κίνα.

Σύμφωνα με το Xinhua, το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, οι πωλήσεις της Sephora εκτινάχθηκαν κατά 1.243% κατά τη διάρκεια του φετινού φεστιβάλ Qixi, γνωστού και ως κινεζική Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, σε σύγκριση με μια τυπική ημέρα μια εβδομάδα πριν. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι εκείνη την ημέρα πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν καλλυντικά μέσω άμεσης λιανικής πώλησης ως δώρα για την περίσταση.

Η κινεζική πρωτοτυπία

Περισσότερα καταστήματα λιανικής πώλησης προσφέρουν πλέον πολυτελή προϊόντα για άμεσες προσφορές λιανικής πώλησης. Έρευνα του JingDaily σχετικά με την πλατφόρμα παράδοσης Meituan δείχνει μια σειρά από αντικείμενα υψηλής ποιότητας από τον Dior και τη Chanel, συμπεριλαμβανομένων κραγιόν και αρωμάτων, που διατίθενται για άμεση παράδοση. Οι τιμές για τα προϊόντα αυτά κυμαίνονται από 43 έως 143 δολάρια, με μέσο κόστος παράδοσης μόλις 0,80 δολάρια.

Η Chan επισημαίνει ότι οι στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ εταιρειών logistics και κολοσσών πολυτελείας, όπως η SF Express και ο όμιλος LVMH, είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των παραδόσεων και την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών. Αυτές οι συνεργασίες σηματοδοτούν μια αλλαγή στις στρατηγικές των εμπορικών σημάτων, όπου οι ομάδες logistics θεωρούνται όλο και περισσότερο ως κρίσιμα σημεία επαφής για τη διατήρηση της εικόνας του εμπορικού σήματος και της ικανοποίησης των πελατών.

Για παράδειγμα, η JD διαθέτει μια ειδική υπηρεσία παράδοσης με την ονομασία JD Premium Delivery, για την παράδοση προϊόντων υψηλής ποιότητας, με ένα πολυτελές όχημα και ένα καλοντυμένο συνεργείο παράδοσης.

Ανάπτυξη της οικονομίας

Την ίδια στιγμή, η κινεζική κυβέρνηση υποστηρίζει τασχέδια για την επέκταση των υπηρεσιών άμεσης λιανικής πώλησης πέρα από τα μεγάλα αστικά κέντρα σε μικρότερους νομούς και αγροτικές περιοχές. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει την ανάπτυξη βελτιωμένων υπηρεσιών άμεσης λιανικής πώλησης σε αυτές τις περιοχές για την τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης, η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου.

«Η ανάπτυξη του άμεσου λιανικού εμπορίου θα συμβάλει στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της παραδοσιακής βιομηχανίας λιανικού εμπορίου, στην τόνωση των δαπανών και στη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας», δήλωσε στο JingDaily ο Du Guochen, αναπληρωτής διευθυντής της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας, ενός think tank που υπάγεται στο υπουργείο Εμπορίου.

Προκλήσεις και ευκαιρίες

Ωστόσο, η μετάβαση στο instant retail ενέχει πολλές προκλήσεις. Τα εμπορικά σήματα πολυτελείας πρέπει να διαχειριστούν τη λεπτή ισορροπία της διατήρησης της αποκλειστικότητας, αγκαλιάζοντας ταυτόχρονα την ταχύτητα και την προσβασιμότητα της συγκεκριμένης αγοράς. Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των αυξημένων παραδόσεων απαιτεί επίσης καινοτόμες λύσεις, όπως φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και βιώσιμες μεθόδους παράδοσης.

Η Chan τονίζει τις υψηλές προσδοκίες των καταναλωτών στην Κίνα. «Μόνο το 2023 υπολογίζεται ότι με αυτό τον τρόπο παραδόθηκαν πάνω από 120 δισεκατομμύρια δέματα στην επικράτεια», λέει, υπογραμμίζοντας την κλίμακα και την αποτελεσματικότητα του δικτύου logistics της χώρας.

Η ευρύτερη αγορά της άμεσης παράδοσης, η οποία περιλαμβάνει επίσης την παράδοση τροφίμων και ποτών, αποτιμάται σε 49 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και αναμένεται να ξεπεράσει τα 140 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία, γεγονός που αποδεικνύει την αυξανόμενη σημασία της, σύμφωνα με έκθεση της Horizon Insights. Στην Κίνα, η άμεση παράδοση τροφίμων και ποτών γίνεται στις ίδιες εφαρμογές με την άμεση παράδοση.

Το άμεσο λιανικό εμπόριο βρίσκει ιδιαίτερη απήχηση στους καταναλωτές της Gen Z, οι οποίοι αναζητούν ευκολία, αμεσότητα και εξατομικευμένες εμπειρίες. Ο τρόπος ζωής αυτής της δημογραφικής ομάδας, που χαρακτηρίζεται από μια αυξανόμενη προτίμηση στις ψηφιακές λύσεις και μια απομάκρυνση από την παραδοσιακή αστική ζωή, ευθυγραμμίζεται με το μοντέλο του άμεσου λιανικού εμπορίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή