Ο κολοσσός διαδικτυακού λιανικού εμπορίου Shein, με έδρα την Κίνα, δεν τοποθετείται ως «κλώνος» της Amazon, ανέφερε η εταιρεία, ενόψει της πολυαναμενόμενης δημόσιας εισαγωγής της στις ΗΠΑ αργότερα φέτος.
Οι κατηγορίες προϊόντων της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιθανό να «αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου», καθώς η επιχείρηση εδραιώνεται βαθύτερα στις ΗΠΑ, δήλωσε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας ο Πίτερ Περνό-Ντέι, επικεφαλής στρατηγικών επικοινωνιών, για Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Temu… καταπίνει την Alibaba – Θα έρθει και η σειρά της Amazon;
Αλλά αυτή η επέκταση θα διαφέρει από αγορά σε αγορά και θα στραφεί σε μεγάλο βαθμό προς τη Generation Z – δηλαδή άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ των τέλους της δεκαετίας του 1990 και τις αρχές της δεκαετίας του 2000 – και τους νεότερους καταναλωτές της Millennial, που γεννήθηκαν μεταξύ των αρχών της δεκαετίας του 1980 και των τέλους της δεκαετίας του 1990.
«Δεν μας βλέπω να είμαστε κλώνος του Amazon», δήλωσε ο Περνό-Ντέι από το Νταβός.
Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη έχει ήδη αποτολμήσει σε σειρές προϊόντων τόσο διαφορετικές μεταξύ τους όπως ηλεκτρονικά, αθλητικά και οικιακές συσκευές, αφού κέρδισε εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τις χαμηλού κόστους και φαινομενικά απεριόριστες σειρές ρούχων.
Τώρα προβλέπεται ότι θα αντικαταστήσει τους ανταγωνιστές της H&M και την μητρική εταιρεία της αλυσίδας Zara, Inditex, με εκτιμώμενα έσοδα 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σύμφωνα με το τεχνολογικό έντυπο The Information.
«Ένα από τα πράγματα στα οποία είμαστε πολύ καλοί είναι να μετράμε και να ανταποκρινόμαστε στη ζήτηση των πελατών και αυτή η ευελιξία μας επιτρέπει να προσαρμόσουμε την προσφορά μας σε διαφορετικές γεωγραφίες», δήλωσε ο Περνό-Ντέι.
«Έτσι, οι κατηγορίες προϊόντων ποικίλλουν σε αυτές τις αγορές. Αλλά το βασικό σημείο είναι ότι το να είσαι δεκτικός και να ανταποκρίνεσαι στη Generation Z, τους νεότερους αγοραστές της Millennial, είναι κάτι που οδηγεί στην ανάπτυξη», πρόσθεσε.
Η δημόσια εγγραφή στις ΗΠΑ εν όψει
Η επέκταση έρχεται καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ εν όψει της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) της Shein το 2024.
Η εισαγωγή αναμένεται να αποφέρει στην εταιρεία μια αποτίμηση 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και οι εκθέσεις την Πέμπτη υποδεικνύουν ότι οι σημερινοί επενδυτές – τρομαγμένοι από τον έλεγχο των ρυθμιστών και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό – πωλούν μετοχές που θα αποτιμούσαν την επιχείρηση έως και 45 δισεκατομμύρια δολάρια. Πάντως οι αποτιμήσεις στις δευτερεύουσες αγορές δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την πραγματική αξία.
Λίγο μετά την εμπιστευτική δήλωση της Shein για να βγει στο χρηματιστήριο τον Νοέμβριο, η Amazon – η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 38% της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Statista – ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα τέλη για τους εμπόρους που πωλούν ρούχα με τιμή κάτω των 20 δολαρίων σε μια μετατόπιση προς το ultra της Shein – περιοχή χαμηλού κόστους.
Η Amazon προσφέρει επί του παρόντος μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων ψυχαγωγίας, οικιακής χρήσης, χρηστικών προϊόντων, τροφίμων και μόδας και παράγει ορισμένα είδη ένδυσης με τη δική της ιδιωτική ετικέτα. Σε αντίθεση με τη Shein, επιτρέπει επίσης σε τρίτους λιανοπωλητές να προσφέρουν προϊόντα στην πλατφόρμα της. Το ζευγάρι συγκρίθηκε επίσης με τη δημοφιλή κινεζική διαδικτυακή αγορά Temu, η οποία εισήλθε στην αγορά των ΗΠΑ το 2022.
Ο Περνό-Ντέι από το Νταβός δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για την πιθανή εισαγωγή στο χρηματιστήριο και είπε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει. Ωστόσο, είπε ότι η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας στο μέλλον δεν θα κατευθύνεται από τους ανταγωνιστές, αλλά από το μοντέλο «κατ′ απαίτηση» που καθοδηγείται από τον πελάτη, το οποίο της επιτρέπει να δοκιμάζει μικρές παρτίδες προϊόντων με τους χρήστες πριν τα κυκλοφορήσει πλήρως.
«Εστιάζουμε στο on demand μοντέλο μας και νομίζω ότι είναι ένα μοναδικό μοντέλο», είπε. «Ως εταιρεία που είναι πρώτη στη μόδα, νομίζω ότι είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε πώς η ομορφιά της μόδας και αυτή η on demand παραγωγή συνεχίζει να αντικατοπτρίζει τη ζήτηση των πελατών και να αναπτύσσεται ως επιχείρηση».
Αυτή η έμφαση έρχεται καθώς η εταιρεία προσπαθεί να απομακρυνθεί από την ετικέτα «υπερταχείας μόδας» για την οποία έχει γίνει γνωστή, εν μέσω ευρύτερου ελέγχου για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας της μόδας.
Η Shein εκτιμάται ότι προσθέτει μεταξύ 2.000 και 10.000 μικρές παρτίδες νέων αντικειμένων στην εφαρμογή της κάθε μέρα, σύμφωνα με το The State of Fashion 2024, μια ετήσια έκθεση από το βιομηχανικό κατάστημα Business of Fashion και την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης McKinsey and Company. Ο μέσος όρος κόστους αυτών των αντικειμένων είναι 14 δολάρια, πολύ κάτω από τα 26 δολάρια της H&M και τα 34,2 δολάρια της Zara.
Ο Περνό-Ντέι είπε ότι το μοντέλο που υποστηρίζεται από την τεχνολογία τη βοήθησε να «μειώσει δραματικά» τόσο τα απόβλητα παραγωγής όσο και το κόστος των πελατών. «Βλέπουμε αυτή την ευελιξία, αυτή την ανθεκτικότητα που έρχεται μέσω της τεχνολογίας, ως κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή επιτυχία μας καθώς επεκτείνουμε την επιχείρησή μας», είπε.
Οι κατηγορίες
Τέτοιες πρακτικές θα βρίσκονται στο επίκεντρο καθώς οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ αξιολογούν την κατάθεση της εταιρείας για IPO εν μέσω κατηγοριών ότι χρησιμοποιεί καταναγκαστική εργασία στην αλυσίδα εφοδιασμού της, παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, βλάπτει το περιβάλλον και κλέβει σχέδια από ανεξάρτητους καλλιτέχνες — ισχυρισμούς που η εταιρεία αρνείται.
Οι δεσμοί της Shein με το Πεκίνο θα τεθούν επίσης υπό έλεγχο. Την περασμένη εβδομάδα, η ρυθμιστική αρχή Διαδικτύου της Κίνας ξεκίνησε μια επανεξέταση των πρακτικών χειρισμού και κοινής χρήσης δεδομένων της εταιρείας, καθώς και των κινεζικών δεδομένων που ενδέχεται να αποκαλύψει στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
Μια πηγή κοντά στην εταιρεία είπε στο CNBC ότι η Shein είχε υποκινήσει την επανεξέταση των δεδομένων που σχετίζονται με τους προμηθευτές και ότι αυτή ήταν «διαδικασία ρουτίνας».
Ο Περνό-Ντέι είπε χωριστά ότι η Shein ανυπομονεί να «συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη τόσο στην κυβέρνηση όσο και στην κοινωνία των πολιτών καθώς μοιραζόμαστε το επιχειρηματικό μας μοντέλο» στις ΗΠΑ.
Latest News
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές