Τα έσοδα της Αιγύπτου από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Ιανουάριο, δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος, μετά τις επιθέσεις των μαχητών της Υεμένης Χούθι, σε πλοία της Ερυθράς Θάλασσας, που ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν την πλωτή οδό.
Το εισόδημα ήταν περίπου 428 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με 804 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023, δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, μιλώντας σε αιγυπτιακή τηλεοπτική εκπομπή το βράδυ της Παρασκευής. Και πρόσθεσε ότι ο αριθμός των πλοίων που περνούν πλέον το κανάλι μειώθηκε κατά 36%.
Ερυθρά Θάλασσα: Κατακόρυφη μείωση της κυκλοφορίας τάνκερ
Όπως γράφει το Bloomberg, η πτώση αυτή είναι ο τελευταίος πονοκέφαλος για το βορειοαφρικανικό έθνος που ήδη παλεύει με τη χειρότερη οικονομική του κρίση εδώ και δεκαετίες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, είναι μια σημαντική πηγή ξένου νομίσματος για την Αίγυπτο, βάζοντας στα ταμεία της χώρα περίπου 10,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Μάλιστα, πριν ξεσπάσουν οι επιθέσεις το Κάιρο εργαζόταν για την επέκταση της πλωτής οδού.
«Είναι η πρώτη φορά που η Διώρυγα του Σουέζ εμπλέκεται σε μια κρίση όπως αυτή», είπε ο Ραμπιέ. «Βρίσκαμε κάθε μήνα καλύτερο από τον προηγούμενο και κάθε χρόνο καλύτερο από τον προηγούμενο».
Η Αίγυπτος πλησιάζει σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μπορεί να υπερδιπλασιάσει το τρέχον πακέτο διάσωσης των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να φέρει άλλους εταίρους.
Μακριά από το Σουέζ τα containerships
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΟΗΕ τις προηγούμενες μέρες, ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες,
Σχολιάζοντας την εξέλιξη ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του οργανισμού για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (CNUCED), που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.
Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Δεδομένου, μάλιστα ότι τα containerships που εκτρέπονται είναι και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση