
Την άδεια να εκποιήσουν ένα σούπερ γιοτ 300 εκατομμυρίων δολαρίων, που φέρεται ότι ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Σουλεϊμάν Κερίμοφ, ζητούν οι Ηνωμένες Πολιτείες από τις δικαστικές αρχές. Το γιοτ έχει κατασχεθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Το Amadea των 348 ποδιών (106 μέτρων) κατασχέθηκε στα Φίτζι τον Απρίλιο του 2022 μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης, η οποία έκτοτε πληρώνει 600.000 δολάρια το μήνα για συντήρηση.
Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν την Παρασκευή στο Μανχάταν, και τα οποία παραθέτει το Bloomberg, ο μηνιαίος λογαριασμός περιλαμβάνει 360.000 δολάρια για την πληρωμή του πληρώματος, 75.000 δολάρια για καύσιμα και 165.000 δολάρια για συντήρηση, απομάκρυνση απορριμμάτων, φαγητό και άλλα έξοδα. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα έξοδα δεν είναι λίγα και πως το δημόσιο θα πρέπει να σταματήσει να πληρώνει για αυτά.
Ρωσία: Κατηγορεί τις ΗΠΑ για λάθος κατάσχεση γιοτ
Η διαμάχη είναι το αποτέλεσμα μιας ειδικής ομάδας Δικαιοσύνης, η οποία στοχεύει περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων γιοτ, αεροπλάνων και πολυτελών ακινήτων πλούσιων Ρώσων στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι ΗΠΑ ελπίζουν ότι με την κατάσχεση της περιουσίας των Ρώσων ηγετών και των πλούσιων ανθρώπων γύρω τους, μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους ή τουλάχιστον να τους τιμωρήσουν για την υποστήριξη του πολέμου.

Ο πραγματικός ιδιοκτήτης
Ένα ζήτημα που θα πρέπει να λύσει το δικαστήριο είναι σε ποιον ανήκει στην πραγματικότητα το πολυτελές σκάφος.
Οι αμερικανικές αρχές υποστηρίζουν ότι ιδιοκτήτης του γιοτ είναι ο Κερίμοφ και ισχυρίζονται ότι παραβίασε τις κυρώσεις κάνοντας πληρωμές που πήγαν σε αμερικανικές εταιρείες ή περνούσαν από το χρηματοπιστωτικό σύστημα των ΗΠΑ. Αλλά ο Eduard Khudainatov, ο πρώην επικεφαλής της ρωσικής πετρελαιοπαραγωγού Rosneft, λέει ότι αυτός είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σκάφους.
Οι δικηγόροι του Khudainatov, στον οποίο δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, ανέφεραν σε δήλωση ότι ο πελάτης τους θα αποζημιώσει στις ΗΠΑ το κόστος συντήρησης του Amadea – το οποίο ήδη ανέρχεται συνολικά σε περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια – εάν του επιστραφεί. Οι δικηγόροι χαρακτήρισαν την κατάσχεση «παράνομη».
Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι ο Kerimov χρησιμοποίησε μια σειρά από συναλλαγές εταιρειών-κελύφη για να κρύψει την ιδιοκτησία του, αλλά είναι ο «πραγματικός ιδιοκτήτης» της Amadea, που σημαίνει ότι ασκεί τον έλεγχο και απολαμβάνει τα δικαιώματα ενός ιδιοκτήτη.
Αποζημιώσεις
Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ απορρίπτουν τους ισχυρισμούς του Khudainatov, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να πληρώσει για τη συντήρηση όσο διαρκεί ο αγώνας για την κατάσχεση. Επειδή ο Khudainatov δεν πληρώνει, η κυβέρνηση λέει ότι δικαιούται να πουλήσει το Amadea για να τερματίσει το «υπερβολικό» κόστος.
Το Amadea, το οποίο διαθέτει έξι καταστρώματα και ένα ελικοδρόμιο, έχει περάσει μήνες ελλιμενισμένο, αφού απέπλευσε από τα Φίτζι στη Χονολουλού και στο Σαν Ντιέγκο. Οι αρχές των Φίτζι κατέλαβαν το σκάφος μετά από αίτημα των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, η περιουσία του 57χρονου Kerimov ανέρχεται σε 9,1 δισ. δολάρια. Έκτισε τον πλούτο του κάνοντας μεγάλα στοιχήματα σε ρωσικές εταιρείες σε διάφορους κλάδους μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.
Εκτός από τις μηνιαίες πληρωμές, το υπουργείο Δικαιοσύνης είπε ότι αυτόν τον μήνα θα πληρώσει ετήσιο ασφαλιστικό λογαριασμό 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Και το Amadea έχει προγραμματιστεί να βγει στην ξηρά για επισκευές τον Μάρτιο, με κόστος 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις ΗΠΑ. Το ποσό των 600.000 $ ανά μήνα θα ανασταλεί κατά τη διάρκεια που θα διαρκούν οι επισκευές.


Latest News

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της