H Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα έρευνας των αναρτήσεων επηρεαστών γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν όλοι (97%) οι επηρεαστές γνώμης (influencers) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι οι αναρτήσεις του αποτελούσαν διαφήμιση.
Κομισιόν: Σκληρό πρέσινγκ στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης
Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο· Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας σχετικά με τις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου. Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου, όπως η εναλλαγή “πληρωμένη συνεργασία” στο Instagram, αντίθετα, αυτοί οι επηρεαστές επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), “συνεργασία” (15%) ή γενική χάρη στη μάρκα συνεργάτη (11%).
Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή καθ ‘όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκανε την αποκάλυψη άμεσα ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο “διαβάστε περισσότερα” ή κάνοντας κύλιση προς τα κάτω. Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή μάρκες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυπταν με συνέπεια ή και καθόλου διαφημίσεις· Το 44% των influencers είχαν τους δικούς τους ιστότοπους, από τους οποίους η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι επηρεαστές γνώμης αναφέρουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 επηρεαστών που δημοσιεύθηκαν στις κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Με τη μαζική ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ο επηρεασμός γνώμης έχει καταστεί πραγματικό εμπόριο. Σήμερα, οι περισσότεροι επηρεαστές γνώμης αποκομίζουν έσοδα από τις αναρτήσεις τους. Ωστόσο, από τα συμπεράσματά μας προκύπτει ότι δεν αναφέρουν πάντα το γεγονός αυτό στους συνδρομητές τους. Οι επηρεαστές γνώμης επηρεάζουν σημαντικά τους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να επιδείξουν μεγαλύτερη διαφάνεια απέναντι στο κοινό τους.»
Latest News
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα