Η ιστορία δείχνει ότι είναι χειρότερο να χαλαρώνει κανείς τη νομισματική πολιτική πολύ νωρίς παρά πολύ αργά. Αυτό διεμήνυσε το αρχιγεράκι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Γιοαχίμ Νάγκελ, μιλώντας στο περιθώριο εκδήλωσης στη Λειψία.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο γνωστός για τη σκληρή στάση του διοικητής της Bundesbank, «από την εμπειρία του παρελθόντος, [προκύπτει ότι] είναι συχνά πιο οδυνηρό αν μείωνες τα επιτόκια πολύ νωρίς και μετά, ενδεχομένως, έμπαινες σε μια άλλη φάση στην οποία οι τιμές αυξάνονταν και στη συνέχεια έπρεπε να λάβεις αντίμετρα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «αυτό σημαίνει υψηλότερο κόστος τελικά σε οικονομικούς όρους», και προέτρεψε τους αξιωματούχους να είναι υπομονετικοί στην αξιολόγηση της κατάστασης.
Λουίς ντε Γκίντος (ΕΚΤ) για μείωση επιτοκίων: Πάμε καλά αλλά χρειαζόμαστε κι άλλα στοιχεία
Πάντως, ο ένας μετά τον άλλον, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΚΤ, συμπεριλαμβανομένου του Νάγκελ, στέλνουν το μήνυμα ότι μια πρώτη μείωση του κόστους δανεισμού είναι απίθανη πριν από τον Ιούνιο, με πολλούς να εξακολουθούν να διατηρούν επιφυλάξεις για το κατά πόσον οι αυξήσεις των μισθών θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν μια αναζωπύρωση των πιέσεων στις τιμές.
«Είναι μια πιο αποτελεσματική στρατηγική να είσαι πιο απρόσβλητος, να παραμένεις σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο επιτοκίου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μετά να λαμβάνεις δράση μόνο σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο», είπε ο Νάγκελ.
Όπως εξήγησε, ενώ η εικόνα του πληθωρισμού βελτιώνεται, απομένουν ακόμη περισσότερα για να είναι σίγουροι οι αξιωματούχοι.
«Οι αριθμοί κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση», όμως, ακόμη κι έτσι, τα δεδομένα «δεν είναι εκεί που θέλουμε να είμαστε», ξεκαθάρισε.
Πρόσθεσε ότι η ΕΚΤ θα επιτύχει τον στόχο για μείωση του πληθωρισμού στο 2% το αργότερο το 2025 και ότι δεν ανησυχεί μήπως δεν επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
«Η τάση των τιμών, ειδικά στον τομέα των υπηρεσιών, φαίνεται ακόμα να είναι πολύ ισχυρή», είπε ο Νάγκελ. «Θα πρέπει να περιμένω για τα επόμενα νούμερα, αλλά δεν ανησυχώ τόσο πολύ μήπως απομακρυνθούμε από τον στόχο».
Latest News
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft
Εργο - μαμούθ 35 δισ. για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου στο Ντουμπάι
Το διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο με χωρητικότητα έως και 260 εκατομμύρια επιβάτες
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης