Αν το 2023 ήταν η χρονιά των chatbot τεχνητής νοημοσύνης, το 2024 ίσως είναι η χρονιά των ευφυών πρακτόρων AI. Στην τεχνητή νοημοσύνη, ευφυής πράκτορας (Intelligent Agent – IA) είναι μια αυτόνομη οντότητα που εστιάζει τη δραστηριότητά του στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων (είναι δηλαδή ορθολογικός).
Ένα chatbot AI μπορεί να προτείνει μια συνταγή για δείπνο ή ένα λεπτομερές δρομολόγιο ταξιδιού για ένα ταξίδι στη Λισαβόνα, αλλά δεν μπορεί να παραγγείλει φαγητό από το σούπερ μάρκετ ή να κλείσει την πτήση. Τώρα, οι εταιρείες τεχνολογίας στοιχηματίζουν ότι οι άνθρωποι θέλουν τους λεγόμενους «ευφυείς πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης» που μπορούν να εκτελέσουν αυτές τις εργασίες για τους χρήστες, με ελάχιστη ή καθόλου ανθρώπινη επίβλεψη.
Τεχνητή νοημοσύνη: Ο άνθρωπος που γνωρίζει AI και Θεό
Στην κλήση κερδών της Alphabet τον περασμένο μήνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος Σούνταρ Πιτσάι είπε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει σε προϊόντα όπως το Google Assistant «να ενεργούν περισσότερο σαν ευφυής πράκτορας με την πάροδο του χρόνου».
Η Microsoft έχει κυκλοφορήσει τα προϊόντα Copilot, τα οποία διατίθενται στην αγορά ως «καθημερινός σύντροφος τεχνητής νοημοσύνης». Και το OpenAI, το οποίο μιλάει για ευφυείς πράκτορες από το συνέδριο προγραμματιστών του τον Νοέμβριο και μετά, κατασκευάζει τώρα δύο νέους τύπους προϊόντων ευφυών πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με το The Information.
Η εταιρεία προσφέρει επίσης άλλα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων προσαρμόσιμων εκδόσεων του ChatGPT, τις οποίες περιγράφει ως ένα βήμα προς τη δημιουργία ευφυών πρακτόρων AI.
Από ψηφιακούς βοηθούς σε ευφυείς πράκτορες
Η Silicon Valley προσφέρει εδώ και καιρό ψηφιακούς βοηθούς για να επιταχύνουν εργασίες, όπως η Alexa της Amazon. Αλλά αυτά τα εργαλεία ήταν κάπως περιορισμένα στην κατανόηση της πρόθεσής του χρήστη. Τώρα που τα μοντέλα έχουν γίνει τόσο ικανά οι ευφυείς πράκτορες γίνονται πιο ενδιαφέροντες.
Ορισμένες νεοφυείς επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Adept, Imbue και Luda, έχουν συγκεντρώσει εκατομμύρια σε χρηματοδότηση για να δημιουργήσουν τέτοιους ευφυείς πράκτορες, μια τεχνολογία που ονομάζεται agentic AI. Αυτή την εβδομάδα, ο πρόεδρος της OpenAI, Μπρετ Τέιλορ, ξεκίνησε μια νέα startup που ονομάζεται Sierra, με επίκεντρο τη δημιουργία πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης συνομιλίας για τις επιχειρήσεις. Είπε στο Bloomberg ότι η τεχνολογία σύντομα θα είναι τόσο σημαντική όσο μια εφαρμογή ή ένας ιστότοπος για κινητά.
Όμως, ενώ ορισμένοι ευφυείς πράκτορες AI είναι ήδη διαθέσιμοι, δεν είναι όλοι εξίσου χρήσιμοι. «Σε αυτόν τον τρέχοντα κύκλο προβολής των ευφυών πρακτόρων, ο καθένας προωθεί πράγματα τα οποία μπορεί να επιδείξει με ένα γρήγορο βίντεο στο Twitter, αλλά στη συνέχεια όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι δεν είναι τόσο χρήσιμο», δήλωσε ο Λουάν, συνιδρυτής της Adept, που κατασκευάζει ευφυείς πράκτορες για επιχειρήσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν προκλήσεις στη δημιουργία ευφυών πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών σχετικά με την αξιοπιστία. Τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επιλέξουν σωστά βασικά δεδομένα, ειδικά για τα τρέχοντα γεγονότα. Είναι ένα πράγμα αν ένα chatbot AI απαντάει λάθος σε μια συζήτηση κειμένου. Αλλά αν πραγματοποιεί ενέργειες για λογαριασμό σας, τα διακυβεύματα είναι πολύ μεγαλύτερα.
Βασικό στοιχείο η εμπιστοσύνη των χρηστών
Σήμερα λείπει η εμπιστοσύνη των χρηστών, δήλωσε στο Bloomberg ο Καντζούν Κιου, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της startup AI Imbue, καθώς πολλοί χρήστες θα δοκιμάσουν προϊόντα και θα τα βρουν κάπως διασκεδαστικά, αλλά δεν πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν για να κάνουν κάτι αν δεν το εμπιστεύονται.
Εάν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης σε μεγάλες γλώσσες συνεχίσουν να βελτιώνουν τις ικανότητές συλλογιστικής τους και λειτουργούν πιο αξιόπιστα, η εμπιστοσύνη των χρηστών θα μπορούσε να αυξηθεί. Αλλά είναι επίσης σημαντικό, είπε ο Κιου, να σχεδιάζουμε ευφυείς πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που έρχονται συνεχώς σε επαφή με τους ανθρώπους για να βεβαιωθούν ότι είναι σε καλό δρόμο, παρόμοια με το πώς ένας υπάλληλος θα κοινοποιούσε μια ενημέρωση κατάστασης για ένα έργο με το αφεντικό του.
Μια ομάδα ερευνητών στο OpenAI σε εργασία τον Δεκέμβριο περιγράφει τις βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή χρήση ευφυών πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης. Εάν εκτελεστεί κακώς, τόνισαν οι ερευνητές, η υπερβολική εξάρτηση από ελαττωματικούς πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης «θα μπορούσε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ευρεία χρήση μη ασφαλών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης που στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική». Ένας τομέας ανησυχίας είναι εάν ένας χρήστης «δεν θέλει ή δεν μπορεί να κλείσει» ένα σύστημα AI που προκαλεί βλάβη.
Για τη μείωση αυτών των κινδύνων, το έγγραφο προσφέρει προτάσεις για υπεύθυνη σχεδίαση ευφυών πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα εργαλεία να ζητούν έγκριση από τους χρήστες προτού εκτελέσουν μια εργασία, την δημιουργία συστημάτων για μια «εύκολη διαδικασία τερματισμού λειτουργίας» και η δημιουργία προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης για την παρακολούθηση της συμπεριφοράς του ευφυούς πράκτορα.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου