Δεν πρόλαβε να καταλαγιάσει η ηχώ από τις φωνές της Τζόρτζια Μελόνι προς την Stellantis και τον πορτογαλικής καταγωγής μάνατζέρ της, Κάρλος Ταβάρες, και ο ιταλογαλλοαμερικανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι επιταχύνει τα σχέδια συνεργασίας του με την κινεζική Leapmotor για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ιστορικό εργοστάσιο της Fiat στο Μιραφιόρι – πρόκειται για προάστιο του Τορίνο.

Όπως αποκάλυψε η ειδικευμένη σε θέματα αυτοκινήτου ιστοσελίδα Automotive News Europe, η Stellantis υπέγραψε με την Leapmotor συμφωνία για τη συναρμολόγηση έως 150.000 οχημάτων ετησίως με την κινεζική φίρμα στο αμάξωμά τους. Η παραγωγή μπορεί να ξεκινήσει το 2026 και βασίζεται στη συμφωνία-πλαίσιο για τη συνεργασία των δύο κατασκευαστών που είχε υπογραφεί τον περασμένο Οκτώβριο.

Stellantis: Φλερτάρει με την κυβέρνηση Μελόνι

Η Stellantis διευκρίνισε ότι θα επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ στη Leapmotor για να αποκτήσει μερίδιο 21,3% της κινεζικής νεοφυούς αυτοκινητοβιομηχανίας που ειδικεύεται στην κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων. Σημειωτέον ότι οι επαφές των δύο πλευρών είχαν ξεκινήσει πέρυσι την άνοιξη με την πολύ ενεργητική συμμετοχή του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis Κάρλος Ταβάρες ο οποίος, σύμφωνα με τότε δημοσιεύματα του ξένου τύπου, «ήταν αποφασισμένος να φέρει τους Κινέζους στην Ευρώπη».

Leapmotor εντός του 2024

Τώρα ξένες εφημερίδες κάνουν λόγο για την επιβεβαίωση της βούλησης του πορτογαλικής καταγωγής μάνατζερ να «συνοδεύσει και να συνδράμει τον κινέζο κατασκευαστή στην επίθεσή του για να κατακτήσει τον κόσμο». Ωστόσο, προτού ακόμα ξεκινήσει η συναρμολόγηση οχημάτων της Leapmotor στις γραμμές παραγωγής της γιγαντιαίας μονάδας του Μιραφιόρι, η Stellantis είναι αποφασισμένη να φέρει τα αυτοκίνητα του κινέζου κατασκευαστή στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο των υψηλών προσδοκιών που μοιράζονται ο Ταβάρες και η Leapmotor συμφωνήθηκε η δημιουργία μιας κοινοπραξίας με την ονομασία Leapmotor International που θα έχει στόχο τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός κινεζικής επικράτειας.

Η Stellantis θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξαγωγική εταιρεία καθώς θα ελέγχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της. Η Leapmotor International θα κατέχει «τα αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή, εξαγωγή και πώληση προϊόντων Leapmotor εκτός Κίνας». Η νέα επιχειρηματική οντότητα εξετάζει τη δυνατότητα να ξεκινήσει τις εξαγωγές στην Ευρώπη αυτοκινήτων εξ ολοκλήρου κατασκευασμένων στην Κίνα το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Οι τεράστιες δυνατότητες του Μιραφιόρι

Η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» σε ρεπορτάζ της υπενθυμίζει ότι και άλλοι κινέζοι κατασκευαστές που εξάγουν τα αυτοκίητά τους στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως η BYD και η Chery, επιδιώκουν να μετεγκαταστήσουν παραγωγή τους σε ευρωπαϊκό έδαφος. Η BYD επέλεξε να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο παραγωγής στην Ουγγαρία. Στη λογική αυτή κινείται και η Leapmotor με μοχλό τη συνεργασία της με την Stellantis.

Η ιστορική περιοχή του Μιραφιόρι στο Τορίνο, όπου εδρεύει η επωνυμία Fiat και η επιχειρηματική αυτοκρατορία του Τζιάνι Ανιέλι, εμφανίζει ομοιότητες με το εργοστάσιο Φλεν της Renault, μια τεράστια μονάδα παραγωγής στα περίχωρα του Παρισιού που κάποτε διαδραμάτιζε νευραλγικό ρόλο στη συνολική παραγωγή του γάλλου κατασκευαστή, αλλά τώρα υπολειτουργεί. Η Renault έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή μιας στρατηγικής αναβάθμισης της παραγωγής της εκεί.

«Όπως το εργοστάσιο στο Φλεν-σιρ-Σεν, έτσι και το Μιραφιόρι έχει τεράστιες δυνατότητες παραγωγής, που παραμένουν ανεκμετάλλευτες» σημειώνει η γαλλική εφημερίδα. Ο όμιλος Stellantis διατηρεί ακόμη δραστηριότητες στο Μιραφιόρι, όπου συναρμολογεί τα Fiat 500 και μοντέλα της Maserati. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του ιστορικού εργοστασίου σχεδιάζει να δημιουργήσει μια μονάδα αποσυναρμολόγησης οχημάτων που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους και επίσης να δημιουργήσει μια μονάδα μετασκευών και μετατροπών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσεως σε ηλεκτρικά.

Οι πιέσεις της Μελόνι

Ανακοινώνοντας την περασμένη εβδομάδα τα όχι πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα της Stellantis για την χρονιά που πέρασε (εξαιτίας κυρίως των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων στη θυγατρική του ομίλου Chrysler και συνολικά στις «Big Three» στις ΗΠΑ) ο Κάρλος Ταβάρες είχε αναφέρει ότι «ο όμιλος θα μπορούσε να ξεκινήσει την κατασκευή αυτοκίνητων της Leapmotor στην Ιταλία αν κάτι τέτοιο αποδεικνυόταν κερδοφόρο».

«Εξαρτάται μόνο από το πόσο ανταγωνιστικοί είμαστε σε κόστος και ποιότητα. Έχουμε λοιπόν την ευκαιρία να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία κάποια στιγμή», είπε ο μάνατζερ. Οι φωνές της ιταλίδας πρωθυπουργού και οι διαμαρτυρίες της ότι η Stellantis παραμελεί τις ιταλικές φίρμες και ευνοεί τις γαλλικές, φαίνεται πως επέσπευσαν την στιγμή αυτή.

Από το βήμα του ιταλικού Κοινοβουλίου η Τζόρτζια Μελόνι είχε κατακεραυνώσει την περασμένη εβδομάδα τον Ταβάρες κατηγορώντας τον ότι ευνοεί το γαλλικό σκέλος του ομίλου (Peugeot, Citroen, DS) έναντι των ιταλικών (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Maserati). «Θέλουμε να κάνουμε περισσότερα στην Ιταλία, αγαπάμε την Ιταλία, αγαπάμε τους εργαζόμενούς μας στην Ιταλία», ήταν η απάντηση του Ταβάρες στη Μελόνι.

«Η παραγωγή αυτοκινήτων Leapmotor στο Μιραφιόρι θα μπορούσε να βοηθήσει την Stellantis να πετύχει έναν στόχο που είχε συμφωνήσει με την ιταλική κυβέρνηση για αύξηση της παραγωγής του ομίλου στη χώρα σε ένα εκατομμύριο οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας από 750.000 που κατασκεύασε πέρυσι», σημειώνει ο «Figaro».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση