Για μια «ταραχώδη» χρονιά προειδοποίησε η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 10% το δεύτερο εξάμηνο του 2023, την περίοδο που οι «Detroit Three» – οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ – συγκλονίζονταν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του συνδικάτου UAW.
Οι απεργίες των συνδικάτων στη Βόρεια Αμερική δημιούργησαν μια δύσκολη προοπτική για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ο αυξανόμενος κινεζικός ανταγωνισμός, το υψηλό κόστος και τις επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις.
Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό
Οι συντονισμένες απεργίες έξι εβδομάδων των συνδικάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά έληξαν με συμφωνίες για αυξήσεις μισθών σε ύψος ρεκόρ για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.
Μείωση λειτουργικών κερδών
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στην τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τα έσοδα μειώθηκαν στα 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 9,54 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.
Για φέτος, η Stellantis προβλέπει διψήφιο περιθώριο κέρδους στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές ταμειακές ροές, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική.
Η CFO της εταιρείας, Natalie Knight, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος των απεργιών για την Stellantis, όσον αφορά το υψηλότερο κόστος ανά παραγόμενο αυτοκίνητο, θα ήταν παρόμοιος με εκείνους που είχαν κλείσει οι ανταγωνιστές, αλλά σε γενικό επίπεδο η Stellantis θα μπορούσε να βασιστεί στην τιμολογιακή ισχύ της στη Βόρεια Αμερική.
«Έτσι, ο αντίκτυπος για εμάς σίγουρα θα είναι σε γενικό επίπεδο χαμηλότερος από αυτό που έχετε δει σε ανταγωνιστές μας», είπε.
Η Stellantis, ανταγωνίζεται με τη Ford και τη General Motors – οι «τρεις του Ντιτρόιτ» όπως λέγονται οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες- οι οποίες μείωσαν και οι δύο τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τους πέρυσι, λόγω της απώλειας παραγωγής από τις πολυήμερες απεργίες στη Βόρεια Αμερική.
Η Ford ανακοίνωσε ότι οι νέες συμφωνίες για τους μισθούς στη Βόρεια Αμερική θα της κοστίσουν 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μακροπρόθεσμα, ή 900 δολάρια επιπλέον κόστος ανά όχημα έως το 2028. Για τη GM, το υψηλότερο κόστος εργασίας από συμφωνίες με τα συνδικάτα UAW και Unifor θα ανέλθει σε 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
Latest News
Η γερμανική οικονομία διέψευσε την Bundesbank - Ανακάμπτει μετά από 2 χρόνια στον πάγο
Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος στη λεγόμενη ατμομηχανή της Ευρώπης κερδίζει δυναμική σε τομείς υπηρεσιών
Ο υψηλός πληθωρισμός «περιορίζει» την Fed - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
Η οικονομία έχει καταφέρει να αποφύγει την ευρύτερη ζημιά από το πρόβλημα του πληθωρισμού, αν και υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες ρωγμές
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες