Για μια «ταραχώδη» χρονιά προειδοποίησε η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 10% το δεύτερο εξάμηνο του 2023, την περίοδο που οι «Detroit Three» – οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ – συγκλονίζονταν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του συνδικάτου UAW.

Οι απεργίες των συνδικάτων στη Βόρεια Αμερική δημιούργησαν μια δύσκολη προοπτική για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ο αυξανόμενος κινεζικός ανταγωνισμός, το υψηλό κόστος και τις επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις.

Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό

Οι συντονισμένες απεργίες έξι εβδομάδων των συνδικάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά έληξαν με συμφωνίες για αυξήσεις μισθών σε ύψος ρεκόρ για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

Μείωση λειτουργικών κερδών

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στην τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τα έσοδα μειώθηκαν στα 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 9,54 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.

Για φέτος, η Stellantis προβλέπει διψήφιο περιθώριο κέρδους στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές ταμειακές ροές, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική.

Η CFO της εταιρείας, Natalie Knight, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος των απεργιών για την Stellantis, όσον αφορά το υψηλότερο κόστος ανά παραγόμενο αυτοκίνητο, θα ήταν παρόμοιος με εκείνους που είχαν κλείσει οι ανταγωνιστές, αλλά σε γενικό επίπεδο η Stellantis θα μπορούσε να βασιστεί στην τιμολογιακή ισχύ της στη Βόρεια Αμερική.

«Έτσι, ο αντίκτυπος για εμάς σίγουρα θα είναι σε γενικό επίπεδο χαμηλότερος από αυτό που έχετε δει σε ανταγωνιστές μας», είπε.

Η Stellantis, ανταγωνίζεται με τη Ford και τη General Motors – οι «τρεις του Ντιτρόιτ» όπως λέγονται οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες- οι οποίες μείωσαν και οι δύο τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τους πέρυσι, λόγω της απώλειας παραγωγής από τις πολυήμερες απεργίες στη Βόρεια Αμερική.

Η Ford ανακοίνωσε ότι οι νέες συμφωνίες για τους μισθούς στη Βόρεια Αμερική θα της κοστίσουν 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μακροπρόθεσμα, ή 900 δολάρια επιπλέον κόστος ανά όχημα έως το 2028. Για τη GM, το υψηλότερο κόστος εργασίας από συμφωνίες με τα συνδικάτα UAW και Unifor θα ανέλθει σε 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή