Ο επικεφαλής της οργάνωσης του ΟΗΕ για την ναυτιλία – ΙΜΟ προειδοποίησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να είναι σε υψηλό επίπεδο επιφυλακής για πειρατεία στα ανοιχτά της αφρικανικής ακτής, μετά τις καταλήψεις πλοίων τους τελευταίους μήνες που προκάλεσαν ανησυχίες ότι οι εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ θα οδηγούσαν σε αύξηση κρουσμάτων πειρατείας.
Ο Αρσένιο Ντομίνγκες, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, είπε ότι ο οργανισμός μίλησε με τις αρχές στη Σομαλία, στην ανατολική Αφρική και σε χώρες γύρω από τον Κόλπο της Γουινέας στη δυτική πλευρά της ηπείρου. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στο πώς η πειρατεία δεν θα γίνει ξανά σοβαρό πρόβλημα, σύμφωνα με τους Financial Times.
Πειρατεία, μια σύγχρονη μάστιγα από το παρελθόν
Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εκτρέψει από τον Δεκέμβριο τα πλοία τους μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε άλλα δρομολόγια για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης. Τα πλοία πλέον πλέουν σε ύδατα στον Ινδικό Ωκεανό και στα ανοιχτά της Δυτικής Αφρικής.
Αυξημένη επαγρύπνιση
Ερωτηθείς για τα πρόσφατα περιστατικά πειρατείας, ο Ντομίνγκες σημείωσε ότι τα πλοία εξακολουθούν να λαμβάνουν προφυλάξεις ασφαλείας στα ανοικτά των αφρικανικών ακτών και προέτρεψε τις εταιρείες να επιστρέψουν στα αυστηρά επίπεδα ασφάλειας της προηγούμενης κρίσης πειρατείας, της περιόδου 2008-2012 στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Το γραφείο Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο μήνα προειδοποίησε τους ναυτικούς για την ύπαρξη δύο πιθανών «ομάδων πειρατικής δράσης» που δρουν στον Ινδικό Ωκεανό, ανέφεραν οι Financial Times.
Ένα σκάφος που καταλήφθηκε τον Δεκέμβριο παραμένει ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ οι πειρατές κατέλαβαν για λίγο ένα άλλο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου τον επόμενο μήνα προτού απελευθερωθεί από το ινδικό ναυτικό.
Στη Δυτική Αφρική, μέλη πληρώματος δεξαμενόπλοιου απήχθησαν τον Ιανουάριο στα ανοιχτά της Ισημερινής Γουινέας από πειρατές που κατέλαβαν για λίγο το πλοίο.
Σομαλία και Δυτική Αφρική
Μεταξύ 2008 και 2012, πειρατές κατέλαβαν δεκάδες εμπορικά πλοία ανοιχτά της Σομαλίας, ενώ ένα κύμα πειρατείας που κορυφώθηκε περίπου το 2018 οδήγησε σε αύξηση των απαγωγών και πειρατειών σε πλοία στα ανοιχτά της δυτικής Αφρικής.
Και στις δύο περιπτώσεις τοπρόβλημα αντιμετπωγίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τη θέσπιση μέτρων ασφαλείας επί των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της πρόσληψης ένοπλων φρουρών. Ορισμένα παράκτια κράτη ενίσχυσαν επίσης τη δράση κατά των πειρατών.
Ο Ντομίνγκες, που ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου, είπε ότι ο ΙΜΟ προέτρεψε τα παράκτια κράτη να διατηρήσουν την προστασία τους από την πειρατεία, μιλώντας μετά την πιο καταστροφική επίθεση που έχει γίνει μέχρι τώρα από τους Χούθι σε εμπορικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, με πυραύλους στις 19 Φεβρουαρίου σε πλοίο του οποίου το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Ρόι Κούρι, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας του πλοίου Blue Fleet Group, με έδρα τη Βηρυτό, δήλωσε την Τετάρτη ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και κινδυνεύει να βυθιστεί. Ωστόσο, η ομάδα συνεργαζόταν με μια εταιρεία διάσωσης για να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο Τζιμπουτί.
Ζητούμενο η αποκλιμάκωση στην Υεμένη
Ο Ντομίνγκες χαιρέτισε τη Επιχείρηση Aspides, της ναυτικής ομάδας δράσης EUNavfor της ΕΕ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στα ανοιχτά της Υεμένης. Η Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, έχει επίσης αναπτυχθεί στην περιοχή, ενώ το ναυτικό της Ινδίας επίσης έχει στείλει πολλά πλοία εκεί.
Ο Ντομίνγκες είπε επίσης ότι η οργάνωσή του θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη της με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην «αποκλιμάκωση» της κατάστασης στην Υεμένη.
Εξέφρασε, ακόμη, επίσης θαυμασμό για το πώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετώπισε την κρίση ασφαλείας γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα. «Η ναυτιλία συνεχίζει να είναι ανθεκτική», είπε. «Το έχουμε αποδείξει μέσα από την ιστορία μας».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση