Την επόμενη κίνησή της εξετάζει η Luxottica, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής γυαλιών οράσεως και ηλίου στον κόσμο στην οποίαν ανήκουν κορυφαίες μάρκες όπως η Ray-Ban και η Oliver Peoples.
Η Facebook ανακοίνωσε τα «έξυπνα» γυαλιά Ray-Ban Stories
Τώρα ο Francesco Milleri, στενός έμπιστος του ιδρυτή της Luxottica Leonardo Del Vecchio, ο οποίος διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της Luxottica το 2017 και του συνδυασμένου ομίλου που προέκυψε από την εξαγορά της γαλλικής Essilor από το 2020, αναζητά την επόμενη πράξη της εταιρείας.
Τα έξυπνα γυαλιά
Σε αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο Economist, έχει δύο μεγάλες ιδέες. Η πρώτη είναι να γίνει ο ηγέτης στα έξυπνα γυαλιά. Η φιλοδοξία αυτή δεν είναι εντελώς νέα: η εταιρεία συνεργάστηκε με τον τεχνολογικό γίγαντα Google για το Google Glass -μια αδιαμφισβήτητη αποτυχία, εν μέρει λόγω του δύσχρηστου περιβάλλοντος εργασίας και του χαζοχαρούμενου σχεδίου του. Η συσκευή καταργήθηκε το 2015.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αισιόδοξοι που πιστεύουν ότι η στιγμή για τα έξυπνα γυαλιά έχει φτάσει. Το 2021 η Snap, μια εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρουσίασε ένα ζευγάρι γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτόν τον μήνα η Apple άρχισε να αποστέλλει τα ακουστικά επαυξημένης πραγματικότητας, Vision Pro. Φέρεται να προπώλησε 200.000 από τις συσκευές, παρά την «τσουχτερή» τιμή των 3.499 δολαρίων.
Η τελευταία επέλαση της EssilorLuxottica στην τεχνολογία γίνεται μέσω της Ray-Ban, σε συνεργασία με την Meta, έναν άλλο τεχνολογικό γίγαντα. Η πρώτη επανάληψη που κυκλοφόρησε το 2021 είχε μόνο μέτρια επιτυχία. Θα ελπίζει ότι μια νέα έκδοση που άρχισε να πωλείται τον Σεπτέμβριο, η οποία διαθέτει μια πιο εντυπωσιακή κάμερα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, θα τα πάει καλύτερα. Η συσκευή μπορεί να καταγράφει και να αναμεταδίδει ό,τι βλέπει ο χρήστης. Ένας ενσωματωμένος εικονικός βοηθός μπορεί να ακούει και να ανταποκρίνεται στα αιτήματά του.
Τα ακουστικά βαρηκοΐας
Η δεύτερη ιδέα του Milleri είναι αυτή στην οποία φαίνεται να επενδύει περισσότερο. «Έχουμε γίνει μια εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας», δηλώνει. Κεντρικό ρόλο σε αυτό παίζει η ανάπτυξη γυαλιών με ενσωματωμένα ακουστικά βαρηκοΐας, τα οποία θα λανσάρει τον Αύγουστο, για όσους έχουν μέτρια απώλεια ακοής. Υπολογίζει ότι πρόκειται για μια ομάδα περίπου 1,25 δισ. ανθρώπων παγκοσμίως, πολλοί από τους οποίους αποφεύγουν το θεωρούμενο στίγμα και την υψηλή τιμή των συμβατικών ακουστικών βαρηκοΐας. Τα γυαλιά της εταιρείας, αντίθετα, δεν θα διαφέρουν από τα άλλα γυαλιά και το κόστος τους θα είναι πολύ χαμηλότερο από την τιμή ενός κανονικού ακουστικού, λέει ο κ. Milleri.
Η σκέψη αυτή δεν είναι εντελώς πρωτότυπη. Το «Hear-N-See» της Beltone, μια τέτοια συσκευή, έκανε το ντεμπούτο του το 1956. Η Audiofon, ένας γερμανός κατασκευαστής ακουστικών βαρηκοΐας, έχει επίσης ασχοληθεί με τα γυαλιά. Αλλά η ιδέα δεν έχει ποτέ υιοθετηθεί μαζικά. Ο κ. Milleri βασίζεται στην καλύτερη τεχνολογία για να το αλλάξει αυτό. Πέρυσι η εταιρεία του εξαγόρασε την Nuance Hearing, μια ισραηλινή startup που ιδρύθηκε το 2015. Η τεχνολογία της χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να ανιχνεύει από πού προέρχονται οι ήχοι με βάση το πότε λαμβάνονται από διαφορετικά μικρόφωνα. Τα γυαλιά που έχει αναπτύξει στη συνέχεια απομονώνουν και επεξεργάζονται τη φωνή του ατόμου στο οποίο μιλάει ο χρήστης και τη μεταδίδουν μέσω μικροσκοπικών ενσωματωμένων ηχείων. Τίποτα δεν μπαίνει στο αυτί του χρήστη.
Ο ενθουσιασμός του κ. Milleri για την ιδέα είναι προσωπικός. Ο ιδρυτής της Luxottica, ο οποίος ήταν 87 ετών όταν πέθανε, έπασχε από απώλεια ακοής και συχνά παραπονιόταν ότι τα ακουστικά βαρηκοΐας ήταν άβολο να φοριούνται με τα γυαλιά. Αυτό ενέπνευσε τον κ. Milleri και τον Leonardo Maria Del Vecchio, έναν από τους γιους του ιδρυτή, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής στρατηγικής της εταιρείας, να ακολουθήσουν την ιδέα.
Όπως σημειώνει ο Economist, το αν αποδείχθηκαν διορατικοί μένει να φανεί.
Latest News
Γιατί το φορολογικό playbook του Τραμπ δεν ενθουσιάζει τους επενδυτές
Τα υψηλότερα επιτόκια και ο πληθωρισμός υποβαθμίζουν το θέλγητρο για τις φορολογικές «ζώνες ευκαιρίας» που εισήγαγε επί προεδρίας του
Το οικονομικό στοίχημα της Ελβετίας με τη Eurovision
Οι πόλεις που φλερτάρουν με την ιδέα να φιλοξενήσουν τον διαγωνισμό
Tι θα συμβεί αν η ΕΚΤ μειώσει τα επιτόκια πριν από τη Fed
Η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής της ευρωζώνης πριν τις ΗΠΑ μπορεί να αυξήσει το κόστος των εισαγόμενων αγαθών και υπηρεσιών
Πώς οι απολύσεις μπορούν να γυρίσουν μπούμεραγκ στους κολοσσούς της τεχνολογίας
Οι απολύσεις ως πρακτική και ιδίως όταν γίνονται κατά κύματα, που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν τι τους περιμένει, έχουν κόστος
Καλές εποχές για την Goldman και την αμερικανική οικονομία
Η στροφή στην επενδυτική και η μεταγραφή από την Fed
Κλείδωσε επενδύσεις 15 δισ. στη Γαλλία ο Μακρόν - Τα deals και οι καλεσμένοι στο «Choose France Summit»
Oι επενδύσεις περιλαμβάνουν 56 διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας
H SpaceX του Μασκ επεκτείνεται στο Τέξας αλλά δεν πληρώνει ούτε για τις... εκσκαφές
Η SpaceX και οι συνεργάτες της κινούνται πολύ πιο… αργά όταν πρόκειται να πληρώσουν κατασκευαστές και προμηθευτές
Υψηλό πληθωρισμό και στο μέλλον «βλέπουν» οι Αμερικανοί
Τα αμερικανικά νοικοκυριά ανησυχούν για τα οικονομικά τους
Τι μπορεί να κάνει δύσκολη την ενσωμάτωση της Credit Suisse στην UBS
Η UBS αναμένει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση κόστους από τη συγχώνευση με την άλλοτε ανταγωνίστριά της
Ρεκόρ κερδών για τoν κορυφαίo αερoμεταφορέα μεγάλων αποστάσεων
Ρεκόρ κερδών ύψους 4,7 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Εmirates για το οικονομικό έτος 2023-2024, αυξημένα κατά 63% σε ετήσια βάση