Την επόμενη κίνησή της εξετάζει η Luxottica, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής γυαλιών οράσεως και ηλίου στον κόσμο στην οποίαν ανήκουν κορυφαίες μάρκες όπως η Ray-Ban και η Oliver Peoples.
Η Facebook ανακοίνωσε τα «έξυπνα» γυαλιά Ray-Ban Stories
Τώρα ο Francesco Milleri, στενός έμπιστος του ιδρυτή της Luxottica Leonardo Del Vecchio, ο οποίος διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της Luxottica το 2017 και του συνδυασμένου ομίλου που προέκυψε από την εξαγορά της γαλλικής Essilor από το 2020, αναζητά την επόμενη πράξη της εταιρείας.
Τα έξυπνα γυαλιά
Σε αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο Economist, έχει δύο μεγάλες ιδέες. Η πρώτη είναι να γίνει ο ηγέτης στα έξυπνα γυαλιά. Η φιλοδοξία αυτή δεν είναι εντελώς νέα: η εταιρεία συνεργάστηκε με τον τεχνολογικό γίγαντα Google για το Google Glass -μια αδιαμφισβήτητη αποτυχία, εν μέρει λόγω του δύσχρηστου περιβάλλοντος εργασίας και του χαζοχαρούμενου σχεδίου του. Η συσκευή καταργήθηκε το 2015.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αισιόδοξοι που πιστεύουν ότι η στιγμή για τα έξυπνα γυαλιά έχει φτάσει. Το 2021 η Snap, μια εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρουσίασε ένα ζευγάρι γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτόν τον μήνα η Apple άρχισε να αποστέλλει τα ακουστικά επαυξημένης πραγματικότητας, Vision Pro. Φέρεται να προπώλησε 200.000 από τις συσκευές, παρά την «τσουχτερή» τιμή των 3.499 δολαρίων.
Η τελευταία επέλαση της EssilorLuxottica στην τεχνολογία γίνεται μέσω της Ray-Ban, σε συνεργασία με την Meta, έναν άλλο τεχνολογικό γίγαντα. Η πρώτη επανάληψη που κυκλοφόρησε το 2021 είχε μόνο μέτρια επιτυχία. Θα ελπίζει ότι μια νέα έκδοση που άρχισε να πωλείται τον Σεπτέμβριο, η οποία διαθέτει μια πιο εντυπωσιακή κάμερα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, θα τα πάει καλύτερα. Η συσκευή μπορεί να καταγράφει και να αναμεταδίδει ό,τι βλέπει ο χρήστης. Ένας ενσωματωμένος εικονικός βοηθός μπορεί να ακούει και να ανταποκρίνεται στα αιτήματά του.
Τα ακουστικά βαρηκοΐας
Η δεύτερη ιδέα του Milleri είναι αυτή στην οποία φαίνεται να επενδύει περισσότερο. «Έχουμε γίνει μια εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας», δηλώνει. Κεντρικό ρόλο σε αυτό παίζει η ανάπτυξη γυαλιών με ενσωματωμένα ακουστικά βαρηκοΐας, τα οποία θα λανσάρει τον Αύγουστο, για όσους έχουν μέτρια απώλεια ακοής. Υπολογίζει ότι πρόκειται για μια ομάδα περίπου 1,25 δισ. ανθρώπων παγκοσμίως, πολλοί από τους οποίους αποφεύγουν το θεωρούμενο στίγμα και την υψηλή τιμή των συμβατικών ακουστικών βαρηκοΐας. Τα γυαλιά της εταιρείας, αντίθετα, δεν θα διαφέρουν από τα άλλα γυαλιά και το κόστος τους θα είναι πολύ χαμηλότερο από την τιμή ενός κανονικού ακουστικού, λέει ο κ. Milleri.
Η σκέψη αυτή δεν είναι εντελώς πρωτότυπη. Το «Hear-N-See» της Beltone, μια τέτοια συσκευή, έκανε το ντεμπούτο του το 1956. Η Audiofon, ένας γερμανός κατασκευαστής ακουστικών βαρηκοΐας, έχει επίσης ασχοληθεί με τα γυαλιά. Αλλά η ιδέα δεν έχει ποτέ υιοθετηθεί μαζικά. Ο κ. Milleri βασίζεται στην καλύτερη τεχνολογία για να το αλλάξει αυτό. Πέρυσι η εταιρεία του εξαγόρασε την Nuance Hearing, μια ισραηλινή startup που ιδρύθηκε το 2015. Η τεχνολογία της χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να ανιχνεύει από πού προέρχονται οι ήχοι με βάση το πότε λαμβάνονται από διαφορετικά μικρόφωνα. Τα γυαλιά που έχει αναπτύξει στη συνέχεια απομονώνουν και επεξεργάζονται τη φωνή του ατόμου στο οποίο μιλάει ο χρήστης και τη μεταδίδουν μέσω μικροσκοπικών ενσωματωμένων ηχείων. Τίποτα δεν μπαίνει στο αυτί του χρήστη.
Ο ενθουσιασμός του κ. Milleri για την ιδέα είναι προσωπικός. Ο ιδρυτής της Luxottica, ο οποίος ήταν 87 ετών όταν πέθανε, έπασχε από απώλεια ακοής και συχνά παραπονιόταν ότι τα ακουστικά βαρηκοΐας ήταν άβολο να φοριούνται με τα γυαλιά. Αυτό ενέπνευσε τον κ. Milleri και τον Leonardo Maria Del Vecchio, έναν από τους γιους του ιδρυτή, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής στρατηγικής της εταιρείας, να ακολουθήσουν την ιδέα.
Όπως σημειώνει ο Economist, το αν αποδείχθηκαν διορατικοί μένει να φανεί.
Latest News
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα