Στην έντονα ανταγωνιστική αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδιώκει να εισέλθει η κινεζική εταιρεία  Xiaomi αξιοποιώντας τη φήμη της αλλά και την πελατεία της καθώς δραστηριοποιείται με επιτυχία στην αγορά smartphone.

«Πιστεύουμε ότι είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για εμάς στην premium κατηγορία, επειδή έχουμε ήδη 20 εκατομμύρια χρήστες premium στην Κίνα με βάση το smartphone», δήλωσε στο CNBC ο Πρόεδρος του Ομίλου Xiaomi, Weibing Lu, πριν από τη διεθνή αποκάλυψη του αυτοκινήτου στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, που ξεκινά τη Δευτέρα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η επιδότηση των € 8.000 κρατάει ζεστή την αγορά

«Πιστεύω ότι οι αρχικές αγορές θα αλληλεπικαλύπτονται πολύ με τους χρήστες smartphone». Πρόσθεσε ότι η εταιρεία εξέτασε την προσφορά μιας γκάμας αυτοκινήτων που θα ξεκινά από τις βασικές εκδόσεις και θα φτάνει έως τα πιο πολυτελή, ενώ το ποσό που σχεδιάζει να δαπανήσει για το όλο πρότζεκτ αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Xiaomi αποκάλυψε το ηλεκτρικό της SU7 στην Κίνα στα τέλη Δεκεμβρίου, αλλά δεν έχει ακόμη ανακοινώσει συγκεκριμένη τιμή. Ο Lu είπε ότι η πρώτη επίσημη κυκλοφορία θα έρθει “πολύ σύντομα” και ότι οι εγχώριες παραδόσεις θα ξεκινούσαν μόλις το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο είναι ηγέτης της αγοράς στον κλάδο των smartphone, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις πίσω από την Apple και την Samsung, σύμφωνα με την Canalys. Στοιχεία από την εταιρεία ανάλυσης αγοράς τεχνολογίας έδειξαν ότι η Xiaomi κατέλαβε περίπου το 13% της παγκόσμιας αγοράς και απέστειλε 146,4 εκατομμύρια τηλέφωνα το 2023.

Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει επίσης αναπτυχθεί και σε άλλα ηλεκτρονικά είδη όπως τηλεοράσεις και οικιακές συσκευές, οι οποίες είναι ελεγχόμενες από smartphone και συχνά διαθέτουν κομψό, λευκό σχεδιασμό. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Xiaomi προέρχεται από τηλέφωνα, με λίγο λιγότερο από το 30% να προέρχεται από συσκευές και άλλα καταναλωτικά προϊόντα.

Η Xiaomi είναι γενικά γνωστή για προϊόντα με πιο προσιτές τιμές. Αυτό εγείρει αμφιβολίες σχετικά με το εάν μπορεί να πουλήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο –που προωθείται ως αντίπαλος της Porsche– σε μια αγορά όπου ακόμη και εδραιωμένοι κολοσσοί EV, όπως η BYD, μειώνουν τις τιμές.

Ο Lu είπε ότι η προσέγγιση της Xiaomi βασίζεται στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος, καθώς και σε μια στρατηγική «premiumization» smartphone που ξεκίνησε το 2020 και έκτοτε «έχει επιτύχει πολύ καλή πρόοδο».

Σε μια κλήση κερδών τον Νοέμβριο, σημείωσε ότι η εταιρεία σύγκρινε το τελευταίο της τηλέφωνο Xiaomi 14 με το iPhone 15 Pro και ισχυρίστηκε ότι η νέα συσκευή «προσπερνάει» τη συσκευή της Apple.

Στο παιχνίδι η Huawei

Ωστόσο, μερίδιο από την αγορά της Apple διεκδικεί και η Huawei, της οποίας το δημοφιλές Mate60 Pro ξεκινά από 6.499 γιουάν (900 δολάρια), τιμή που κινείται μεταξύ του εύρους τιμών του Xiaomi 14 Pro και του iPhone 15 Pro.

Η Huawei ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις smartphone στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 47% σε ετήσια βάση στο τέταρτο τρίμηνο, τοποθετώντας την μπροστά από τη Xiaomi, σύμφωνα με την Canalys.

Με βάση τις τεχνολογικές της δυνατότητες ως εταιρεία τηλεπικοινωνιών και smartphone, η Huawei έγινε γρήγορα παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε τη μάρκα οχημάτων Aito στα τέλη του 2021 και πουλά το λειτουργικό της σύστημα HarmonyOS και άλλο λογισμικό σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Huawei προωθεί επίσης ορισμένα από αυτά τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του premium SUV Aito M9, παρουσιάζοντάς τα στα καταστήματα smartphone της.

Η Apple δεν έχει ακόμη εισέλθει επίσημα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρά τις αναφορές ότι εργάζεται σε ένα. Το φθινόπωρο, η κινεζική startup Nio κυκλοφόρησε το δικό της Android smartphone.

Ανάπτυξη οικοσυστήματος

Η Xiaomi παρουσίασε ένα νέο λειτουργικό σύστημα το φθινόπωρο που ονομάζεται HyperOS.

Ισχυρίζεται ότι το σύστημα περιλαμβάνει ένα στοιχείο τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να μάθει από τη συμπεριφορά των χρηστών να προσαρμόζει αυτόματα τις συνδεδεμένες συσκευές, όπως ο φωτισμός του σπιτιού.

«Στο μέλλον, πιστεύουμε ότι δεν είναι να δίνουμε οδηγίες στη συσκευή, αλλά στην πραγματικότητα η συσκευή να μπορεί να κατανοήσει τις ανάγκες σας και να τις καλύψει προληπτικά», είπε ο Lu.

Η εταιρεία ονομάζει τη στρατηγική «άνθρωπος x αυτοκίνητο x σπίτι».

Το HyperOS είναι διαθέσιμο μόνο στο τηλέφωνο 14 της Xiaomi αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, το σύστημα αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και στις άλλες συσκευές και στο προσεχές αυτοκίνητο, όπως είπε ο Lu.

Οι δαπάνες δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικοσύστημα και το αυτοκίνητο αποτελούν μέρος των προσπαθειών της Xiaomi να επιβιώσει σε έναν κλάδο που η εταιρεία αναμένει ότι θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικός.

Σε 10 ή 20 χρόνια, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι πιθανότατα παρόμοια με αυτή των smartphone σήμερα – με τις πέντε κορυφαίες μάρκες να κατέχουν περίπου το 70% της αγοράς, είπε ο Lu. «Χωρίς τεράστια κεφάλαια, δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να είμαστε οι τελικοί παίκτες».

Μετά το πρώτο αυτοκίνητο, το επόμενο βήμα για τη Xiaomi είναι να χτίσει τα δικά της εργοστάσια και να κάνει τα βασικά εξαρτήματα στο εσωτερικό, είπε ο Lu.

Η Xiaomi νωρίτερα αυτό το μήνα ανακοίνωσε ότι το νέο της εργοστάσιο smartphone στο Πεκίνο ξεκίνησε τη λειτουργία του, με δυνατότητα παραγωγής περισσότερων από 10 εκατομμυρίων συσκευών.

Για το αυτοκίνητο SU7, οι εκδόσεις της κινεζικής κυβέρνησης αναφέρουν επί του παρόντος ως κατασκευαστή μια θυγατρική του κρατικού ομίλου Baic. Εκπρόσωπος της Xiaomi δήλωσε στο CNBC ότι δεν είχε δημόσιες πληροφορίες για κοινή χρήση αυτή τη στιγμή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green