Επιλέγοντας plug-in υβριδικό ο αγοραστής μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα στις καθημερινές του μετακινήσεις και να συνεχίσει να κάνει μεγάλα ταξίδια χωρίς να ανησυχεί για την επαναφόρτιση.

Η αυξανόμενη προτίμηση για τα plug-in υβριδικά – τα οποία λύνουν το άγχος της αυτονομίας και είναι πιο προσιτά από τα αυτοκίνητα με μπαταρία – έχει δει τον τομέα να γίνεται η κινητήρια δύναμη ανάπτυξης για την αγορά της Κίνας για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ειδικά μετά την κατάργηση των εθνικών επιδοτήσεων EV στο τέλος του 2022.

Ηλεκτροκίνηση: Στην … «πρίζα» ποντάρουν οι Ελληνες καταναλωτές – Ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά στο προσκήνιο

Πέρυσι οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 83%, σε σύγκριση με αύξηση 21% για τα ηλεκτρικά οχήματα μόνο με μπαταρία. Η τάση συνεχίστηκε και φέτος: Τον Ιανουάριο, έναν παραδοσιακά κακό μήνα για πωλήσεις αυτοκινήτων, οι παραδόσεις αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκαν 39% από τον Δεκέμβριο, ενώ εκείνες των plug-in υβριδικών μειώθηκαν μόλις 16%. Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 14%, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association (PCA).

Τα ηλεκτρικά με μπαταρίες εξακολουθούν να ξεπερνούν τα υβριδικά plug-in κατά 2 προς 1, σύμφωνα με το China Automotive Technology and Research Center. Αλλά η γρήγορη αύξηση των πωλήσεων για τα υβριδικά εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον απώτερο στόχο της χώρας για μετάβαση σε εντελώς καθαρές μεταφορές.

Κακά μαντάτα για εταιρίες που φτιάχνουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των plug-in υβριδικών είναι επίσης κακά νέα για εταιρείες όπως η Tesla, η Xpeng και η Nio, που κατασκευάζουν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πελάτες τους συγκεντρώνονται κυρίως σε μεγάλες, πλούσιες μητροπόλεις όπου οι οδηγοί έχουν αγκαλιάσει τα EV. Οι κάτοικοι μικρότερων πόλεων και αγροτικών περιοχών φαίνεται να προτιμούν πιο προσιτές επιλογές και μεγαλύτερη αυτονομία.

Η BYD πούλησε 3 εκατομμύρια οχήματα το 2023, με τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν λίγο λιγότερο από τα μισά. Η BYD αναπτύσσει την plug-in υβριδική πλατφόρμα της, DM-i, εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Η τέταρτη γενιά της τεχνολογίας, η οποία κυκλοφόρησε το 2021, έγινε μεγάλη επιτυχία, βοηθώντας την BYD να έχει τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα πέρυσι. Ξεπέρασε και την Tesla και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο. «Η BYD είναι ο κυρίαρχος παίκτης – έχει ένα όπλο που δεν έχει η Tesla, και αυτό είναι το plug-in υβριδικό», είπε στο Bloomberg ο Μπιλ Ρούσο, πρώην στέλεχος της Chrysler και νυν διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Automobility, με έδρα τη Σαγκάη. .

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης χάνουν. Αν και πρωτοστάτησαν στην υβριδική τεχνολογία, εταιρείες όπως η Toyota και η Nissan δεν έχουν εστιάσει πολύ στα plug-in. Ο τύπος των υβριδικών που είναι δημοφιλής στην Ιαπωνία τροφοδοτείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συν έναν ηλεκτροκινητήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου. Δεν μπορούν να επαναφορτιστούν από το ηλεκτρικό δίκτυο και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τοπικές επιδοτήσεις ή φορολογικές απαλλαγές στην Κίνα. Η Toyota προσφέρει περισσότερα από 20 υβριδικά μοντέλα και μόλις δύο plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στην Κίνα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Li Auto L9

Η προτίμηση για plug-in υβριδικά καθυστερεί την μετάβαση στις μεταφορές μηδενικών εκπομπών

Μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που επωφελείται από τη χρήση νέων τεχνολογιών για να κατευνάσει το άγχος της αυτονομίας των πελατών είναι η Li Auto, της οποίας τα μοντέλα είναι ως επί το πλείστον EV εκτεταμένης εμβέλειας. Ο κατασκευαστής με έδρα το Πεκίνο αναμένεται στις 26 Φεβρουαρίου να είναι ο πρώτος από τους τρεις μεγάλους κινεζικούς start-up ηλεκτροκίνησης, μπροστά από την Xpeng και τη Nio, που θα σημειώσει ετήσιο κέρδος για το 2023, με πωλήσεις αυξημένες κατά 182% στα 376.000 οχήματα.

Ενώ τα plug-in υβριδικά είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα βενζινοκίνητα, η αυξανόμενη δημοτικότητά τους θα μπορούσε να καθυστερήσει την προγραμματισμένη μετάβαση της Κίνας στις μετακινήσεις μηδενικών εκπομπών.

Στις οδηγίες για τη βιομηχανία EV που εκδόθηκαν το 2021, το Πεκίνο οραματιζόταν ότι τα ηλεκτροκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, θα αποτελούν το 25% των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2025, το 90% των οποίων θα ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Ο στόχος του 25% επιτεύχθηκε το 2022, αλλά τα ηλεκτρικά με μπαταρία αντιπροσωπεύουν σήμερα το 66% των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με τα υπόλοιπα να προορίζονται για plug-in υβριδικά.

Eνα βήμα προς την υιοθέτηση πλήρως EV

Ο Ιλάρια Μτζόκο, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών, είπε στο Bloomberg ότι η υιοθέτηση EV είναι μια διελκυστίνδα μεταξύ καταναλωτών, κατασκευαστών και κυβέρνησης

Ο Γουάνγκ Ζιν, έμπορος αυτοκινήτων στο Jiangsu, λέει ότι έχει παρατηρήσει αυξημένο ενδιαφέρον για plug-in υβριδικά. Ο αριθμός των ερωτήσεων για plug-in υβριδικά και EV είναι περίπου ο ίδιος, αλλά το ενδιαφέρον για plug-in υβριδικά συγκεντρώνεται σε ορισμένα δημοφιλή μοντέλα

Η δημοτικότητα των plug-in υβριδικών δεν είναι κακό, γιατί είναι ένα στάδιο στον δρόμο για την υιοθέτηση ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Ρούσο της Automobility.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ