Την ηγεμονία του στην ελληνική αγορά θα επιβεβαιώσει το 2024 ο ισπανικός πολυεθνικός κολοσσός ένδυσης Inditex, στην ομπρέλα του οποίου περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho και Bershka.

Zara: To μυστικό όπλο της εναντίον της Shein

Το πρώτο «χτύπημα» θα γίνει περί τα μέσα Απριλίου όταν θα εγκαινιαστεί το νέο κατάστημα Zara και Zara Home στον Πύργο του Πειραιά, ένας από τα μεγαλύτερους χώρους πώλησης του κορυφαίου λιανοπωλητή παγκοσμίως.

Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην κοινοπραξία Dimand – EBRD – Prodea, η οποία έχει την εκμετάλλευση του Πύργου έπειτα από παραχώρηση για 99 χρόνια, οι εργασίες για τη διαμόρφωση του καταστήματος, που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ., βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στόχος είναι να κοπεί η κορδέλα των εγκαινίων πριν την έναρξη της πασχαλινής περιόδου.

Το νέο κατάστημα θα αντικαταστήσει τα δύο υφιστάμενα καταστήματα συνολικής επιφάνειας 3.000 τ.μ., τα οποία αυτή τη στιγμή λειτουργούν στον Πειραιά.

Ας σημειωθεί ότι την ίδια ώρα, προχωρούν οι ενοικιάσεις και στους γραφειακούς ορόφους του πρώτου ψηφιακού, «πράσινου» ουρανοξύστη της χώρας, καθώς πέραν της εταιρείας συμβούλων τεχνολογίας Dialectica και της V Group του επιχειρηματία Βύρωνα Βασιλειάδη, που ήδη έχουν κλείσει θέση στον Piraeus Tower, υπάρχουν διαπραγματεύσεις με δύο ακόμη μισθωτές από τους κλάδους της τεχνολογίας και της ναυτιλίας.

Το δεύτερο «χτύπημα» της ITX Eλλάς, της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Inditex αναμένεται προς το τέλος του 2024, ή στις αρχές του 2025, και αυτή τη φορά όλα δείχνουν ότι θα είναι στην Αθήνα.

Αν και ακόμη δεν έχουν μπει οι τελικές υπογραφές, πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι εκτός απροόπτου στα «χνάρια» του Πύργου του Πειραιά θα κινηθεί και το αναγεννημένο Μινιόν.
Σημειώνεται ότι το εμπορικό τμήμα του νέου Μινιόν, συνολικής επιφάνειας 6.100 τ.μ., θα φιλοξενηθεί σε 4 ορόφους, από το υπόγειο μέχρι τον δεύτερο όροφο.

Οι γραφειακοί χώροι συνολικής επιφάνειας 7.700 τ.μ. θα καταλάβουν τους υψηλότερους ορόφους των κτιρίων ΒΓΔΕ, από τον 3ο έως τον 7ο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον κυρίως εταιρείες του κέντρου που θέλουν η νέα τους έδρα να βρίσκεται σε σύγχρονο και αναβαθμισμένο ενεργειακά κτίριο.

Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Σε αντίθεση με άλλους παγκόσμιους κολοσσούς στον κλάδο της μόδας που υπό την πίεση του πληθωρισμού στρέφονται σε μικρότερα καταστήματα, ο ισπανικός όμιλος Inditex επιλέγει τη στρατηγική «go big» ανοίγοντας το μεγαλύτερο κατάστημα στον κόσμο στο Ρότερνταμ και διπλασιάζοντας το μέγεθος των εμβληματικών του σημείων πώλησης, όπως π.χ. στο Παρίσι και στο Μαϊάμι.

Το νέο μοντέλο των καταστημάτων Zara, που περιλαμβάνει μεγάλους φυσικούς χώρους σε κτίρια τοπόσημα σε συνδυασμό με την παροχή εξελιγμένων ψηφιακών εργαλείων (κρατήσεις δοκιμαστηρίων σε πραγματικό χρόνο, click-and-collect δύο ωρών, δυνατότητα online αναζήτησης για είδη στο κατάστημα και αυτοματοποιημένες επιστροφές) θα εφαρμοστεί και στην ελληνική αγορά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι μέχρι το 2020, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων Zara παγκοσμίως βρισκόταν σε ανοδική τροχιά, φθάνοντας τα 2.866 καταστήματα. Στη συνέχεια, η πανδημία οδήγησε σε σημαντική μείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών, ο συνολικός αριθμός φυσικών καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Zara Home και Zara Kids, μειώθηκε κατά 19,3% σε 2.312 καταστήματα στις αρχές του 2023.
Αυτή η κίνηση είναι σύμφωνη με τις ευρύτερες τάσεις του κλάδου. Το ίδιο έπραξε και η μεγάλη ανταγωνίστρια του ισπανικού ομίλου, η σουηδική H&M.

Η στρατηγική της Inditex περιλαμβάνει το κλείσιμο καταστημάτων με χαμηλές επιδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα το ψηφιακό και υβριδικό κανάλι πώλησης.

Ως αποτέλεσμα, αυτά τα βελτιωμένα καταστήματα θα λειτουργούν τόσο ως αποθήκες όσο και ως κόμβοι διανομής, επιτρέποντας ένα πιο λειτουργικό υβριδικό μοντέλο λιανικής.

Αυτές οι κινήσεις δεν υποδηλώνουν ότι η παρουσία της Zara υποχωρεί, αλλά μάλλον, όπως λένε οικονομικοί αναλυτές, ότι ο ισπανικός όμιλος Inditex βαθμονομεί εκ νέου την επιχειρηματική προσέγγιση της μάρκας για να συνδυάσει τις ψηφιακές δυνατότητες με τη λιανική πώληση στα φυσικά καταστήματα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις