Συνεχίζουν με αμείωτη ένταση την ψηφιακή τους αναβάθμιση οι ελληνικές τράπεζες, προετοιμαζόμενες για την αναμενόμενη ενίσχυση της παρουσίας των fintechs στην εγχώρια αγορά.

Pantelakis Sec: Ήρθε η ώρα οι ελληνικές τράπεζες να επιβραβεύσουν τους μετόχους τους

Πρόκειται για μία διαδικασία που απορροφά σημαντικούς πόρους σε ετήσια βάση, είναι ωστόσο απαραίτητη λόγω της όξυνσης του ανταγωνισμού στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες από τεχνολογικές εταιρείες.

Στόχο των τραπεζών αποτελεί η καθιέρωση του phygital μοντέλου, δηλαδή της παροχής όλων των απλών προϊόντων στον ψηφιακό κόσμο με ταυτόχρονη ενίσχυση της στελεχιακής ομάδας των συμβούλων στο δίκτυο των καταστημάτων για τις πιο σοβαρές αποφάσεις των πελατών τους, που αφορούν κατά βάση τη διαχείριση της περιουσίας τους και τη μακροπρόθεσμη χρηματοδότησή τους.

Οι νέες λύσεις

Η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι σημαντική τα τελευταία χρόνια, ενώ καταλύτης για την επιτάχυνση του σχετικού μετασχηματισμού αποτέλεσε η πανδημία, η οποία κατέστησε απαραίτητη την παροχή online λύσεων.

Αναλυτικότερα, τα πεδία στα οποία οι τράπεζες επενδύουν ψηφιακά και έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια, είναι τα εξής:

– Online εγγραφές

Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας νέας τραπεζικής σχέσης χωρίς καμία επίσκεψη σε κατάστημα, όπως και με τις ξένες digital banks που αναζητούν πελάτες στην εγχώρια αγορά.

Αρχικά η δυνατότητα αυτή δινόταν σε ιδιώτες, ωστόσο σταδιακά επεκτείνεται σε όλες τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων και των νομικών προσώπων.

Πλέον, αρκούν 15 λεπτά για να γίνει κάποιος πελάτης σε μία τράπεζα, από το χώρο του, χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό του τηλέφωνο.

Παράλληλα με τη δημιουργία κωδικού πελάτη, ανοίγει νέος λογαριασμός και εκδίδεται χρεωστική κάρτα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και άμεσα, πριν την παραλαβή της σε φυσική μορφή, καθώς είναι δυνατή η ψηφιοποίησή της μέσω των wallets σε κινητά τηλέφωνα.

– Πωλήσεις προϊόντων

Μέσω των digital καναλιών τους οι τράπεζες διαθέτουν πλέον σχεδόν το σύνολο των απλών προγραμμάτων.

Συγκεκριμένα, οι πελάτες τους μπορούν να ανοίξουν κατά περίπτωση νέο λογαριασμό ταμιευτηρίου, μισθοδοσίας, προθεσμιακή κατάθεση ή να αποκτήσουν αποταμιευτικό ή επενδυτικό προϊόν.

Επίσης, έχουν ανοίξει από τις περισσότερες τράπεζες οι αιτήσεις για έκδοση χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών, οι οποίες διεκπεραιώνονται άμεσα ή σε ελάχιστα λεπτά της ώρας, εφόσον τα στοιχεία του πελάτη είναι επικαιροποιημένα.

Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλουν οι πελάτες και για δάνεια. Η αρχή έχει γίνει με τα καταναλωτικά, στα οποία οι εκταμιεύσεις μπορούν να ολοκληρωθούν σε λιγότερο ακόμη και από μία ώρα, ενώ σταδιακά η δυνατότητα αυτή επεκτείνεται σε στεγαστική και επαγγελματική πίστη.

Τέλος, όλες οι τράπεζες διαθέτουν απλά τραπεζοασφαλιστικά προγράμματα μέσω των ψηφιακών τους καναλιών.

– Video banking

Σημαντικό εργαλείο για την άμεση και εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των πελατών τους αποτελεί η υπηρεσία video-banking.

Στην προκειμένη περίπτωση η επικοινωνία γίνεται μέσω βιντεοκλήσης για την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης, αλλά και για την απόκτηση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, χωρίς την ανάγκη μετάβασης σε κατάστημα.

Η δυνατότητα αυτή παρέχεται κυρίως σε επιχειρήσεις και πελάτες που ανήκουν στην κατηγορία του personal banking, ωστόσο σταδιακά αναμένεται να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες.

– Διάφορες λειτουργικότητες

Μέσα από το περιβάλλον του e-banking ή του m-banking, έχουν ενεργοποιηθεί διάφορες λειτουργικότητες, για τις οποίες μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν απαραίτητη η επίσκεψη σε τραπεζικό κατάστημα.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής: επικαιροποίηση στοιχείων, αλλαγή ορίων χρήσης καρτών, προσθήκη συνδικαιούχων σε καταθετικούς λογαριασμούς, έκδοση βεβαιώσεων, πάγωμα καρτών.

– Ψηφιακό χαρτζιλίκι

Η τελευταία τάση στην αγορά του ηλεκτρονικού χρήματος αποτελεί το ψηφιακό χαρτζιλίκι. Καθώς τα παιδιά πλέον από μικρή ηλικία κάνουν χρήση ψηφιακών μέσων πληρωμών, οι τράπεζες έχουν δημιουργήσει ειδικά πακέτα για αυτό το σκοπό.

Μέσω προπληρωμένων καρτών, ψηφιακών ή και φυσικών, οι γονείς μπορούν να δίνουν χρήματα στα παιδιά τους, τα οποία τα δαπανούν με την κάρτα τους.

Έτσι, έχουν πλήρη έλεγχο και άμεση ενημέρωση για τα έξοδα που κάνουν τα παιδιά, ενώ μπορούν ανά πάσα στιγμή να τους στείλουν χρήματα, όπου κι αν βρίσκονται.

Πρόκειται για ένα ακόμη πεδίο ανταγωνισμού με τις ξένες digital τράπεζες.

– Νέα εγχειρήματα

Η Τράπεζα Πειραιώς αναμένεται εφέτος να λειτουργήσει μία νέα ανεξάρτητη ψηφιακή τράπεζα, η οποία θα έχει τη δική τους ξεχωριστή άδεια λειτουργίας.

Στόχο της είναι σε λίγα χρόνια από σήμερα να διαθέτει μέσω αυτής μία πλήρη γκάμα τραπεζικών προϊόντων, ενώ στα σχέδιά της είναι να αποτελέσει το όχημα για την ανάπτυξη των εργασιών της διεθνώς, χωρίς φυσικά τη λειτουργία καταστημάτων στις αγορές που θα στοχεύσει.

Επιπλέον, διευρύνονται οι συνεργασίες των τραπεζών με fintechs για την προσφορά εξειδικευμένων λύσεων στους πελάτες της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη σύναψης στρατηγικής συμφωνίας της Eurobank για την απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στην Plum Fintech με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή «έξυπνης» διαχείρισης χρημάτων.

Εκτός από τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο, οι δύο πλευρές θα διερευνήσουν και μια εμπορική συνεργασία στην Ελλάδα εντός του 2024.

Στον αντίποδα, πλειοψηφικό πακέτων μετοχών στην εταιρεία τεχνολογίας Epsilon Net έχει αποκτήσει η Εθνική Τράπεζα.

Η συμφωνία των δύο πλευρών προβλέπει τον από κοινού σχεδιασμό, την ανάπτυξη και διάθεση προϊόντων και ψηφιακών υπηρεσιών που αποσκοπούν στην ενίσχυση και στήριξη του επιχειρείν στην Ελλάδα.

Η πρώτη κοινή ψηφιακή υπηρεσία που λάνσαραν οι δύο πλευρές έχει ως στόχο να δώσει ολοκληρωμένη λύση στην αυτοματοποίηση της είσπραξης των τιμολογίων που εκδίδουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και στην άμεση αντιστοίχιση, συμφωνία και λογιστικοποίηση των σχετικών συναλλαγών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τράπεζες