![Ναυτιλία: Αύξηση 50% της αξίας των νεότευκτων τάνκερ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/tanker-scaled-1-768x512.jpg)
Μέχρι και 50% αυξήθηκαν οι τιμές ναυπήγησης για τους περισσότερους τύπους των δεξαμενοπλοίων από τα τέλη του 2020, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv. Οι τιμές των νεότευκτων (NB) δεξαμενοπλοίων έχουν πραγματοποιήσει μια σταθερή ανοδική πορεία, με τα VLCC, Suezmax, Aframax/LR2 και Panamax/LR1 να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 50% το καθένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αυξηθεί κατά περίπου 39% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων NB έχουν αναρριχηθεί στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών, με τα Aframax/LR2 και MR2, τομείς που πρωταγωνιστούν στο τρέχον βιβλίο παραγγελιών, να είναι μόλις 12% και 9% χαμηλότερα αντίστοιχα από τα υψηλά επίπεδα του 2008. Επιπλέον, οι τρέχουσες τιμές NB είναι σχεδόν 20% υψηλότερες σε σύγκριση με τις μέσες τιμές της τελευταίας πενταετίας για κάθε τομέα.
Δεξαμενόπλοια: Ισχυρές προοπτικές για το 2024
Πάνω και τα second hand
Οι εξαιρετικά υψηλές τιμές των νεότευκτων έχουν επηρεάσει και τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων (second hand), οι οποίες έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από τον Φεβρουάριο του 2022. Για παράδειγμα, στον τομέα των VLCC, τα πλοία ηλικίας 5 ετών αποτιμούνταν γύρω στα 70 εκατ. δολάρια, ενώ σήμερα θα κόστιζαν λίγο κάτω από 110 εκατ. δολάρια. Κατά την ίδια περίοδο, τόσο οι τιμές των πλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών έχουν αυξηθεί κατά περίπου 67%.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων VLCC που σημειώθηκε από τις αρχές του 4ου τριμήνου του 2023. Οι τιμές για τα πλοία 5 και 10 ετών έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10% και 7%, αντίστοιχα. Το 4ο τρίμηνο του 2023 παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες VLCC, με 40 πωλήσεις που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων VLCC ολόκληρου του προηγούμενου έτους.
Μέχρι στιγμής το 2024, περί τα 12 πλοία έχουν αλλάξει χέρια, υποδηλώνοντας ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα για τις συνολικές αγοραπωλησίες του πρώτου τριμήνου, σημειώνει ο Xclusiv. Ένα 5ετές Suezmax αποτιμήθηκε στα 47 εκατ. δολάρια τον Φεβρουάριο του 2022, ενώ σήμερα κοστίζει περίπου 83 εκατ. δολάρια. Οι τιμές των πλοίων ηλικίας 10 και 15 ετών έχουν υπερδιπλασιαστεί, καθώς τον Φεβρουάριο του 2022 αποτιμούνταν σε 31 και 21 εκατ. δολ. αντίστοιχα. Επιπλέον, κατά το τελευταίο 4μηνο οι τιμές των Suezmax έχουν αποκτήσει δυναμική, με τις αξίες των ηλικίας πέντε και 10 ετών να είναι 12% και 14% υψηλότερες αντίστοιχα.
Οι τιμές των Aframax 5ετίας έχουν αυξηθεί κατά 61% περίπου κατά την τελευταία 2ετία. Οι τιμές των ηλικίας 10 και 15 ετών έχουν υπερδιπλασιαστεί κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και είναι ενδιαφέρον ότι ένα Aframax 15 ετών κοστίζει σήμερα περίπου 4,5 εκατ. δολάρια λιγότερο σε σύγκριση με την αξία ενός Aframax 5 ετών πριν από δύο χρόνια. Τέλος, στον τομέα MR2, από τον Φεβρουάριο 2022 έως τον Φεβρουάριο 2024, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων. Τον Φεβρουάριο του 2022, η τιμή για ένα πλοίο ηλικίας 5 ετών ήταν 30 εκατ. δολάρια, ενώ τώρα είναι 45 εκατ. δολάρια. Οι τιμές για τα πλοία ηλικίας 10 και 15 ετών έχουν επίσης αυξηθεί, και η αξία τους σήμερα είναι 37,5 εκατ. δολ. και 26,5 εκατ. δολ. αντίστοιχα (88% και 121% αύξηση αντίστοιχα).
Ισχυρή ζήτηση πετρελαίου
Από τον Φεβρουάριο του 2022, η αγορά των δεξαμενόπλοιων απολαμβάνει μια περίοδο εξαιρετικά υψηλών ναύλων που τροφοδοτείται από μια συρροή παραγόντων. Ένα ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, η αύξηση του κόστους των νέων πλοίων και οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιούργησαν την αρχική δυναμική. Η τάση αυτή ενισχύθηκε περαιτέρω από τα πρόσφατα γεγονότα, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων των Χούθι που προκάλεσαν την παράκαμψη του Σουέζ, και τις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας που προβλέπουν ισχυρή ζήτηση πετρελαίου τα επόμενα χρόνια, υποστηρίζοντας και ενισχύοντας περαιτέρω την ανοδική τάση στις τιμές των μεταχειρισμένων και των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση