Ένα τμήμα του τεράστιου στόλου δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παραδώσει το αργό πετρέλαιό της ακινητοποιείται υπό το βάρος των αμερικανικών κυρώσεων, μία ένδειξη ότι τα αυστηρότερα μέτρα των δυτικών ρυθμιστικών αρχών μπορεί να αρχίσουν να έχουν απτά αποτελέσματα στη Μόσχα, γράφει το πρακτορείο Bloomberg (Tankers Tied to the Russian Oil Trade Grind to a Halt Following US Sanctions).
Ερυθρά Θάλασσα: Εδώ η παγκόσμια ναυτιλία δίνει τη δική της, σκιώδη μάχη
«Περίπου τα μισά από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών άρχισε να επιβάλει κυρώσεις στις 10 Οκτωβρίου του 2023 δεν έχουν καταφέρει να φορτώσουν φορτία από τότε που τέθηκαν στον κατάλογο των κυρώσεων, σύμφωνα με την παρακολούθηση κάθε πλοίου από το Bloomberg». Αναφέρει μάλιστα ότι το τελευταίο πλοίο που μπήκε στο στόχαστρο, το NS Leader της Sovcomflot, έκανε αναστροφή στα ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας την Πέμπτη, όταν ο ιδιοκτήτης του κατονομάστηκε από τις ΗΠΑ. Εκείνη τη στιγμή έπλεε προς ένα ρωσικό λιμάνι στη Βαλτική Θάλασσα.
Κυρώσεις σε 50 δεξαμενόπλοια
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις, τα 18 έχουν συλλέξει φορτία. Από αυτά, τα εννέα ήταν πλοία μεταφοράς και τα εννέα φάνηκε να συλλέγουν φορτία κανονικά από τότε που προστέθηκαν στον κατάλογο. Ένα πλοίο εξακολουθεί να μεταφέρει φορτίο, του οποίου η φόρτωση είχε γίνει πριν από την επιβολή κυρώσεων.
Έτσι, απομένουν 31. Από αυτά, επτά ήταν αδρανή ακόμη και πριν από τις κυρώσεις και τρία μπορεί κάλλιστα να φορτώσουν σύντομα. Απομένουν 21 που δεν έχουν φορτώσει φορτίο από τότε.
Το Bloomberg επισημαίνει ότι τους τελευταίους δύο μήνες 14 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία, είτε έμειναν αδρανή είτε παρέμεναν αγκυροβολημένα σε ύδατα νότια της Σιγκαπούρης. Σχεδόν τα μισά από αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg έκαναν αναστροφή χωρίς να φθάσουν στο σημείο προορισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, με πληροφορίες από Bloomberg
Latest News
Σκυλακάκης: Τέλος η κρατικοδίαιτη ζωή – Το μήνυμα για τους επενδυτές στις ΑΠΕ
Σταμάτησαν και οι ταρίφες και οι επιδοτήσεις, και όσοι θέλουν να κάνουν επενδύσεις, πηγαίνουν στην αγορά, τόνισε ο Θόδωρος Σκυλακάκης
Δυναμικό come back του LNG στην Ελλάδα - Αυξήθηκε η κατανάλωση φυσικού αερίου [γραφήματα]
Συνολικά στο ενδεκάμηνο το αέριο αυξήθηκε κατά 28.3%, ενώ το ρωσικό αέριο παρέμεινε πρώτο με μερίδιο 52,1%
Εξαγωγική δύναμη η Ελλάδα το 2024 στην ηλεκτρική ενέργεια
Αυξημένες κατά 76% οι εξαγωγές ρεύματος το 2024, συγκριτικά με το 2023 - Έκθεση του ΙΕΝΕ καταγράφει την εικόνα της ενεργειακής αγοράς τη φετινή χρονιά
Καμπανάκι από ΙΕΑ - Θα... πλημμυρίσουν πετρέλαιο οι αγορές το 2025
Οι παγκόσμιες αγορές θα έχουν υπερπροσφορά σε πετρέλαιο της τάξης των 1,4 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Παρουσίαση του GREGY στο «Βαλκανικό Νταβός»
Το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Αιγύπτου (GREGY) παρουσιάστηκε στο «Power Summit 2024» στη Σόφια
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Helleniq Energy: Χτίζει τον 5ο πυλώνα στην αγορά ενέργειας – Τι αλλάζει με το deal της Elpedison
Η Helleniq Energy μετά την απόκτηση του 100% της Elpedison καθετοποιεί πλήρως τις δραστηριότητες της στην ηλεκτρική ενέργειας
Κληρώνει για τους «υδρογονάνθρακες» - Η ώρα της ExxonMobil, το αδιέξοδο της Energean και ο νέος επενδυτής
Σε κρίσιμο σημείο το project «Υδρογονάνθρακες» που είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός την άνοιξη του 2022 – Οι γεωπολιτικές εξελίξεις