Ένα γιοτ που κατάσχεσαν οι αμερικανικές αρχές από Ρώσο ολιγάρχη κοστίζει στην κυβέρνηση σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια το μήνα για να συντηρηθεί, σύμφωνα με νέες δικαστικές καταθέσεις.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ζήτησε άδεια να πουλήσει το γιοτ Amadea μήκους 348 ποδιών, το οποίο κατέσχεσε το 2022, ισχυριζόμενο ότι ανήκε στον υπό κυρώσεις Ρώσο δισεκατομμυριούχο Σουλεϊμάν Κερίμοφ. Η κυβέρνηση είπε ότι θέλει να πουλήσει το γιοτ αξίας 230 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω του «υπερβολικού κόστους» συντήρησης και αμοιβών πληρώματος, το οποίο, όπως είπε, μπορεί να ανέλθει σε 922.000 δολάρια το μήνα.
Ρωσία: Εγκαταλείπουν τη Μόσχα πολιτικοί και ολιγάρχες
«Είναι υπερβολικό για τους φορολογούμενους να πληρώνουν σχεδόν ένα εκατομμύριο δολάρια τον μήνα για να συντηρούν το Amadea όταν αυτά τα έξοδα θα μπορούσαν να μειωθούν στο μηδέν μέσω [μιας] πώλησης», σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που κατέθεσαν οι εισαγγελείς των ΗΠΑ την Παρασκευή.
Σχεδόν $1 εκατομμύριο μηνιαίως για συντήρηση
Οι μηνιαίες χρεώσεις για το Amadea, το οποίο είναι τώρα αγκυροβολημένο στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια, περιλαμβάνουν $600.000 ανά μήνα σε λειτουργικά έξοδα: $360.000 για το πλήρωμα, $75.000 για καύσιμα και $165.000 για συντήρηση, απομάκρυνση απορριμμάτων, φαγητό και άλλα έξοδα. Περιλαμβάνουν επίσης 144.000 δολάρια σε μηνιαία αναλογικά έξοδα ασφάλισης και ειδικές χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένων των τελών ελλιμενισμού, στα 178.000 δολάρια, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 922.000 δολάρια, σύμφωνα με τις καταθέσεις.
Η μάχη για το Amadea και το κόστος για την κυβέρνηση υπογραμμίζουν τις οικονομικές και νομικές προκλήσεις της κατάσχεσης και της πώλησης περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν σε Ρώσους ολιγάρχες μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κέρδη από περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια παγωμένων ρωσικών περιουσιακών στοιχείων για να χρηματοδοτήσει την πολεμική προσπάθεια της Ουκρανίας.
Τα σχόλιά της απηχούσαν τις κυβερνητικές εκκλήσεις την άνοιξη του 2022 να παγώσουν τα γιοτ, τα ιδιωτικά τζετ και τις επαύλεις των Ρώσων δισεκατομμυριούχων με την ελπίδα να ασκηθεί πίεση στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και να συγκεντρωθούν χρήματα για την πολεμική προσπάθεια.
Ωστόσο, σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, η νομική διαδικασία για την ιδιοκτησία ρωσικών περιουσιακών στοιχείων και την πώλησή τους έχει αποδειχθεί πολύ πιο χρονοβόρα και δαπανηρή. Η μάχη για την Amadea ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2022, όταν κατασχέθηκε στα Φίτζι μετά από αίτημα της κυβέρνησης των ΗΠΑ, σύμφωνα με τις δικαστικές καταθέσεις.
Το γιοτ είναι δικό μου ισχυρίζεται άλλος ολιγάρχης
Εν τω μεταξύ, οι δικηγόροι του Εντουάρντ Κουνταϊνάτοφ, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Rosneft στον οποίο δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις, λένε ότι αυτός είναι ιδιοκτήτης του γιοτ και προσπάθησαν να ανακτήσουν την κατοχή του σκάφος.
Οι δικηγόροι του Κουνταϊνάτοφ έχουν αντιταχθεί στις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να πουλήσει το γιοτ και αρνούνται να πληρώσουν τα τρέχοντα έξοδα συντήρησης όσο η κυβέρνηση επιδιώκει την πώληση και την κατάσχεση. Ωστόσο, λένε ότι ο πελάτης τους θα επιστρέψει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ τα περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια που έχουν ήδη δαπανηθεί για τη συντήρηση του γιοτ, εάν του.
Στα δικαστικά έγγραφα, η κυβέρνηση λέει ότι ο Κερίμοφ έκρυψε την ιδιοκτησία του Amadea μέσω μιας σειράς εταιρειών κέλυφος και άλλων ιδιοκτητών. Τα μέλη του πληρώματος δείχνουν ότι ο Κερίμοφ «ήταν ο πραγματικός ιδιοκτήτης του γιοτ, ανεξάρτητα από τον κάτοχο του τίτλου του σκάφους».
Μεταξύ 2021 και 2022, όταν κατασχέθηκε το σκάφος, «δεν υπήρχαν ταξίδια επισκεπτών στο Amadea που να μην περιλάμβαναν είτε ο Κερίμοφ είτε τα μέλη της οικογένειάς του», σύμφωνα με τα αρχεία του δικαστηρίου.
Η κυβέρνηση λέει επίσης ότι ο Κερίμοφ προσπαθεί να πουλήσει την Amadea εδώ και χρόνια, επομένως μια πώληση θα ήταν σύμφωνη με την πρόθεσή του.
Ακόμα κι αν το Amadea πωλούνταν γρήγορα, τα έσοδα δεν θα πήγαιναν αυτόματα στην κυβέρνηση. Σύμφωνα με το νόμο, τα χρήματα θα κρατούνται ενώ ο Κουνταϊνάτοφ και η κυβέρνηση συνεχίζουν τη δικαστική μάχη τους για την ιδιοκτησία και την κατάσχεση.
Latest News
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων
Στο 3% ο πληθωρισμός στη Νορβηγία, «έσπασε» το ετήσιο σερί επιβράδυνσης
Μεγάλη άνοδο - έκπληξη κατέγραψαν στη Νορβηγία τα οικιακά αγαθά, όπως τρόφιμα, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα οικιακού εξοπλισμού
Απογειώθηκαν τα κέρδη των αεροπορικών - Γιατί είναι «στα κάγκελα» με Boeing - Airbus
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δει την ανάπτυξή τους να παρεμποδίζεται από προβλήματα στη Boeing και στην Airbus
Οι «χρησμοί» της Schroders για το 2025 - Πού να εστιάσουν οι επενδυτές
Η Schroders έχει μια αισιόδοξη οπτική για το 2025, όμως επισημαίνει πως αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω πολιτικών κινδύνων
Φρένο στις εξαγωγές, ψαλίδι στις εισαγωγές στην Κίνα ενόψει δασμών Τραμπ
Απογοητευτικά εμπορικά στοιχεία για την Κίνα που ακολουθούν άλλους δείκτες οι οποίοι δείχνουν αποσπασματική ανάπτυξη τον Νοέμβριο
«Τσίμπησε» ο πληθωρισμός στη Γερμανία τον Νοέμβριο
Η αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες επιβάρυνε το σύνολο του πληθωρισμού στη Γερμανία
Κενό εξουσίας στην Ευρώπη «βλέπει» ο Ντράγκι
Ο πρώην επικεφαλής της ΕΚΤ αναφέρθηκε στα πολιτικά δεινά που υπάρχουν σε Γαλλία και Γερμανία