Αξιοποιώντας ένα ανενεργό κτίριο 26.000 τετραγωνικών μέτρων στον θεσσαλικό κάμπο, που ακόμη παλεύει με τις επιπτώσεις του φονικού Daniel, η 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου επιχειρεί να δείξει ότι το ESG δεν είναι μόνο θεωρία αλλά μπορεί να γίνει και πράξη.

Το νεοαποκτηθέν ακίνητο στην τοποθεσία Νέες Καρυές του Δήμου Κιλελέρ της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας θα χρησιμοποιηθεί ως πολυλειτουργικός κόμβος που θα περιλαμβάνει κέντρο συλλογής πρώτων υλών και πρώτης επεξεργασίας, εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής τελικών προϊόντων και στο εγγύς μέλλον μια υπερσύγχρονη μονάδα βιομηχανικής παραγωγής και συσκευασίας, υποστηρίζοντας διάφορες πτυχές της γεωργικής παραγωγής και μεταποίησης.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η συγκεκριμένη επένδυση έρχεται ως συνέχεια της δέσμευσης της 3αλφα για αυτάρκεια, βιωσιμότητα και στήριξη των τοπικών παραγωγών, ιδιαίτερα στην εύφορη περιοχή της Θεσσαλίας, που τόσο δοκιμάστηκε το τελευταίο διάστημα.

«Στην 3αλφα, βλέπουμε ευκαιρίες εκεί που κάποιοι ίσως βλέπουν εμπόδια. Η επέκτασή μας στην Θεσσαλία δεν αφορά απλώς τη δημιουργία ενός hub. Αφορά την επένδυση στο μέλλον της ελληνικής γεωργίας μέσα από τη δημιουργία ενός δεύτερου πόλου επεξεργασίας οσπρίων, ακριβώς δίπλα από το χωράφι. Είναι η απτή υπεράσπιση του οράματος ευημερίας που έχουμε για τις επόμενες γενιές», σημείωσε ο Άγης Καραγεωργίου, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου.

Συμπλήρωσε, δε, ότι ενισχύοντας την παρουσία της εταιρείας στην Θεσσαλία, οχυρώνει την αλυσίδα εφοδιασμού της, και κυρίως ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη, δημιουργεί θέσεις εργασίας, στηρίζει τις τοπικές κοινότητες και ενδυναμώνει τους Έλληνες παραγωγούς.

Την τελευταία διετία η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής για τα όσπρια αλλά και για το ρύζι, ενώ έχει εγκατασταθεί και ρομποτικό σύστημα για τη μεταφορά των κιβωτίων. Πρόκειται για επενδύσεις που αυξάνουν το capacity της εταιρείας κατά 40%.

Σταθερός τζίρος το 2023

Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από πωλήσεις η εταιρεία συνεχίζει με σταθερά βήματα να ενισχύει το αποτύπωμά της εντός και εκτός των συνόρων αν και ο ανταγωνισμός από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι αδυσώπητος, καθώς η ακρίβεια δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στους καταναλωτές για… παρεκκλίσεις.

Βέβαια η φασολάδα, «η fassuliasuppe» κατά τον αξεπέραστο Ηλία Πετρόπουλο, και γενικά τα όσπρια και τα ρύζια είναι στα πάνω τους τώρα που η υγιεινή διατροφή κατακτά όλο και υψηλότερη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Κατά την οικονομική χρήση του 2023 ο τζίρος της εταιρείας διατηρήθηκε σταθερός, όπως αναφέρουν στον ΟΤ πηγές κοντά στην εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 έκλεισε για την 3αλφα με αύξηση εσόδων κατά 3,2% στα 28,2 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα προ φόρων και τόκων της χρήσης διαμορφώθηκε σε 84 χιλ. ευρώ έναντι 1,15 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο κερδών μετά φόρων το 2022 έκλεισε με ζημιές ύψους 321 χιλ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 623 χιλ. το 2021, αποτυπώνοντας τις πιέσεις που δέχθηκε η εταιρεία από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των βασικών πρώτων υλών, τόσο στα όσπρια όσο και στο ρύζι, που κυμάνθηκαν μεταξύ 20-60%, ως αποτέλεσμα και της κλιματικής κρίσης αλλά και της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι Πειραιώτες που είδαν τις φακές αλλιώς

Πιστεύοντας –μέχρι παρεξηγήσεως- ότι τα φασόλια, οι φακές και τα ρύζια που εμπορεύονταν ήταν τα καλύτερα που υπήρχαν, ο Βαγγέλης και ο Νίκος Καραγεωργίου ονόμασαν την εταιρεία τους 3άλφα, τονίζοντας έτσι σε υπερθετικό βαθμό την ανωτερότητά της.

Με αυτό το brand, τοποθέτησαν τα προϊόντα τους στα πρώτα μπακάλικα αυτοεξυπηρέτησης (ελληνιστί: self service).

Παρ’ ότι ξεκίνησαν στην αυγή του ελληνικού επιχειρείν (1968), η απόφαση των αδελφών Καραγεωργίου από τη Νίκαια, πλασιέ στο επάγγελμα, να ιδρύσουν μια εταιρεία με αντικείμενο την επεξεργασία και τυποποίηση οσπρίων και ρυζιού, δεν ήταν και η εξόχως πρωτότυπη ιδέα.

Δεκάδες άλλοι είχαν κάνει κάτι παρόμοιο, ωστόσο εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται πως οι Πειραιώτες είδαν όλο το θέμα αλλιώς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σήμερα έχουν απομείνει μόλις τέσσερις – πέντε μεγάλες εταιρείες στον κλάδο.

Το χτίσιμο της μπράντας

Βεβαίως η μπράντα, που σήμερα πρωτοστατεί στα επώνυμα όσπρια, τους «πληβείους ευεργέτες», όπως τα έχει χαρακτηρίζει ο Νίκος Καραγεωργίου αναφερόμενος στη διατροφική τους αξία, δεν χτίστηκε εν μία νυχτί.

Ένας από τους σταθμούς για την εταιρεία ήταν το 1980, όταν μετατρέπεται σε Α.Ε., για να μεταφερθεί έναν χρόνο αργότερα σε ιδιόκτητο εργοστάσιο 6.000 τ.μ., στην περιοχή του Ρουφ.

Σήμερα οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έχουν επεκταθεί στα 14.000 τ.μ. με υπερσύγχρονο εργοστάσιο τελευταίας τεχνολογίας και αυτόματες γραμμές παραγωγής και επεξεργασίας.

Τα δύο αδέλφια συνειδητοποίησαν από πολύ νωρίς ότι για να αποκτήσουν τα προϊόντα της 3αλφα ερείσματα στην αγορά θα έπρεπε το όνομά τους να γίνει γνωστό και ισχυρό.

Γι’ αυτό από το 1980 κιόλας η εταιρεία βγήκε δυνατά μπροστά με διαφήμιση. Η κίνηση αυτή μέχρι και που σαρκάστηκε από τους ανταγωνιστές τους -και όχι μόνο- παρ’ όλα αυτά τους βγήκε σε καλό. Σήμερα η 3άλφα κυριαρχεί σχεδόν απόλυτα στα επώνυμα τυποποιημένα όσπρια, ενώ ισχυρό αποτύπωμα έχει και στο επώνυμο ρύζι.

Οι εισαγωγές και τα ντόπια προϊόντα

Η 3άλφα ήταν από τις πρώτες εταιρείες που εφάρμοσαν Σύστημα Ποιότητας και Ασφάλειας των Τροφίμων, ενώ παραμένει πιστή στον πρωταρχικό της στόχο για την ανάδειξη της μοναδικής ποιότητας των ελληνικών γεωργικών προϊόντων.

Η προσπάθεια που γίνεται από την 3άλφα μέσω της ελληνικής σειράς οσπρίων είναι η απάντηση της οικογένειας Καραγεωργίου στα κακεχεντρή σχόλια των άσπονδων φίλων τους πως δηλαδή το μεγάλο κομμάτι του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τα ξενικά όσπρια.

Η αύξηση των πωλήσεων των οσπρίων της Ομάδας Ελλήνων Παραγωγών 3αλφα έφτασε κοντά στο 30%, ενώ συγκεκριμένοι κωδικοί, όπως τα φασόλια ελέφαντες από τις Πρέσπες σημείωσαν αύξηση πάνω από 63% στις πωλήσεις τους. Αντίστοιχα και οι πωλήσεις στις ελληνικές φακές και την φάβα, εμβληματικά προϊόντα οσπρίων στην χώρα μας, αυξήθηκαν κατά 42% και 40%.

Η ενεργοποίηση και η πετυχημένη προσπάθεια διαφοροποίησης αποδίδει καρπούς και σε άλλα κανάλια, καθώς καταγράφεται αύξηση 33% στον κλάδο Horeca και στο κανάλι Β2Β κατά 21%.

Θυμίζουμε ότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει από το 2009 ομάδα παραγωγών, στο πλαίσιο ενίσχυσης της ελληνικής αγροτικής παραγωγής. Η ομάδα Παραγωγών συγκεντρώνει πάνω από 300 μέλη και απαρτίζεται από παραγωγούς από 5 περιοχές σε όλη την Ελλάδα: Καβάλα (φασόλια μέτρια και φασόλια χονδρά), Θεσσαλονίκη (φασόλια μέτρια), Καστοριά (φασόλια γίγαντες), Λάρισα (φακές ψιλές, φασόλια μέτρια, ρεβίθια χονδρά, σίτος σκληρός, φάβα) και Φλώρινα (φασόλια γίγαντες).

Νέα λανσαρίσματα

Σήμερα που η υγιεινή διατροφή και το well-being έχουν γίνει πλέον συνώνυμο του σύγχρονου τρόπου ζωής, η εταιρεία, που διαθέτει εξειδικευμένο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων και καινοτομίας, εξετάζει νέα λανσαρίσματα αλλά και τον εμπλουτισμό της σειράς «Έτοιμα Φυσικά».

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, οσονούπω το χαρτοφυλάκιο της 3αλφα θα εμπλουτιστεί με δύο νέες προϊόντικές κατηγορίες (10 νέοι κωδικοί) οι οποίες θα «ακουμπούν» στα έτοιμα γεύματα και στα σνακ.

Η 3αλφα, με έντονο ανταγωνισμό από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία είναι μακράν πρώτα στο σύνολο της αγοράς, κατέχει το 30% της αγοράς των επωνύμων οσπρίων, ενώ στο ρύζι το μερίδιό της ανέρχεται σε 10%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις