Η ζήτηση για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας έχει αυξηθεί από την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με εταιρείες logistics και σιδηροδρομικούς φορείς, ενισχύοντας τα οικονομικά του κρατικού σιδηροδρομικού μονοπωλίου της χώρας, βάσει δημοσιεύματος των FT.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι στόχευσαν φορτηγό πλοίο και αμερικανικά αντιτορπιλικά σκάφη
Η γερμανική DHL δήλωσε ότι τα αιτήματα για τη μεταφορά αγαθών στον ρωσικό σιδηροδρομικό διάδρομο αυξήθηκαν περίπου 40% από τότε που τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να εκτρέπονται μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής τον Δεκέμβριο. Η RailGate Europe δήλωσε ότι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25 έως 35%, ενώ η Rail Bridge Cargo με έδρα την Ολλανδία δήλωσε ότι η σιδηροδρομική κίνηση φορτίου μέσω της Ρωσίας φέτος ήταν 31% υψηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι εταιρείες logistics εξέτασαν εκ νέου τις διαδρομές μέσω της Ρωσίας μετά την απόφαση των περισσότερων μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων να εκτρέψουν τα δρομολόγια της Ασίας προς την Ευρώπη που κανονικά θα περνούσαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να ταξιδέψουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ενήργησαν μετά από μια εκστρατεία επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που ξεκίνησαν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι της Υεμένης για την υποστήριξη των Παλαιστινίων της Γάζας.
Aυξήθηκαν οι χρόνοι
Οι εκτροπές έχουν αυξήσει τους χρόνους ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης κατά επτά έως 10 ημέρες, μεταξύ 50 και 55 ημερών. Η DHL δήλωσε ότι οι χρόνοι ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας μεταξύ Τσενγκντού στην Κίνα και Ντούισμπουργκ στη Γερμανία ήταν επί του παρόντος μεταξύ 25 και 30 ημερών.
“Τα αιτήματα έχουν αυξηθεί από την αρχή της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα κατά περίπου 40%”, δήλωσε η DHL σχετικά με τις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με τους σιδηροδρόμους. «Το συντριπτικό ποσό περνάει από τη Ρωσία».
Ωστόσο, η εταιρεία τόνισε ότι δεν μεταφέρει κίνηση που να προέρχεται ή να ταξιδεύει προς τη Ρωσία σύμφωνα με τους δυτικούς περιορισμούς εξαγωγών που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμό της στην Ουκρανία.
“Κάνουμε αυστηρούς ελέγχους εξαγωγών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κυρώσεις”, δήλωσε η DHL.
Οι πάροχοι logistics, συμπεριλαμβανομένων των ελβετικών Kuehne & Nagel και Maersk της Δανίας, δήλωσαν ότι αποφεύγουν τη χρήση σιδηροδρομικών διαδρομών μέσω της Ρωσίας μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Οι μηνιαίοι όγκοι στη διαδρομή μειώθηκαν μετά την εισβολή και εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ποσό που μεταφέρεται από ένα μόνο μεγάλο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η RZD, η οποία κατέχει το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας και λειτουργεί τα περισσότερα τρένα, ανήκει στο ρωσικό κράτος και εδώ και καιρό θεωρείται στενά συνδεδεμένη με το Κρεμλίνο. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε τον Oleg Belozyorov, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ότι είχε «στενούς δεσμούς με τον Πούτιν» όταν του επέβαλε κυρώσεις τον Απρίλιο του 2022.
«Μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τις κυρώσεις της ΕΕ, υπάρχει σχεδόν απαγόρευση των κινήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών από και προς τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Υπάρχουν επίσης περιορισμοί στην ικανότητα της RZD να έχει πρόσβαση σε ορισμένες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Ωστόσο, δεν υπάρχει απαγόρευση της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω της χώρας.
Τα στοιχεία από την Eurasian Rail Alliance, μια ρωσική εταιρεία που οργανώνει τη διακίνηση εμπορευμάτων στους σιδηροδρόμους χρησιμοποιώντας το εύρος σιδηροδρομικών γραμμών 1.520 χιλιοστών της Ρωσίας – ευρύτερο από τις ευρωπαϊκές γραμμές – δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στην Πολωνία ήταν 14.532 ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων είκοσι ποδιών (TEU) τον Ιανουάριο.
Ενώ ο αριθμός ήταν 36% υψηλότερος από αυτόν του Ιανουαρίου 2023, δεν θα γεμίσει ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία μεταφέρουν 24.000 TEU το καθένα, σύμφωνα με τους FT.
Ο Michael Aldwell, επικεφαλής της θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne & Nagel, δήλωσε ότι υπάρχει «μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς υπό τις τρέχουσες συνθήκες.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ