Η ζήτηση για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας έχει αυξηθεί από την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με εταιρείες logistics και σιδηροδρομικούς φορείς, ενισχύοντας τα οικονομικά του κρατικού σιδηροδρομικού μονοπωλίου της χώρας, βάσει δημοσιεύματος των FT.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι Χούθι στόχευσαν φορτηγό πλοίο και αμερικανικά αντιτορπιλικά σκάφη
Η γερμανική DHL δήλωσε ότι τα αιτήματα για τη μεταφορά αγαθών στον ρωσικό σιδηροδρομικό διάδρομο αυξήθηκαν περίπου 40% από τότε που τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να εκτρέπονται μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής τον Δεκέμβριο. Η RailGate Europe δήλωσε ότι η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25 έως 35%, ενώ η Rail Bridge Cargo με έδρα την Ολλανδία δήλωσε ότι η σιδηροδρομική κίνηση φορτίου μέσω της Ρωσίας φέτος ήταν 31% υψηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι εταιρείες logistics εξέτασαν εκ νέου τις διαδρομές μέσω της Ρωσίας μετά την απόφαση των περισσότερων μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων να εκτρέψουν τα δρομολόγια της Ασίας προς την Ευρώπη που κανονικά θα περνούσαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να ταξιδέψουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ενήργησαν μετά από μια εκστρατεία επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που ξεκίνησαν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι της Υεμένης για την υποστήριξη των Παλαιστινίων της Γάζας.
Aυξήθηκαν οι χρόνοι
Οι εκτροπές έχουν αυξήσει τους χρόνους ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης κατά επτά έως 10 ημέρες, μεταξύ 50 και 55 ημερών. Η DHL δήλωσε ότι οι χρόνοι ταξιδιού από πόρτα σε πόρτα σιδηροδρομικώς μέσω της Ρωσίας μεταξύ Τσενγκντού στην Κίνα και Ντούισμπουργκ στη Γερμανία ήταν επί του παρόντος μεταξύ 25 και 30 ημερών.
“Τα αιτήματα έχουν αυξηθεί από την αρχή της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα κατά περίπου 40%”, δήλωσε η DHL σχετικά με τις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με τους σιδηροδρόμους. «Το συντριπτικό ποσό περνάει από τη Ρωσία».
Ωστόσο, η εταιρεία τόνισε ότι δεν μεταφέρει κίνηση που να προέρχεται ή να ταξιδεύει προς τη Ρωσία σύμφωνα με τους δυτικούς περιορισμούς εξαγωγών που επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμό της στην Ουκρανία.
“Κάνουμε αυστηρούς ελέγχους εξαγωγών, σύμφωνα με τις ισχύουσες κυρώσεις”, δήλωσε η DHL.
Οι πάροχοι logistics, συμπεριλαμβανομένων των ελβετικών Kuehne & Nagel και Maersk της Δανίας, δήλωσαν ότι αποφεύγουν τη χρήση σιδηροδρομικών διαδρομών μέσω της Ρωσίας μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Οι μηνιαίοι όγκοι στη διαδρομή μειώθηκαν μετά την εισβολή και εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ποσό που μεταφέρεται από ένα μόνο μεγάλο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η RZD, η οποία κατέχει το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας και λειτουργεί τα περισσότερα τρένα, ανήκει στο ρωσικό κράτος και εδώ και καιρό θεωρείται στενά συνδεδεμένη με το Κρεμλίνο. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε τον Oleg Belozyorov, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ότι είχε «στενούς δεσμούς με τον Πούτιν» όταν του επέβαλε κυρώσεις τον Απρίλιο του 2022.
«Μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τις κυρώσεις της ΕΕ, υπάρχει σχεδόν απαγόρευση των κινήσεων οδικών εμπορευματικών μεταφορών από και προς τη Ρωσία και τη Λευκορωσία. Υπάρχουν επίσης περιορισμοί στην ικανότητα της RZD να έχει πρόσβαση σε ορισμένες χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Ωστόσο, δεν υπάρχει απαγόρευση της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω της χώρας.
Τα στοιχεία από την Eurasian Rail Alliance, μια ρωσική εταιρεία που οργανώνει τη διακίνηση εμπορευμάτων στους σιδηροδρόμους χρησιμοποιώντας το εύρος σιδηροδρομικών γραμμών 1.520 χιλιοστών της Ρωσίας – ευρύτερο από τις ευρωπαϊκές γραμμές – δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στην Πολωνία ήταν 14.532 ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων είκοσι ποδιών (TEU) τον Ιανουάριο.
Ενώ ο αριθμός ήταν 36% υψηλότερος από αυτόν του Ιανουαρίου 2023, δεν θα γεμίσει ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία μεταφέρουν 24.000 TEU το καθένα, σύμφωνα με τους FT.
Ο Michael Aldwell, επικεφαλής της θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne & Nagel, δήλωσε ότι υπάρχει «μεγαλύτερη ζήτηση» για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη σιδηροδρομικώς υπό τις τρέχουσες συνθήκες.
Latest News
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma