Στα επόμενα τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα από τα παρόμοια σε μέγεθος συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των βελτιωμένων μεθόδων κατασκευής τους. Όμως αυτό το όφελος μπορεί να εξανεμιστεί από τις επισκευές μετά από κάποιο ατύχημα, οι οποίες θα είναι ακριβότερες. Αυτή είναι μια πρόσφατη πρόβλεψη της αμερικάνικης εταιρείας ερευνών αγοράς Gartner, ενώ επίσης προέβλεψε ότι έως το 2027 το 15% των εταιρειών που ασχολούνται με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα εξαγοραστεί ή θα χρεοκοπήσει.

Ηλεκτροκίνηση: Kονδύλια ύψους 9 εκατ. ευρώ για 2.624 νέες αιτήσεις αγοράς οχήματος

«Αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας των EV καταρρέει», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Cartner, Pedro Pacheco, ο οποίος τονίζει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες πτώσης της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι νέες καινοτομίες, κυρίως όσο αφορά την μπαταρία, αλλά και των υπολοίπων μερών του αυτοκινήτου (όπως για παράδειγμα νέα φθηνότερα υλικά), θα ωθήσουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς τα κάτω. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι νέες καινοτομίες απλοποιούν το κόστος παραγωγής, ενώ τα μεγάλα εργοστάσια, που έχουν συγκεντρωμένη όλη την παραγωγή, θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους κατασκευής και του χρόνου συναρμολόγησης.

Πρόβλημα με τη συντήρηση

Μέχρι το 2027 η επισκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα αυξηθεί κατά 30%. Αυτό σημαίνει ότι τα τρακαρισμένα ή τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα είναι πιο πιθανόν να βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας, καθώς το κόστος επισκευής θα υπερβεί την υπολειμματική αξία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ακριβές επισκευές μετά από σοβαρά τροχαία να οδηγήσουν σε ακριβότερα ασφάλιστρα ή ακόμα και στην άρνηση των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύψουν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων.

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να βάλουμε και τον αυξημένο ανταγωνισμό, με την Κίνα να θέλει να μπει διακαώς σε μεγάλες βασικές αγορές (Ευρώπη) με βασικά όπλα την τιμή και την εγγύηση. Αυτό αναγκάζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές από την μια να ρίχνουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και από την άλλη να κάνουν συνεργασίες για να κατασκευάσουν φθηνά οχήματα. Ήδη οι πρώτες συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο και όλα δείχνουν, ότι μετά από συνεργασίες οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, θα οδηγήσουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η τιμή κτήσης θα είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Η αρχή θα γίνει με την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πιθανόν τα επόμενα χρόνια θα επεκταθεί στα μεγαλύτερα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη