
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι που απαιτεί τη λήψη οριστικών αποφάσεων για το παρόν και το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα.
Οι καθημερινές δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του έτσι κι αλλιώς περιορισμένου προγράμματος των επιδοτούμενων δρομολογίων, η πύκνωση των «περιστατικών ασφαλείας» στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, τα διογκούμενα χρέη των Ιταλών (Hellenic Train) προς το Δημόσιο (ΟΣΕ) και η απουσία επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού ναρκοθετούν την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τρένο.
Αλεξοπούλου: Το 2028 θα ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη γραμμή «Ανω Λιόσια – Κιάτο»
Εναν χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και λίγους μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσε στη σιδηροδρομική υποδομή η κακοκαιρία «Daniel», οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας και των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα!
Το τρένο που… χάθηκε
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός στο προαστιακό δίκτυο της Αθήνας για μια αμαξοστοιχία που «χάθηκε» ξαφνικά και την αναζητούσαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ.
Το νέο «θρίλερ» αφορούσε την αμαξοστοιχία «1535», η οποία στις 7.11 το πρωί επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης.
Η μηχανοδηγός της εν λόγω αμαξοστοιχίας, ενώ έπρεπε να ενημερώσει αρμοδίως για τη βλάβη και τους σταθμάρχες του ΟΣΕ – πέραν των υπευθύνων της Hellenic Train – δεν προέβη σε αυτή την ενέργεια, ενώ δεν απαντούσε ούτε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους.
Το αποτέλεσμα ήταν ο σταθμάρχης της Οινόης, που περίμενε μάταια την αμαξοστοιχία να φτάσει στον σταθμό του στις 7.30 το πρωί, να αρχίσει να την αναζητά, σημαίνοντας ταυτοχρόνως συναγερμό, καθώς φοβήθηκε για τα «χειρότερα».
Κάποια στιγμή, όταν κατάφερε να μιλήσει με τη μηχανοδηγό, ενημερώθηκε από την ίδια ότι το τρένο είχε «μείνει» από βλάβη και δεν ξεκίνησε καν το δρομολόγιο παραμένοντας ακινητοποιημένο στον σταθμό της Χαλκίδας.
Εκτιμάται ότι ο σταθμάρχης της Οινόης αναζητούσε τη μηχανοδηγό επί 20 λεπτά… Στο μεταξύ, οι επιβάτες που περίμεναν να αναχωρήσουν για την Αθήνα παραμένοντας μέσα στο τρένο άρχισαν να αγανακτούν.
Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν για το πότε τελικά θα ξεκινούσε το δρομολόγιό τους δεν έπαιρναν κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
Μεταξύ των επιβατών υπήρχε και εισαγγελέας, που αναγκάστηκε να καλέσει την Αστυνομία, αφενός για να καταγραφεί το συμβάν και αφετέρου για να δοθεί κάποια συγκεκριμένη απάντηση στον κόσμο που αγωνιούσε για την τύχη του δρομολογίου.
Επιδημία βλαβών
Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.
Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ.
Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).
Το μέλλον των Ιταλών
Οι νέες αρρυθμίες στο σιδηρόδρομο, η συνεχιζόμενη συσσώρευση χρεών της ιταλικής Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ) για τη χρήση της υποδομής του και τη τύχη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ, του δεύτερου εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, επαναφέρουν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον των Ιταλών στην Ελλάδα.
Τις φήμες αυτές ενισχύουν η απροθυμία, μέχρι στιγμής, της Hellenic Train για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και ο «άγνωστος Χ» των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Από την άλλη, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς της FS από την Hellenic Train; Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο «μπορεί να το κάνει και τα εργαλεία που έχει είναι πολλά».


Latest News

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια

Τραμπ: Η ειρηνευτική συμφωνία είναι κοντά αλλά την εμποδίζει ο Ζελένσκι
«Είμαστε πολύ κοντά σε μια Συμφωνία, αλλά ο άνθρωπος που «δεν έχει χαρτιά να παίξει» θα πρέπει τώρα, επιτέλους, να ΤΟ ΚΑΝΕΙ»

Στοιχήματα εκατομμυρίων δολαρίων για τον διάδοχο του πάπα Φραγκίσκου
Το όνομα, η καταγωγή και η ηλικία του επόμενου πάπα γίνονται αφορμή για έντονο διαδικτυακό παιχνίδι στοιχημάτων