Οι Γερμανοί είναι γνωστό ότι είναι φειδωλοί όταν ψωνίζουν τρόφιμα. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που δύο Γερμανοί αδελφοί, ο Theo και ο Karl Albrecht, ίδρυσαν τη δεκαετία του 1950 το Aldi, το πρώτο εκπτωτικό παντοπωλείο στον κόσμο. Το 1961 διαίρεσαν την ευρωπαϊκή αγορά μεταξύ της Aldi Nord, με επικεφαλής τον Theo, και της Aldi Süd, με επικεφαλής τον Karl. Όμως, παρά την πρωτοπορία στο επιχειρηματικό μοντέλο, τα δύο Aldi υπολείπονται της Lidl στην Ευρώπη, έναν νεότερο ανταγωνιστή του οποίου οι πωλήσεις στην ήπειρο υπερβαίνουν το συνολικό τους άθροισμα.

Η Aldi Süd, ειδικότερα, πιστεύει ότι μπορεί να πάρει τα δικά της πίσω στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σύμφωνα με την jLL, μια εταιρεία συμβούλων ακινήτων, ανοίγει περίπου 100 καταστήματα ετησίως στην Αμερική, ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο λιανοπωλητή -συμπεριλαμβανομένων των Lidl και Aldi Nord (στην οποία ανήκουν τα σούπερ μάρκετ Trader Joe’s, αλλά δεν λειτουργεί εκεί καταστήματα Aldi).

Πέρυσι η Aldi Süd ανακοίνωσε την εξαγορά περίπου 400 σούπερ μάρκετ Winn-Dixie και Harveys στην Αλαμπάμα, τη Φλόριντα, τη Τζόρτζια, τη Λουιζιάνα και το Μισισιπή. Πολλά από αυτά θα αναδιαμορφωθούν σε αγορές Aldi. Και νωρίτερα αυτό το μήνα ο Jason Hart, ο οποίος είναι επικεφαλής της αμερικανικής επιχείρησης της Aldi Süd, υποσχέθηκε να επιταχύνει τον ρυθμό. Είπε ότι η εταιρεία θα επενδύσει 9 δισ. δολάρια σε πέντε χρόνια για να ανοίξει 800 νέα Aldis (συμπεριλαμβανομένων των μετατροπών της Winn-Dixie και της Harvey), επιπλέον των 2.400 που ήδη διαθέτει.

Σούπερ μάρκετ: «Πόλεμος» για την προσέλκυση εργαζομένων – Αύξηση μισθών και έξτρα παροχές

Η επιτυχία

Ο κ. Hart πέτυχε εκεί που οι περισσότεροι αντίπαλοι δυσκολεύτηκαν εν μέρει χάρη στην τύχη. Οι χαμηλές τιμές της Aldi απευθύνονται στους Αμερικανούς που ανησυχούν για τον πληθωρισμό των τροφίμων. Παρόλο που οι τιμές των τροφίμων δεν εκτοξεύονται πλέον, είναι σήμερα 23% υψηλότερες από ό,τι ήταν πριν από τέσσερα χρόνια.

Μια άλλη καλή συγκυρία ήταν η απόφαση των διαχειριστών εμπιστοσύνης της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) να αμφισβητήσουν την εξαγορά της Albertsons, της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ με βάση τις πωλήσεις, από την Kroger, αξίας ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων. (Η Walmart είναι μεγαλύτερη, αλλά στα μάτια των ρυθμιστικών αρχών δεν είναι σούπερ μάρκετ αλλά λιανοπωλητής). Αυτή η συμφωνία θα δημιουργούσε έναν αποτελεσματικό αντίπαλο ικανό να κάνει σκληρά παζάρια με τους προμηθευτές.

Ανάπτυξη

Παρόλα αυτά, η τύχη δεν είναι το παν. Άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, δεν έχουν αναπτυχθεί τόσο γρήγορα όσο η Aldi Süd. Ο κ. Hart τα κατάφερε εστιάζοντας σε βασικά προϊόντα που δεν απαιτούν ιδιαίτερη αλλά έξυπνη διαχείριση. Η Aldis προσφέρει πολύ λιγότερες επιλογές από τα ανταγωνιστικά καταστήματα: 1.600 προϊόντα, κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με 31.000 για ένα τυπικό αμερικανικό σούπερ μάρκετ και 4.000 για το ήδη πλεονάζον Trader Joe’s. Αυτό της επιτρέπει να διατηρεί τα καταστήματα μικρά, μειώνοντας το κόστος ακινήτων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.

Περίπου το 90% των προϊόντων της είναι δικά της εμπορικά σήματα, έτσι ώστε να διατηρεί μεγαλύτερο μέρος του περιθωρίου κέρδους για τον εαυτό της. Δεν έχει πάγκους με φρέσκο κρέας, τυρί ή αρτοποιείο, και εκθέτει τα προϊόντα στα χαρτόκουτα που χρησιμοποιούνται για την παράδοση, γεγονός που της επιτρέπει να απασχολεί λιγότερο προσωπικό για την εξυπηρέτηση των πελατών και το εφοδιασμό των ραφιών. Πληρώνει τους διευθυντές της με καλούς μισθούς, αλλά όχι με μπόνους.

Αν ο κ. Hart κάνει ό,τι θέλει και αν η FTC επικρατήσει στο δικαστήριο εναντίον της Kroger και της Albertsons, σε πέντε χρόνια η Aldi Süd θα έχει περισσότερα καταστήματα στην Αμερική από κάθε άλλον λιανοπωλητή εκτός από τη Walmart (η οποία σήμερα διαθέτει 4.700).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή