H Ελλάδα είναι ο αγαπημένος προορισμός των Σέρβων. Η απόσταση της Χαλκιδικής από τα σερβικά σύνορα και το Βελιγράδι είναι ελάχιστη. Σε επτά ώρες με το αυτοκίνητό του ένας Σέρβος με την οικογένεια του ερχόταν για διακοπές στις παραλίες της βόρειας Ελλάδας. Πολλοί αγόρασαν και σπίτια στα μέρη μας.

Τουρισμός: Όταν μεγάλα ξενοδοχειακά brands συναντούν «ανώνυμους» ξενοδόχους

Τώρα όμως φαίνεται πως τα πράγματα αλλάζουν. Όπως αναφέρουν εφημερίδες όπως η «Βέστι» και η «Νόβοστι»… «Η Ελλάδα δεν είναι πλέον ο αγαπημένος προορισμός των Σέρβων για τις διακοπές τους!

Στη φετινή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, οι Σέρβοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για διακοπές στην Αλβανία.

«Παρατηρούμε εδώ και χρόνια ότι το ενδιαφέρον για την Αλβανία αυξάνεται, αλλά φέτος εκπλαγήκαμε όταν είδαμε ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται ήδη να κάνει διακοπές τον Δεκέμβριο», είπαν στα σέρβικα ΜΜΕ από ταξιδιωτικό γραφείο που ασχολείται αποκλειστικά με την Αλβανία. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί είναι οι Άγιοι Σαράντα, ο Αυλώνας, το Εξαμίλι και το Δυρράχιο.

Οι Σέρβοι προτιμούν τις ακτές του Ιονίου, που είναι κοντά στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα την Κέρκυρα. Ο φθηνότερος προορισμός στις αλβανικές ακτές είναι οι Άγιοι Σαράντα, όπου μπορείτε να βρείτε δωμάτιο με πρωινό με μόλις 23 ευρώ.

Ευρωπαϊκές… Μαλδίβες

Ωστόσο, ένα από τα πιο δημοφιλή θέρετρα, που ονομάζονται και ευρωπαϊκές… Μαλδίβες, είναι το Ksamil (Εξαμίλι στα ελληνικά), όπου μπορείτε να βρείτε καταλύματα all-inclusive με 58 ευρώ. Αυτό αναφέρουν οι Σέρβοι ταξιδιωτικοί πράκτορες αναφέροντας:

«Οι παραλίες σε όλους σχεδόν τους προορισμούς είναι αμμώδεις, κάτι που προσελκύει ιδιαίτερα τους τουρίστες.

Η σεζόν ξεκινά ήδη τον Απρίλιο, με κρατήσεις για το Πάσχα και την Πρωτομαγιά, ενώ ο Ιούνιος και ο Ιούλιος είναι οι μήνες με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Κλασσικά όπως σε όλο τον κόσμο.

Οι διακοπές στην Αλβανία γίνονται κυρίως με το αυτοκίνητο του επισκέπτη, αλλά και με πούλμαν των τουριστικών επιχειρήσεων».

Είναι σοβαρός λόγος ανησυχίας; Ποιο είναι το πρόβλημα; Προφανώς οι υψηλές τιμές στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα, «Οι τουριστικές ρυθμίσεις για θέρετρα όπου ταξιδεύουν συχνότερα οι Σέρβοι τουρίστες, όπως η Ελλάδα, η Τουρκία ή το Μαυροβούνιο, έχουν αυξηθεί σε τιμές κατά περίπου 20% σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, όσοι γνώριζαν πολύ νωρίτερα πότε και πού ήθελαν να περάσουν τις διακοπές τους, μπορούσαν να πληρώσουν τις διακοπές τους σε 50% χαμηλότερες τιμές.

Ο διευθυντής της Σερβικής Εθνικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων (YUTA), Aleksandar Seničić, σε συνέντευξή του στο Biznis.rs, λέει ότι οι τιμές είναι υψηλότερες από πέρυσι και ότι τα πρακτορεία βρίσκονταν σε δίλημμα «αν και σε ποιο βαθμό αυτό θα επηρεάσει τις αποφάσεις των ανθρώπων να ταξιδέψουν».

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία μετά την Έκθεση Τουρισμού, οι στατιστικές παράμετροι δείχνουν ότι περίπου το 10% των κρατήσεων ήταν πιο ακριβό σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση των τιμών μάλλον δεν επηρέασε την απόφαση του κόσμου να ταξιδέψει. Περιμένουμε να είναι καλύτερη σεζόν από πέρυσι».

Από την Πρωτοβουλία NATAS – Εθνική Ένωση Τουριστικών Γραφείων Σερβίας, συμφωνούν με αυτή τη δήλωση και δηλώνουν ότι «η αύξηση των τιμών δεν θα επηρεάσει σημαντικά τις τάσεις των διακοπών.

Ο μεγαλύτερος αριθμός τουριστών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πακέτα, επειδή είναι τελικά τα πιο προσιτά». Από χρόνο σε χρόνο, ο αριθμός των επιβατών στις αεροπορικές εταιρείες αυξάνεται. Είναι μια τάση που σίγουρα συνοδεύεται από άνοδο του βιοτικού επιπέδου των πολιτών μας» ανέφερε η ΝΑΤΑΣ.

Εξηγούν επίσης ότι «φέτος διευρύνθηκαν ακόμη και οι δυνατότητες ενοικίασης στην Ελλάδα, καθώς και μεγαλύτερος αριθμός πτήσεων τσάρτερ προς τα ελληνικά νησιά».

Ελλάδα, Τουρκία, Μαυροβούνιο

Τι δείχνουν προς το παρόν τα στατιστικά στοιχεία που επεξεργάζεται η YUTA;

Οι Σέρβοι τουρίστες θα περάσουν το καλοκαίρι τους στην Ελλάδα, την Τουρκία και το Μαυροβούνιο και φέτος. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το ενδιαφέρον για την Αίγυπτο και την Τυνησία, που αναγνωρίζονται επίσης ως οικογενειακοί προορισμοί, σύμφωνα με τον Σενίτσιτς, είναι κάπως πιο αδύναμο φέτος.

«Εκτός από αυτούς τους προορισμούς, το Μαυροβούνιο είναι πάντα ενδιαφέρον για τους τουρίστες μας, αν και η σεζόν αρχίζει μόλις από τον Μάιο. Αυτό που είναι χαρακτηριστικό του Μαυροβουνίου είναι ότι έχουμε περίπου 300-350.000 τουρίστες μας που κάνουν διακοπές εκεί, με το ένα τρίτο να ταξιδεύει μέσω ταξιδιωτικών γραφείων και τα δύο τρίτα να μένουν μεμονωμένα, δεδομένου ότι δεν χρειάζονται πρακτορείο για να πάνε στο Μαυροβούνιο», τόνισε ο διευθυντής της YUTA.

Σημειώνει επίσης ότι η Ιταλία και η Ισπανία είναι πάντα ενδιαφέροντες προορισμοί και ότι έχουμε τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, πτήσεις τσάρτερ προς αυτές, καθώς και μεγάλο αριθμό αναχωρήσεων λεωφορείων και ότι αυτό θα συμβεί και φέτος.

Ο Aleksandar Seničić λέει επίσης ότι αρκετές δεκάδες χιλιάδες Σέρβοι περνούν το καλοκαίρι στη Βουλγαρία, την Αλβανία και την Κροατία.

«Η Βουλγαρία είναι ένας πολύ επιθυμητός προορισμός, όπου έχουμε δεκάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, κυρίως από την ανατολική και νοτιοανατολική Σερβία. Η Αλβανία έφτασε επίσης προς εμάς το 2020 όταν υπήρχε κορονοϊός, αλλά αυτός ο αριθμός θα πέσει σημαντικά όταν ανοίξουν οι άλλοι προορισμοί, αλλά και πάλι περιμένουμε περίπου 40-50.000 άτομα να πάνε το καλοκαίρι εκεί. Οι Σέρβοι ταξιδεύουν στην Κροατία κυρίως μεμονωμένα, κυρίως στις περιοχές της Ίστριας».

Ο διευθυντής της YUTA επισημαίνει ότι όλο και περισσότεροι ταξιδεύουν στην Κύπρο και ότι ήδη υπάρχουν περίπου 17% περισσότερες κρατήσεις σε σχέση με πέρυσι.

Αγαπημένος προορισμός

Πάντως, όπως αναφέρει η 24sedam και σε σχέση με την χώρα μας:
«Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα είναι ο αγαπημένος προορισμός διακοπών των περισσότερων Σέρβων. Υπάρχουν προσφορές για την τσέπη όλων, από όσους θέλουν να περάσουν το καλοκαίρι σε πολυτελή ξενοδοχεία, μέχρι άτομα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά μόνο τη μη λουξ διαμονή και μετά να αγοράσουν είδη παντοπωλείου στα σούπερ μάρκετ.

Ακριβώς για αυτούς τους άλλους έρχονται σπουδαία νέα. Εάν είστε από αυτούς που έχουν ήδη πληρώσει ή απλώς σχεδιάζουν να νοικιάσουν καταλύματα σε μια από τις δημοφιλείς ελληνικές τουριστικές τοποθεσίες, θα χαρείτε να ακούσετε ότι οι τιμές στα καταστήματά τους πέφτουν.

Στα ελληνικά σούπερ μάρκετ αναμένεται να μειωθούν έως και 18% οι τιμές σε πάνω από 3.000 προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των μέτρων της κυβέρνησης για την καταπολέμηση του πληθωρισμού, αναφέρουν οι ανταποκρίσεις από την Αθήνα.

Από σήμερα τίθενται σε ισχύ τέσσερα κυβερνητικά μέτρα, στόχος των οποίων είναι η οριστική μείωση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα.

Σύμφωνα με ένα από τα μέτρα, οι προμηθευτές υποχρεούνται να μειώσουν την προσφορά σε εταιρείες λιανικής κατά 30 τοις εκατό, μειώνοντας έτσι τις τιμές στις αγορές, και αυτό περιλαμβάνει προϊόντα καθαρισμού (απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά παντός είδους κ.λπ.). ), καθώς και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, πάνες για βρέφη και παιδιά).

Οι τιμές των προϊόντων , σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, μειώθηκαν από 12,7 σε 18,1% .

Μεταξύ των μέτρων είναι η θέσπιση ανώτατου ορίου στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διανέμουν βρεφικό γάλα στην Ελλάδα, το οποίο θα οδηγήσει σε αρχική μείωση της τιμής της τάξης του 15%.

Επιπλέον, οι προμηθευτές νωπών προϊόντων, δηλαδή φρούτων, λαχανικών και κρέατος, υποχρεούνται να πωλούν τα προϊόντα τους σε καθαρές τιμές, γεγονός που θα συμβάλει στη σταδιακή μείωση των τιμών ορισμένων προϊόντων στις αγορές.

Αυτά είναι σίγουρα υπέροχα νέα για όλους όσους έχουν κάνει κράτηση σε ένα από τα μέρη αυτής της Ελλάδας και σχεδιάζουν να αγοράσουν είδη παντοπωλείου σε καταστήματα. Το υπουργείο Ανάπτυξης της Ελλάδας επισημαίνει ότι βασική προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προστασία των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, που θα οδηγήσει σε μείωση του πληθωρισμού».

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott