![Χούθι: Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις… ρουκέτες τους – Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/40113008.jpg)
Τα πάνω-κάτω στα λιμάνια της Μεσογείου έχει φέρει η επαναδρομολόγηση των πλοίων βασικών γραμμών των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Προκειμένου να αποφύγουν… τους πυραύλους των Χούθι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δρομολόγησαν τα πλοία τους μέσω Αφρικής αποφεύγοντας το Σουέζ, απόφαση που είχε ως αποτέλεσμα την απότομη μείωση της χωρητικότητας των πλοίων σε λιμένες της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου, με τους λιμένες της Δυτικής Μεσογείου να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Drewry.
ΕΒΕΠ: Οι Χούθι πλήττουν και το Ινδικό εμπόριο – Πρόταση για αξιοποίηση και άλλων ελληνικών λιμανιών
Καθώς δεν έχει επιλυθεί η κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα, οι liners, που μεταφέρουν containers, συνεχίζουν να εκτρέπουν τα πλοία κύριας γραμμής που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Μετά από μια αρχική περίοδο αναστάτωσης, όταν οι προγραμματισμένες ημερομηνίες άφιξης ανατράπηκαν λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής οι προσεγγίσεις των containerships στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου έχουν σε μεγάλο βαθμό σταθεροποιηθεί. Αν και η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,4% σε ετήσια βάση στο Algeciras τον Ιανουάριο του 2024, ο όγκος αυξήθηκε στα άλλα δυο λιμάνια της Ισπανίας, (Βαλένθια και Βαρκελώνη) κατά 11% σε ετήσια βάση.

Αντίθετα, στα λιμάνια κόμβους της Ανατολικής και Κεντρικής Μεσογείου σημειώθηκαν απότομες μειώσεις στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων κατά το 1ο τρίμηνο του 24, οι οποίες κυμαίνονται από 18% μείωση στο Ιταλικό Gioia Tauro έως 31% μείωση στον Πειραιά.
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, ενώ η κίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 3%, δείχνουν τα στοιχεία του Drewry.
Επίσης και η μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα των προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα κύρια λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε απότομα. Ενώ ορισμένοι liners συνεχίζουν να εξυπηρετούν τα λιμάνια King Abdullah και Τζέντα, ταυτόχρονα έχουν αντικαταστήσει τις προσεγγίσεις πλοίων κύριας γραμμής με μικρότερες υπηρεσίες μεταφοράς από μεσογειακούς κόμβους που παρέχουν ειδική σύνδεση με τη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα.
Το λιμάνι Dammam στη Σαουδική Αραβία, δέχτηκε κάποιες πρόσθετες προσεγγίσεις το 1ο τρίμηνο του 24, αλλά το υψηλό ποσοστό αύξησης οφείλεται εν μέρει στη σχετικά χαμηλή βάση του 4ου τριμήνου του 23.
Το λιμάνι Κολόμπο της Σρι Λάνκα αναδεικνύεται επίσης σε βασικό κόμβο μεταφόρτωσης, προσφέροντας στους liners, την ευκαιρία να μεταφορτώνουν φορτίο μεταξύ υπηρεσιών που εκτρέπονται μέσω του Ακρωτηρίου και υπηρεσιών προς/από τη Μέση Ανατολή. Έχει καταγράψει αύξηση 18% στη μέση εβδομαδιαία χωρητικότητα πλοίων το 1ο τρίμηνο του 24, ενώ η διακίνηση από την αρχή του έτους έχει αυξηθεί κατά 30% στα τέλη Φεβρουαρίου.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα