H κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μείωσε το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ινδίας κατά, 6,7% και 4,89% αντίστοιχα, με τις Ινδικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να ανησυχούν ότι εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η κατάσταση θα μπορούσε να επιδεινωθεί.
Αυτό επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση του το ΕΒΕΠ προσθέτοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές διαμετακόμισης, καθώς τα πλοία κάνουν τον περίπλου της Αφρικής κατευθυνόμενα προς την Ευρώπη, ώθησαν τους Ινδούς εξαγωγείς να συγκρατήσουν περίπου το 25% των εξερχόμενων φορτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Η αναγκαστική «αποφυγή» του Σουέζ κοστίζει στην Ινδία εξίσου ακριβά με την Ευρώπη και πλήττει το Ινδικό εξαγωγικό εμπόριο, που δείχνει μία δυναμική και προσπαθεί να διατηρηθεί ακόμα και με οδικές μεταφορές, τονίζει το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωση του με την ευκαιρία της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι πύραυλοι των Χούθι έπληξαν τον… Πειραιά
Πύλη διέλευσης ο Πειραιάς
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς υπενθυμίζει ότι χαιρέτισε το ενδιαφέρον της Ινδίας να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, ως βασική πύλη διέλευσης των εμπορευματικών ροών προς την Ε.Ε., που καταδεικνύει για μια ακόμη φορά τον στρατηγικό ρόλο του Πειραιά και τη γεωπολιτική σημασία του στο πεδίο της διαμόρφωσης των θαλάσσιων εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη. Το Ε.Β.Ε.Π., έχοντας ως επιχειρήσεις-μέλη του, μεγάλες εταιρίες του τομέα των Logistics, προτείνει στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, πέραν του λιμένα του Πειραιά, τη χρήση και άλλων περιφερειακών λιμανιών, αλλά και την αξιοποίηση ενός «αεροδρομίουcargo» στην Ελληνική επικράτεια, ως hub, για τα εξαγόμενα προς την Ευρώπη ινδικά προϊόντα, καθώς και την μετέπειτα μεταποίηση και πιστοποίηση τους σε επιχειρηματικά πάρκα στον ευρύτερο χώρο των εμπορικών λιμένων και αεροδρομίων.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «Η αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και η αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών ανοίγει νέους ορίζοντες, τους οποίους ατενίζουμε με αισιοδοξία, για την περαιτέρω αναβάθμιση των διμερών εμπορικών σχέσεων. Ελλάδα και Ινδία είναι δύο χώρες στις οποίες αναβιώνει ο ναυπηγικός τομέας, σε μία χρονική συγκυρία όπου η χωρητικότητα των ναυπηγείων στην Ασία αντιμετωπίζει, επί του παρόντος, περιορισμούς λόγω του μεγάλου αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα. Η συγκυρία των επιπτώσεων από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί, μάλιστα, να φέρει πιο κοντά Ελλάδα και Ινδία για την ανάπτυξη συνεργειών και αμφίδρομων επενδύσεων στον τομέα των θαλασσίων και αερομεταφορών με τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, που θα οδηγήσουν και τις δύο πλευρές σε μία σχέση win–win, αλλά, κυρίως, θα αποτελέσουν τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων. Η Ελλάδα, ανοίγοντας την εμπορική πύλη της Ευρώπης στην Ινδία, επενδύει στο παρόν και το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας».
Latest News
Στον έλεγχο της Grimaldi το λιμάνι του Ηρακλείου - Το πλάνο ανάπτυξης
Με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του πλειοψηφικού ποσοστού, έπειτα από διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, το λιμάνι Ηρακλείου περνά σε μια νέα πορεία ανάπτυξης
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
Ατύχημα σε πλοίο στη Μύκονο - Ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες
Το ίδιο πλοίο παρουσίασε πρόσφατα και άλλο πρόβλημα καθώς παρουσίασε δυσλειτουργία στο άνοιγμα του καταπέλτη
Επίσκεψη γερμανικής αντιπροσωπείας στον ΟΛΘ
Στον ΟΛΘ πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία
Επιτόπια αυτοψία κλιμακίου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων στο λιμάνι του Βόλου
Η αυτοψία στο λιμάνι του Βόλου αφορούσε την εμφάνιση τόνων νεκρών ψαριών
«Έπεσαν» οι υπογραφές για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη - Τουλάχιστον 1,5 εκατ. το τίμημα
Ο Παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Μαρίνας Πύλου
Καλλίνικος (Goldair) στον OT: Μπουλντόζες στο Θριάσιο μέσα στο 2024 – Το deal με την DFC
Σε προχωρημένο στάδιο η ωρίμανση του project στο Θριάσιο – Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας, της DFC
Προχωρά ο σχεδιασμός για τον ΟΛΘ - Προς έγκριση προεδρικό διάταγμα
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις «κλειδώνουν» με την έγκριση του προεδρικού διατάγματος για το master plan του λιμένα