H κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μείωσε το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ινδίας κατά, 6,7% και 4,89% αντίστοιχα, με τις Ινδικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να ανησυχούν ότι εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η κατάσταση θα μπορούσε να επιδεινωθεί.
Αυτό επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση του το ΕΒΕΠ προσθέτοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές διαμετακόμισης, καθώς τα πλοία κάνουν τον περίπλου της Αφρικής κατευθυνόμενα προς την Ευρώπη, ώθησαν τους Ινδούς εξαγωγείς να συγκρατήσουν περίπου το 25% των εξερχόμενων φορτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Η αναγκαστική «αποφυγή» του Σουέζ κοστίζει στην Ινδία εξίσου ακριβά με την Ευρώπη και πλήττει το Ινδικό εξαγωγικό εμπόριο, που δείχνει μία δυναμική και προσπαθεί να διατηρηθεί ακόμα και με οδικές μεταφορές, τονίζει το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωση του με την ευκαιρία της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι πύραυλοι των Χούθι έπληξαν τον… Πειραιά
Πύλη διέλευσης ο Πειραιάς
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς υπενθυμίζει ότι χαιρέτισε το ενδιαφέρον της Ινδίας να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, ως βασική πύλη διέλευσης των εμπορευματικών ροών προς την Ε.Ε., που καταδεικνύει για μια ακόμη φορά τον στρατηγικό ρόλο του Πειραιά και τη γεωπολιτική σημασία του στο πεδίο της διαμόρφωσης των θαλάσσιων εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη. Το Ε.Β.Ε.Π., έχοντας ως επιχειρήσεις-μέλη του, μεγάλες εταιρίες του τομέα των Logistics, προτείνει στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, πέραν του λιμένα του Πειραιά, τη χρήση και άλλων περιφερειακών λιμανιών, αλλά και την αξιοποίηση ενός «αεροδρομίουcargo» στην Ελληνική επικράτεια, ως hub, για τα εξαγόμενα προς την Ευρώπη ινδικά προϊόντα, καθώς και την μετέπειτα μεταποίηση και πιστοποίηση τους σε επιχειρηματικά πάρκα στον ευρύτερο χώρο των εμπορικών λιμένων και αεροδρομίων.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «Η αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και η αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών ανοίγει νέους ορίζοντες, τους οποίους ατενίζουμε με αισιοδοξία, για την περαιτέρω αναβάθμιση των διμερών εμπορικών σχέσεων. Ελλάδα και Ινδία είναι δύο χώρες στις οποίες αναβιώνει ο ναυπηγικός τομέας, σε μία χρονική συγκυρία όπου η χωρητικότητα των ναυπηγείων στην Ασία αντιμετωπίζει, επί του παρόντος, περιορισμούς λόγω του μεγάλου αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα. Η συγκυρία των επιπτώσεων από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί, μάλιστα, να φέρει πιο κοντά Ελλάδα και Ινδία για την ανάπτυξη συνεργειών και αμφίδρομων επενδύσεων στον τομέα των θαλασσίων και αερομεταφορών με τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών, που θα οδηγήσουν και τις δύο πλευρές σε μία σχέση win–win, αλλά, κυρίως, θα αποτελέσουν τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων. Η Ελλάδα, ανοίγοντας την εμπορική πύλη της Ευρώπης στην Ινδία, επενδύει στο παρόν και το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα