Ζαλίζουν οι τιμές ενοικίασης αλλά και αγοράς θέσεων στάθμευσης σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τους ελάχιστους χώρους στάθμευσης ειδικά στα κέντρα των πόλεων έχουν εκτοξεύσει τις τιμές, με το κόστος αγοράς για μια κλειστή θέση πάρκινγκ σε πολλές περιοχές να ξεπερνά ακόμα και τα 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, ενώ για ενοικίαση ξεπερνά και τα 200 ευρώ τον μήνα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Σε 3 χρόνια θα είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά
Σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, η Κυψέλη, το Παγκράτι, τα Εξάρχεια, η Καλλιθέα αλλά και περιοχές των Νοτίων ή των Βορείων Προαστίων οι τιμές έχουν ξεφύγει, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις είναι ελάχιστες.
Από τα επίσημα στοιχεία και από αγγελίες προκύπτουν και ακραίες τιμές. Όπως αυτή που είχε ανακοινώσει πέρυσι το φθινόπωρο το υπουργείο Οικονομικών από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων.
Πρόκειται για μια θέση στάθμευσης 10,32 τ.μ. στο Μαρούσι σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.250 ευρώ/τ.μ., η οποία πωλήθηκε σχεδόν 1 εκατ. ευρώ!
Όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς, στην αξιολόγηση μιας περιοχής από αγοραστές, η δυνατότητα στάθμευσης είναι πλεονέκτημα, ενώ η ύπαρξη θέσης πάρκινγκ όταν πρόκειται για αγορά κατοικίας είναι από τους περισσότερους ενδιαφερομένους αδιαπραγμάτευτη.
Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία από το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων του υπουργείου Οικονομικών υπήρξαν περιπτώσεις αγοραπωλησιών από την αρχή του χρόνου που έφτασαν να κοστίζουν ακόμα και 35.000 ευρώ μόλις για 12,15 τετραγωνικά μέτρα.
Δηλαδή όσο ένα ακριβό αυτοκίνητο ή παλαιότερα μια γκαρσονιέρα. Για παράδειγμα, τον περασμένο Ιανουάριο στο Παλαιό Φάληρο πουλήθηκε θέση στάθμευσης 11 τ.μ. για 25.000 ευρώ, ενώ στο 6ο Διαμέρισμα της Αθήνας τον περασμένο Φεβρουάριο 10,13 τ.μ. πουλήθηκαν αντί 17.500 ευρώ.
Λίγες και ακριβές για πώληση
Μία θέση στάθμευσης στον Λυκαβηττό 18 τ.μ. πωλείται, σύμφωνα με αγγελία σε πλατφόρμα ακινήτων, στην τιμή των 57.000 ευρώ, ενώ 19 τ.μ. στη Νέα Κυψέλη 26.000 ευρώ, 12 τ.μ. στου Γκύζη 18.000 ευρώ, ενώ στις 15.000 ευρώ κλειστή θέση πάρκινγκ 11 τ.μ. στο Κουκάκι.
Ανάλογη η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, με θέση στάθμευσης 16 τ.μ. στο κέντρο της πόλης να πωλείται προς 35.000 ευρώ, 23 τ.μ. στη Νέα Παραλία προς 22.000 ευρώ και 26 τ.μ. στην περιοχή Ιπποκράτειο προς 22.000 ευρώ.
Σε άλλες πόλεις, όπως η Λάρισα, στην πλατεία Εβραίων, πάρκινγκ 12 τ.μ. κοστίζει 15.000 ευρώ, στους Αμπελόκηπους τα 15 τ.μ. 11.500 ευρώ, στην Πάτρα, στην Αγία Σοφία, πάρκινγκ 16 τ.μ. πωλείται 20.000 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα πάρκινγκ 22 τ.μ. στο κέντρο της πόλης πωλείται 18.000 ευρώ και στο κέντρο του Ηρακλείου στην Κρήτη πάρκινγκ 16 τ.μ. 30.000 ευρώ.
Οι άνθρωποι της αγοράς ακινήτων περιμένουν ότι η άνοδος στις τιμές θα συνεχιστεί. Οπως λένε, οι τιμές στις θέσεις στάθμευσης ακολουθούν την πορεία των τιμών των ακινήτων, ειδικά όπου δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι. Την τάση αυτή ενισχύει και ο περιορισμένος αριθμός νέων οικοδομών που θα πρόσθεταν νέες θέσεις στάθμευσης, αλλά και η ανάγκη για θέσεις που θα καλύψουν τις ανάγκες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Κόστος μίσθωσης
Και ενώ οι τιμές πώλησης θέσεων στάθμευσης έχουν εκτιναχθεί, και οι τιμές για ενοικίαση επίσης είναι ιδιαίτερα υψηλές, με το μέσο κόστος ενοικίασης να φτάνει τα 1.200 ευρώ τον χρόνο και να αυξάνεται ανάλογα με την περιοχή.
Σύμφωνα με έρευνα αγοράς το κόστος μίσθωσης μιας θέσης στάθμευσης κυμαίνεται στην Αττική ανάλογα με την περιοχή από 80 έως και 250 ευρώ, ενώ από 35 έως 50 ευρώ τον μήνα είναι οι τιμές για ενοικίαση θέσης στάθμευσης μηχανής.
Ενδεικτικά στην περιοχή του Λυκαβηττού το μηναίο κόστος για θέση 8 τ.μ. που διατίθεται είναι στα 150 ευρώ τον μήνα, στο Γκάζι 20 τ.μ. 160 ευρώ, στα Εξάρχεια 10 τ.μ. 150 ευρώ, στον Αγιο Αρτέμιο 11 τ.μ. 135 ευρώ, στο Χαλάνδρι 16 τ.μ. χώρος στάθμευσης 200 ευρώ, ενώ στην Καλλιθέα το κόστος κυμαίνεται από 100 έως 150 ευρώ για 12-14 τ.μ.
Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου σε περιοχές όπως η Ροτόντα το κόστος φτάνει τα 220 ευρώ. Στην Πάτρα οι τιμές κυμαίνονται από 80 έως και 120 ευρώ, ενώ στα Ιωάννινα από 60 έως και 100 ευρώ τον μήνα.
Φυσικά, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για αγορά, το κόστος της θέσης στάθμευσης διαφοροποιείται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα, τις δυνατότητες που παρέχει, π.χ. ηλεκτροδοτούμενη, αν είναι θέση πιλοτής, υπόγεια ή κλειστή και ανεξάρτητη.
Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»
Latest News
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 16 έως 20 Δεκεμβρίου
Αναλυτικά τα ποσά που θα καταβληθούν - Οι ημερομηνίες και οι δικαιούχοι
Περιμένοντας την «έκπληξη» από τον Μητσοτάκη στη Βουλή
Οσο η αντιπολίτευση έχει πάρει θέση μάχης, παράλληλα στο κυβερνητικό μέτωπο έχουν βάλει «κάτω» τα περιθώρια για παρεμβάσεις ξορκίζοντας την ακρίβεια
Με ομιλίες κορυφαίων υπουργών συνεχίζεται για 4η μέρα η συζήτηση στη Βουλή
Ο προϋπολογισμός που συζητείται στη Βουλή έχει ανεβάσει τους τόνους μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης
Οι πληρωμές του Δεκεμβρίου - Ποιοι έχουν λαμβάνειν
Αναλυτικά οι προγραμματισμένες πληρωμές συντάξεων και επιδομάτων
Η πρόωρη αποπληρωμής της τριπλής δόσης και το διπλό μήνυμα της Ελλάδας στις αγορές
Η Ελλάδα στέλνει ισχυρό μήνυμα στις αγορές ότι μπορεί να αποπληρώνει με ταχείς ρυθμούς παλαιά χρέη της και να αναπτύσσεται με ρυθμούς πολύ υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο
Πώς να αποφύγουν έξοδα και ταλαιπωρία οι ιδιοκτήτες ακινήτων – 10 ερωταπαντήσεις
Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν εκκρεμότητες με το Κτηματολόγιο και υπάρχει κίνδυνος τα ακίνητα που κατέχουν να χαρακτηριστούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και να περιέλθουν στο κράτος
Έρχονται μειωμένες δόσεις για 400.000 στεγαστικά δάνεια
Περισσότερο κερδισμένοι δανειολήπτες θα είναι αυτοί των οποίων το επιτόκιο αναφοράς θα υποχωρήσει περισσότερο και έχουν σχετικά νέα στεγαστικά δάνεια
Φόβοι για καθίζηση στην κατασκευαστική αγορά – Τι λέει στον ΟΤ ο Στασινός του ΤΕΕ
Ο Γιώργος Στασινός πρόεδρος του ΤΕΕ μιλά στον ΟΤ για την απόφαση του ΣτΕ -Αντικρουόμενες αντιδράσεις στον απόηχο της απόφασης
Με δύο εκπλήξεις ο προϋπολογισμός 2025 και το «ψαλίδι» στις προμήθειες των τραπεζών
Ο Προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται αύριο Κυριακή 15 Δεκεμβρίου – Τα μέτρα της τελευταίας στιγμής από Μητσοτάκη
Πώς «βλέπουν» οι Βρυξέλλες την ελληνική οικονομία - Το success story και τα 5 «αγκάθια»
Πώς αξιολογούν οι Βρυξέλλες την πορεία της ελληνικής οικονομίας - Τα βήματα μπροστά και η ζωή μετά το RRF