Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα την τρίτη πιο δημοφιλή κατηγορία στο κομμάτι των πωλήσεων με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνόλου των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Αυτό αναφέρει η τελευταία έκθεση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τίτλο «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο στόλος των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Spotawheel: Πατά γκάζι στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χαράσσοντας ρότα για νέες αγορές
Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε περίπτωση που δεν αντικατασταθούν. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Μέσος όρος τα 12,3 έτη
Ο μέσος όρος των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην χώρα μας και στην Εσθονία. Στα φορτηγά ο μέσος όρος της ΕΕ ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, δείχνοντας την τάση ότι στην Ευρώπη πλέον κυκλοφορούν πολλά γερασμένα οχήματα.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης και άλλων μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Οι επιδοτήσεις που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να τονωθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα με μια σειρά άλλων κινήτρων θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης, στο δρόμο για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα στην Γηραιά Ήπειρο.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου – Η θέση της Ελλάδας
Ορισμένες επωφελούνται από την ύπαρξη εξελιγμένων χρηματοοικονομικών τομέων και φορολογικών συστημάτων που προσελκύουν ξένες επενδύσεις
Το πιο γερό πορτοφόλι - Ο Μασκ κοντράρει στα ίσια τον Τζεφ Μπέζος
Πώς εξελίσσεται η μάχη των δισεκατομμυριούχων
Η Burger King τα βάζει με τον πληθωρισμό - Υπόσχεται «τιμές για όλους»
Ο Πάτρικ Ντόλι της μητρικής Restaurant Brands λέει ότι οι ποικίλες τιμές βοηθούν τους πελάτες που επιβαρύνονται από τον πληθωρισμό
Πώς η American Express προσελκύει νεότερους καταναλωτές
Ο διευθύνων σύμβουλος Στιβ Σκουέρι ανέφερε πώς η εταιρεία προσέλκυσε περισσότερους πελάτες Millenials και Generation Z
Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του
«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση
Η Ανατολική Ευρώπη ξεπερνά το «Μεσογειακό Κλαμπ» σε βιοτικό επίπεδο
Η βελτίωση αυτή υλοποιεί επί τις ουσίας τις «υποσχέσεις» για ευημερία που δόθηκαν στα έθνη που έγιναν μέλη της ΕΕ από το 2004
Eρντογάν: Αναστολή εμπορικών σχέσεων με το Ισραήλ μέχρι να δεχθεί εκεχειρία στη Γάζα
«Θα παρακολουθούμε τις συνέπειες του μέτρου που λάβαμε σε συνεργασία με τους κύκλους των επιχειρηματιών μας», τόνισε
Tesla vs Tesla: Η δικαστική διαμάχη του Μασκ στην Ινδία
Η δίκη για την υπόθεση του εμπορικού σήματος αναμένεται να συνεχιστεί στις 22 Μαΐου
Γιατί η Ιαπωνία προσανατολίζεται σε νομισματική σύσφιγξη
«Όταν υπάρχει υπερβολική κίνηση, μπορεί να είναι απαραίτητο να εξομαλυνθεί», ανέφερε ο Shunichi Suzuki
Πώς η Wall Street διόγκωσε τη στεγαστική κρίση - Να πάρουν σπίτια από τις εισηγμένες προσπαθούν οι νομοθέτες
Οι νομοθέτες λένε ότι οι επενδυτές που άρπαξαν εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια αυξάνουν τις τιμές των κατοικιών