Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα την τρίτη πιο δημοφιλή κατηγορία στο κομμάτι των πωλήσεων με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% του συνόλου των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.
Η ανάλυση των δεδομένων δείχνει ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Αυτό αναφέρει η τελευταία έκθεση της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων με τίτλο «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» που δείχνει τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο στόλος των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Spotawheel: Πατά γκάζι στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χαράσσοντας ρότα για νέες αγορές
Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, οι οποίες επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον σε περίπτωση που δεν αντικατασταθούν. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.
Μέσος όρος τα 12,3 έτη
Ο μέσος όρος των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην χώρα μας και στην Εσθονία. Στα φορτηγά ο μέσος όρος της ΕΕ ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο, δείχνοντας την τάση ότι στην Ευρώπη πλέον κυκλοφορούν πολλά γερασμένα οχήματα.
Ο αυξανόμενος αριθμός γερασμένων οχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύει τη σημασία της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης και άλλων μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Οι επιδοτήσεις που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να τονωθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα με μια σειρά άλλων κινήτρων θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης, στο δρόμο για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα στην Γηραιά Ήπειρο.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Εκτός λειτουργίας ξανά το Χόλιγουντ - Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος
Ποιοι απεργούν και τι ζητούν - Πλήγμα για έναν ανερχόμενο τομέα της ψυχαγωγίας
Ανθίζει η ρωσική οικονομία, δαπάνες – μαμούθ από το κράτος
Οι Ρώσοι είναι γεμάτοι με επιπλέον μετρητά - και πρόθυμοι να τα αποχωριστούν
Όπως παλιά - Η γαλλική επιστροφή των χειροποίητων ενδυμάτων
Τα οικογενειακά ατελιέ διευρύνουν την απήχησή τους σε νεότερους πελάτες με πιο προσιτές υπηρεσίες, όπως το made-to-measure
Τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών τραπεζών στο μικροσκόπιο των αγορών [γραφήματα]
Οι μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ μεταβάλλουν σταδιακά το σκηνικό για τα κέρδη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων - Η κερδοφορία των ευρωπαϊκών τραπεζών ανά χώρα
Αερομαχίες ενόψει – Η κινεζική σφήνα για να σπάσει την κυριαρχία Boeing – Airbus
Η Boeing εκτιμά ότι τα επόμενα 20 χρόνια ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών θα πρέπει να διπλασιαστεί για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για πτήσεις
Goldman Sachs: Αβέβαιο εάν ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ ενισχύσει την προσφορά πετρελαίου
H Goldman Sachs αναμένει ότι οι τιμές του Brent θα κυμαίνονται από 75 έως 90 δολάρια το 2025
Η τραπεζική άδεια στη Revolut δεν πτοεί τους αμφισβητίες
Aνθηρά τα οικονομικά μεγέθη της Revolut
Βούτυρο στο ψωμί της Κάμαλα η ισχυρή ανάπτυξη στις ΗΠΑ
Η ανέλπιστη επιτάχυνση της αύξησης του ΑΕΠ στο 2,8% δίνει την ευχέρεια στην υποψήφια των Δημοκρατικών να υποσχεθεί παροχές
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν - Γιατί τα ξενοδοχεία στο Παρίσι παραμένουν άδεια;
Οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν πέσει σχεδόν στο μισό των τιμών αιχμής τους
Το γεράκι της ΕΚΤ ξαναχτυπά: Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» μείωσης του πληθωρισμού, λέει η Σνάμπελ
Η Σνάμπελ δήλωσε ότι οι αβεβαιότητες αναφορικά με την πτώση των τιμών εξακολουθούν να υπάρχουν