Πιο χαλαρούς στόχους για τις ετήσιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ως το 2030 θεσπίζει ο νέος κανονισμός της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΕΡΑ) των ΗΠΑ, διευκολύνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να πωλούν μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο και επιβραδύνοντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
ΗΠΑ: Γιατί τα αμερικανικά αυτοκίνητα είναι τόσο μεγάλα
Πρόκειται, σχολιάζει το Reuters, για μια νίκη των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ και άλλων εταιρειών που πωλούν ΙΧ με καύσιμο το φυσικό αέριο, καθώς και υβριδικά οχήματα.
Το νέο σχέδιο
Συγκεκριμένα, η EPA ανακοίνωσε ότι το νέο σχέδιο μειώνει τις εκπομπές καυσαερίων σε ολόκληρο τον στόλο οχημάτων κατά 50% ως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2026, καθώς και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7,2 δισεκατομμύρια τόνους έως το 2055. Το συνολικό ύψος της οικονομικής ελάφρυνσης ανέρχεται σε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, συμπεριλαμβανομένων 62 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το μειωμένο ετήσιο κόστος καυσίμων, συντήρησης και επισκευής.
Πάντως το διεθνές πρακτορείο εκτιμά ότι η απόφαση της κυβέρνησης να υπαναχωρήσει από την προηγούμενη πρόταση που θα απαιτούσε στην πράξη το 67% των οχημάτων που θα πωλούνταν το 2032 να είναι πλήρως ηλεκτρικά, μπορεί να απογοητεύσει τους ψηφοφόρους που θέλουν η κυβέρνηση να αναλάβει πιο επιθετική δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες έχουν ήδη εκφράσει δυσαρέσκεια για την άμβλυνση των κανόνων της EPA για τις καυσαερίων. Η Tesla, ορισμένοι Δημοκρατικοί στο Κογκρέσο και άλλοι είχαν παροτρύνει την Υπηρεσία να θεσπίσει ακόμη αυστηρότερους κανόνες.
Πίεση
Συνολικά η αναθεωρημένη πρόταση της EPA αντανακλά την πολιτική πίεση που αντιμετωπίζει ο Μπάιντεν στην εκστρατεία επανεκλογής του. Τόσο για τον Μπάιντεν όσο και για τον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ντόναλντ Τραμπ, ο δρόμος προς τον Λευκό Οίκο περνάει από το Μίσιγκαν και άλλες βιομηχανικές πολιτείες, όπως το Ουισκόνσιν και η Πενσυλβάνια, όπου οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να απειλήσει τις θέσεις εργασίας. Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα αφορίσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η EPA τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν την ευελιξία να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των «προηγμένων βενζινοκίνητων», των υβριδικών, των plug-in υβριδικών και των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι ενδεικτικό ότι η Alliance for Automotive Innovation, ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από την Tesla, ανέφερε ότι «η συγκράτηση του ρυθμού υιοθέτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2027, 2028, 2029 και 2030 ήταν η σωστή απόφαση, διότι δίνει προτεραιότητα σε πιο λογικούς στόχους ηλεκτροκίνησης στα επόμενα (πολύ κρίσιμα) χρόνια της μετάβασης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα». Πρόσθεσε ότι οι κανόνες διατηρούν την «ικανότητα των Αμερικανών να επιλέγουν το όχημα που τους ταιριάζει».
Η EPA στις αρχές του 2023 προέβλεψε ότι τα EV θα αντιστοιχούσαν στο 60% των νέων οχημάτων που θα πωλούνταν το 2030 και στο 67% έως το 2032 – από 8% το 2023.
Σύμφωνα με τους τελικούς κανόνες, η Υπηρεσία προβλέπει ότι από το 2030 έως το 2032 τα EVs μπορεί να αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% έως 56% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών. Οι ετήσιοι στόχοι αυστηρότητας της EPA επιταχύνονται το 2031 και το 2032.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος