Άνοδος στις αξίες των πλοίων από «δεύτερο χέρι» καταγράφεται από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking. Ειδικότερα, στα πλοία ηλικίας πέντε ετών του κλάδου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου η άνοδος κυμαίνεται από 2% μέχρι και 17%, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, ενώ στα δεξαμενόπλοια της ίδιας ηλικίας η αύξηση είναι επίσης από 2% μέχρι και 6%.

Ναυτιλία: Παγκόσμια «πρωτιά» Ελλάδας στον στόλο δεξαμενόπλοιων με αξία 69,5 δισ. δολ.

Τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι αξίες των πλοίων τύπου capesize, των μεγαλύτερων πλοίων του κλάδου χύδην ξηρού φορτίου, που έχουν μεταφορική ικανότητα 170.000 dwt και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά κυρίως σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.

Τα πλοία ηλικίας πέντε ετών

Η αξία ενός πλοίου αυτής της κατηγορίας ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκε από την αρχή του έτους κατά 17%, στα 61,5 εκατ. δολ., από 52,5 εκατ. δολ. στις αρχές Ιανουαρίου. Ανοδο 10% στην αξία τους, στα 37 εκατ. δολ., κατέγραψαν και τα supramax της ίδιας ηλικίας, ενώ χαμηλότερα (7%) κινήθηκαν τα Panamax, στα 37 εκατ. δολ., και μικρή, μόλις 2% ήταν η άνοδος της μικρότερης κατηγορίας των Handysize (24.000 ~ 35.000 DWT), στα 27,5 εκατ. δολ.

Στα δεξαμενόπλοια, τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψε η αξία των πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοίων, των Very Large Crude Carrier (VLCC, 300.000 dwt), η οποία έφτασε τα 112,5 εκατ. δολ. (+6%).

Χαμηλότερες ήταν οι αυξήσεις των αξιών για τα μικρότερης μεταφορικής ικανότητας δεξαμενόπλοια, και συγκεκριμένα των Suezmax (82 εκατ. δολ., +5%), aframax (72,5 εκατ. δολ., +2%) και MR (45 εκατ. δολ., +3%).

Η πορεία των αξιών

Η βελτίωση των συνθηκών της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών συνήθως τονώνει τη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων και οδηγεί ανοδικά και τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων, και αυτή είναι μια τέτοια περίοδος τώρα.

Εχουν καταγραφεί όμως και περίοδοι που αυτή η στενή σχέση διακόπτεται και σημειώνονται πολλές αγοραπωλησίες και υψηλές αξίες των πλοίων, ενώ τα δεδομένα για τις εμπορευματικές μεταφορές, όπως ο ρυθμός ανάπτυξης του θαλασσίου εμπορίου, δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied, ο οποίος επιδιώκει να διερευνήσει πώς θα κινηθούν οι αξίες των πλοίων το επόμενο διάστημα.

Η σύνδεση αιτίας και αποτελέσματος είναι πιο ασαφής στη ναυτιλιακή αγορά, επισημαίνει, καθώς το ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες δεν είναι πάντα αντανάκλαση των υγιών συνθηκών ναύλων εκείνης της στιγμής. Στην παρούσα φάση πάντως ο ναυλομεσιτικός οίκος εξετάζοντας την πορεία των αξιών των πλοίων σε συνάρτηση με το ενδιαφέρον για αγορές εκτιμά ότι τα θεμελιώδη μεγέθη μπορούν να στηρίξουν τις αξίες, με τον καθοδικό κίνδυνο να είναι πολύ μικρός.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης