Όσο κι αν φαντάζει απίστευτο εντούτοις σε λίγες ημέρες από σήμερα, η διαδρομή με αυτοκίνητο από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα θα διαρκεί μόλις 3 ώρες.

Οι γνωστές κι ως «στροφές του Δομοκού» που ταλαιπωρούσαν τους οδηγούς αλλά και καθυστερούσαν τις οδικές μεταφορές στη Θεσσαλία, θα ανήκουν στο παρελθόν.

Ε65: Τι αλλάζει σε οικονομία και περιφέρεια – Η πορεία των εργασιών της ΤΕΡΝΑ

Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας και βιωσιμότητας είναι έτοιμος και φέρνει τις περιοχές της Φθιώτιδας και της Θεσσαλίας πιο κοντά στην Αττική.

Ο λόγος για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65 που διαχειρίζεται η «Κεντρική Οδός» και κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ.

Το Πάσχα

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας στις 23 Απριλίου παραδίδονται από τον Ε65 το νότιο τμήμα 18,3 χλμ του αυτοκινητοδρόμου Λαμία – Ξυνιάδα και μέρος του βόρειου τμήματος και συγκεκριμένα η διαδρομή Τρίκαλα – Καλαμπάκα.

Στις 23 του μηνός θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και πλέον λίγο πριν το Πάσχα η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και για Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά.

Ο Ε65

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 στην πλήρη ολοκλήρωση του θα ενώσει το λιμάνι του Βόλου με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας καθώς συνδέεται με την Εγνατία Οδό.

Πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας και αναμένεται να παρέχει πολλαπλασιαστική αξία στην περιφέρεια και στην εθνική οικονομία. Ο αυτοκινητόδρομος ήταν από εκείνα τα μεγάλα έργα τα οποία κινδύνευσαν στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης με ολική κατάρρευση. Οι προσπάθειες του παραχωρησιούχου και της πολιτείας το 2013 έφεραν αποτέλεσμα με αποτέλεσμα η κατασκευή του να μπει σταδιακά σε τροχιά υλοποίησης.

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. μήκους 181,5 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Σε λειτουργία

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται:

  • Τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι
  • Το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει από τον Δεκέμβριο του 2017, νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά.

Σε κατασκευή και ολοκλήρωση

Από τις 23 Απριλίου θα δοθούν στην κυκλοφορία τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος.

Σε κατασκευή βρίσκεται το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ. από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Στις 23 Απριλίου θα παραδοθεί και η διαδρομή Τρίκαλα – Καλαμπάκα.

Πειραιάς – Δυτικά Βαλκάνια

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Σημαντική είναι και η αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, οι οποίοι με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65

Ο Ε65 είναι μήκους 181,50 χλμ. (Α.Θ.Ε. – Εγνατία)

Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι:

• 14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι

• 5 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

• 48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

• 33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

• 291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

• 2 Τεχνικά Cut & Cover

• 8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

• 4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

• 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

• 4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

• 2 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων

• 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου