Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες του αυτοκινητόδρομου Ε65.
Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.
Στην κυκλοφορία πριν το Πάσχα τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. μήκους 181,5 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται:
Α) τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι
Β)το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει από τον Δεκέμβριο του 2017, νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά.
Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. βρίσκονται τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος καθώς και το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ. από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι συνολικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65 181,50 χλμ. (Α.Θ.Ε. – Εγνατία)
14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι
5 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου
48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ
33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις
291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
2 Τεχνικά Cut & Cover
8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)
4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)
4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)
2 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων
3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
Τμήματα υπό κατασκευή και στοιχεία προόδου
Νότιο τμήμα- Υπολειπόμενα 18,3 χλμ. από Α/Κ Καρπενησιού έως Α.Κ Ξυνιάδας Πρόοδος: 97,512%
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νότιου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ.
- 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
- 15 Γέφυρες
- 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
- 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
- 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
- 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
- 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
Βόρειο Τμήμα (Α/Κ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – Α/Κ ΕΓΝΑΤΙΑΣ)
Μήκος 70,5 χλμ.
Πρόοδος: 41,052%
Για την κατασκευή του Βόρειο τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:
- Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Βασιλικής (122,8 χλμ.)
- Υποστηρικτή εγκατάσταση, περιοχή Μυκάνης (144,5 χλμ.)
- Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Πηγαδίτσας (179,1 χλμ.)
- Υποστηρικτική εγκατάσταση, περιοχή Αγιόφυλλου (161 χλμ.)
Η κατασκευαστική πρόοδος ανέρχεται σε 41,05% ενώ ειδικά το τμήμα από το 111χλμ. ως το 123χλμ. βρίσκεται στο 87%, το τμήμα από το 123χλμ. ως το 136χλμ. βρίσκεται στο 70%, το τμήμα από το 136χλμ. ως το 144χλμ. βρίσκεται στο 44% και το τμήμα από το 144χλμ ως το 181,5χλμ. βρίσκεται στο 33%.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ.) και 1 Σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ.)
- 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
- 20 Γέφυρες
- 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
- 1 Κτήριο Τροχαίας
Latest News
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Εξάρχου: Θέλουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα πάει πέρα από το 2032
Ο πρόεδρος και CEO του AKTOR , Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος