
Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα επιχειρεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να καταφέρει να γυρίσει το «παιχνίδι» και να επανακτήσει, χωρίς αστερίσκους, τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Με τον τζίρο της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια «κολλημένο» πέριξ των 2 δισ. ευρώ (σ.σ. ανάλογες ήταν οι επιδόσεις και το 2023), όταν οι ανταγωνιστές της, επάνω και κάτω και κυρίως δίπλα, αυξάνουν τις πωλήσεις τους, το νέο αλφαβητικό αφήγημα χτίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: σχέση ποιότητας – τιμής, πιστότητα πελατών και αγοραστική εμπειρία.
Το στοίχημα των τιμών
Έχοντας το βλέμμα στραμμένο κυρίως στη Lidl, που έχει σταματήσει να είναι το σούπερ μάρκετ αυτών που ζορίζονται οικονομικά και πλέον διεκδικεί ξεκάθαρα τη θέση κάτω από τον Σκλαβενίτη, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί ένα γενναίο πρόγραμμα προσφορών και εκπτώσεων, με περισσότερους από 3.000 κωδικούς προϊόντων, αλλά και επιστροφή χρημάτων (παροχή επιταγών AB Plus αξίας 6 ευρώ για αγορές αξίας 20 ευρώ και άνω σε προϊόντα μιας μεγάλης κατηγορίας, διαφορετικής κάθε εβδομάδα).
Στόχος είναι να «ματσάρει» τις τιμές στα βασικά αγαθά με εκείνες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας και όχι μόνο ώστε να αποτυπωθεί στο μυαλό των καταναλωτών ότι είναι η αλυσίδα με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ενιαία ιδιωτική ετικέτα
Ταυτόχρονα με τις πλάτες της μητρικής Ahold-Delhaize, ενός μεγάλου πολυεθνικού λιανέμπορου, επανασυστήνει στο καταναλωτικό κοινό την ιδιωτική ετικέτα ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς.
Όπως αναφέρει μιλώντας στον ΟΤ ο κος Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος χτίζεται ένα ενιαίο brand για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και για τις 4 χώρες της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) και με τον τρόπο αυτό αφενός επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος και αφετέρου δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς παραγωγούς να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.
Στην Ελλάδα στόχος είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών συνεργασιών με παραγωγούς και ήδη σύμφωνα με τον κο Λαβίδα έχουν κλείσει περί τις 20 συμφωνίες, τόσο με μεμονωμένους επιχειρηματίες όσο και με συνεταιρισμούς.
Έτσι η εταιρεία αξιοποιεί τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη ως κομβικό εμπορικό σημείο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και συσκευασμένα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.
«Υπολογίζουμε ότι οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα 70-80 χιλιάδες τόνους τον χρόνο» αναφέρει ο επικεφαλής της ΑΒ. Ήδη έχουν «φύγει» τα πρώτα φορτία με ακτινίδια, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από την Βοιωτία και καρπούζια από την δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα στόχος είναι να εξαχθούν και συσκευασμένα προϊόντα, όπως όσπρια, ζυμαρικά και τυροκομικά.
Ας σημειωθεί ότι ανάλογη είναι η πρακτική που ακολουθεί η Lidl διατηρώντας συνεργασίες με δεκάδες Έλληνες παραγωγούς.
Αναβαθμίζεται η αγοραστική εμπειρία
Σε επίπεδο δικτύου, η «φιλοξενία» κι άλλων brands σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας, όπως η Holland & Barrett του ομίλου Φουρλής και η πολωνική αλυσίδα ειδών ένδυσης και σπιτιού Pepco, σύμφωνα με τη διοίκηση μεγεθύνει την αγοραστική εμπειρία.
Συνολικά η Holland & Barrett θα ανοίξει 4 shop in shop στο δίκτυο της ΑΒ, ενώ εξετάζεται η επέκταση της συνεργασίας με την εκπτωτική αλυσίδα Pepco και σε άλλα τα καταστήματα κυρίως στην περιφέρεια. Υπενθυμίζεται ότι η Pepco «συγκατοικεί» με την ΑΒ Βασιλόπουλος σε Παιανία, Γρεβενά, Σάπες και Σέρρες.
Δύο – τρία νέα εταιρικά καταστήματα
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου για εφέτος εκτιμάται ότι θα ανοίξουν 2-3 εταιρικά καταστήματα, μεταξύ αυτών το πρώτο κάνει εγκαίνια την επόμενη Τετάρτη στη Χερσόνησο, στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείει και κάποια εξαγορά τοπικής αλυσίδας εάν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρίας
… και 50 franchise
Για εφέτος ωστόσο πολύ μεγαλύτερος είναι ο στόχος για τα καταστήματα που λειτουργούν μέσω του συστήματος δικαιόχρησης (franchising), καθώς οι διοικούντες επιδιώκουν να προστεθούν στο δίκτυο της αλυσίδας 50 νέα καταστήματα.
Ταυτόχρονα «τρέχει» και η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising. Ήδη 12 καταστήματα έχουν αλλάξει status και αναμένεται η σχετική μετατροπή 12 ακόμη μέχρι το τέλος του 2024.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 302 εταιρικά καταστήματα και 267 καταστήματα μέσω franchising.


Latest News

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου