Ο EastMed

Ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed παραμένει ζωντανός!

Όσο κι αν ακούγεται παράλογο, μετά την προ διετίας αμερικανική τορπίλη στο project, εντούτοις οι μέτοχοι του επιμένουν να ωριμάζουν το έργο.

Ως γνωστόν το έργο που είχε τη στήριξη των χωρών του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδας αλλά και με ορισμένα διαχρονικά σκαμπανεβάσματα της Ιταλίας είχε προκαλέσει ουκ ολίγες γεωπολιτικές αντιπαραθέσεις. Με την Τουρκία στο πρόσφατο παρελθόν να προχωρά και σε προκλητικές προειδοποιήσεις για το έργο, επιδιώκοντας φυσικά τη διέλευση του από το έδαφος της.

Να σας θυμίσω, ότι πρόκειται για αγωγό που σχεδιάζεται για να μεταφέρει ποσότητες φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα του Ισραήλ και της Κύπρου, και πιθανόν και από την Ελλάδα προς την Ευρώπη.

Η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και η Edison

Μέτοχοι του κοινοπραξίας «Poseidon» που τρέχει το project είναι η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και η ιταλική Edison.

Δεν σταμάτησαν στιγμή, παρά τα όποια εμπόδια να ωριμάζουν αδειοδοτικά τον αγωγό.

Και πρόσφατα ολοκληρώθηκε το μη δεσμευτικό market test το οποίο συγκέντρωσε πέρα από κάθε πρόβλεψη ενδιαφέρον για το κλείσιμο χωρητικότητας.

Μαθαίνω, λοιπόν, ότι σειρά έχει το δεσμευτικό market test. Και αναμένεται να διεξαχθεί προς το τέλος του 2024.

Για να δούμε… θα έχει την ίδια ανταπόκριση;

——————

Ηλεκτροκίνηση

Τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. διεισδύουν με ταχύτατους ρυθμούς στην καθημερινότητα.

Και οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, παράλληλα, αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε φορτιστές οχημάτων, ενώ λανσάρουν συνεχώς προγράμματα χρέωσης.

Η κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου

Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου ήταν εκείνη η οποία από την προηγούμενη θητεία της στην κυβέρνηση της ΝΔ ως γενική γραμματέας Ενέργειας έτρεξε τα πρώτα προγράμματα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων Ι.Χ.

Υπό την εποπτεία της επίσης θεσπίστηκε και το αναγκαίο πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων και ιδίως εκείνο για την εγκατάσταση και λειτουργία των φορτιστών.

Βέβαια, η αρμοδιότητα αυτή έχει περάσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά οι παλιές και πρώτες αγάπες δεν ξεχνιούνται…

Η πλατφόρμα

Και η κυρία Σδούκου, έσπευσε από το LinkedIn να επικροτήσει την πρωτοβουλία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) να χτίσει… και να λειτουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα σύγκρισης των τιμών χρέωσης των φορτιστών ηλεκτρικών ΙΧ αλλά και να εντοπίζει την πλησιέστερη υποδομή.

Το ChargingCost μπήκε στην καθημερινότητα των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η υφυπουργός συνεχάρη τη ΡΑΑΕΥ για την υλοποίηση «άλλης μίας χρηστικής υπηρεσίας για τον πολίτη…»

Ευχόμαστε την ίδια σπουδή να δείξει η κυρία Σδούκου και για την αναβάθμιση των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να υπάρχει ρεύμα για τη φόρτιση των ηλεκτρικών ΙΧ….

——————

Επαγγελματίες

Είναι ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών – και επιχειρήσεων – που συγκυριακά, για κάποιες μέρες τον χρόνο, ελπίζουν να κερδίσουν κάτι παραπάνω. Επί παραδείγματι τουρσιά ή κατεψυγμένα ψάρια αυξάνουν τις πωλήσεις την Καθαρή Δευτέρα και στο διάστημα της Σαρακοστής. Τα αρτοποιεία κερδίζουν το κάτι παραπάνω – με αρκετό κόπο – στις ημέρες των Χριστουγέννων και του Πάσχα, κυρίως.

Η αγορά

Επίσης οι κτηνοτρόφοι και οι κρεοπώλες – και μαζί μ΄ αυτούς διάφοροι ενδιάμεσοι έμποροι – περιμένουν το Πάσχα να βγάλουν «κανένα σπασμένο» που λένε. Κάποια έξοδα δηλαδή ή να κερδίσουν και κάτι παραπάνω σε τελική ανάλυση. Αυτή είναι η αγορά, έτσι λειτουργεί. Παράλληλα οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, που είναι μεγάλα «μαγαζιά» έχοντας την δυνατότητα να προμηθεύονται πολύ μεγάλες ποσότητες, μπορούν να πωλούν σε χαμηλότερες από τα κρεοπωλεία. Αυτό συνέβαινε, συμβαίνει και θα συμβαίνει. Αυτή είναι η αγορά!

Ο κ. Κώστας Σκρέκας

Χθες το «παιδί – θαύμα» της κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον Σκάι και προκειμένου να ανταπεξέλθει την επιμονή των δημοσιογράφων για την τιμή του αρνιού στα κρεοπωλεία, που φτάνει ως και τα 16 ευρώ το κιλό, έκανε το απίθανο: κάλεσε τους καταναλωτές να ψωνίσουν από τα σούπερ μάρκετ και όχι από τα κρεοπωλεία! Ναι, έτσι ακριβώς το είπε. Και φυσικά οι καταναλωτές μπορούν να είναι ευτυχείς γιατί μπορούν να ψωνίσουν φθηνές επιλογές. Το υποστήριξε και αυτό!

Κι η ΕΣΕΕ

Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις, το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ – να είστε βέβαιοι ότι δεν πρόκειται για «συριζαική γιάφκα», συντηρητικοί είναι οι άνθρωποι – σύμφωνα με επιτόπιες τιμοληψίες και συνεντεύξεις που έκανε, διαπίστωσε ότι «η εκτίμηση του κόστους για το φετινό πασχαλινό τραπέζι (6-8 ατόμων) κυμαίνεται από 89,04 έως 130,04 ευρώ. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές που θα προβούν στις ίδιες αγορές με πέρυσι από αντίστοιχα καταστήματα θα αντιμετωπίσουν μεταβολή της τάξης του 16,3% έως 19,3% σε σύγκριση με το 2023». Όμως ο κ. Σκρέκας δεν πτοείται από κάτι τέτοια. Και ξανά προς τη δόξα τραβά….

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories