Υπάρχουν πολλά μικρής διάρκειας βιντεάκια Γερμανών αθλητών στο TikTok, όπως το φιλί του μπασκετμπολίστα σταρ Ντένις Σρέντερ με τη σύζυγό του μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου, το οποίο είδαν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. Και μέσα στους επόμενους μήνες θα ανέβουν ακόμη περισσότερα τέτοια κλιπάκια, με τους διεθνείς ποδοσφαιριστές που θα αγωνιστούν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ή τους αθλητές που θα συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, σύμφωνα με την DW.
TikTok: Με fast-track διαδικασίες η νομική «μάχη» με τις ΗΠΑ
Η Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB) και η γερμανική Ολυμπιακή Ομάδα έχουν διαπιστώσει εδώ και καιρό τη σημασία και τη δυναμική του TikTok. Γι’ αυτό και ξεκίνησαν μία συνεργασία με το μέσο δικτύωσης, ώστε να δημοσιεύουν περισσότερα back-stage βίντεο για τους φιλάθλους μέσα στους επόμενους μήνες. «Το TikTok μας επιτρέπει να έχουμε μεγαλύτερη απήχηση και να διατηρούμε στενότερη επαφή με την κοινότητά μας», ανέφερε η DFB.
Στόχος είναι να απευθυνθούν περισσότερο στη Generation Z – τη γενιά όσων έχουν γεννηθεί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως και περίπου το 2010. «Καθώς χρησιμοποιούν την πλατφόρμα σχεδόν όλοι οι έφηβοι, θεωρούμε πως είναι απαραίτητη η παρουσία μας εδώ, προκειμένου να κινήσουμε το ενδιαφέρον για το ποδόσφαιρο στη συγκεκριμένη ομάδα ατόμων», τονίζει η DFB. Όσο για την Ολυμπιακή Ομάδα, ζητούμενο είναι «να δουν οι φίλαθλοι ακόμη περισσότερο τπόσο συναρπαστικά είναι τα ολυμπιακά και παραολυμπιακά αθλήματα».
Το TikTok στο επίκεντρο της κριτικής
Το TikTok πάντως, αν και δημοφιλές, είναι εξίσου αμφιλεγόμενο – κατά πολλούς πρόκειται ακόμη για κινεζική εταιρεία. Ένας αμερικανικός νόμος προβλέπει πως η νυν ιδιοκτήτρια εταιρεία Bytedance έχει έναν χρόνο στη διάθεσή της για να πωλήσει το TikTok, προτού αυτό απαγορευτεί από το App-Store στις ΗΠΑ. Η αιτιολόγηση για την εν λόγω ρύθμιση είναι πως υπάρχει κίνδυνος να αποκτήσει η Κίνα πρόσβαση στα δεδομένα Αμερικανών χρηστών και να ασκήσει έτσι πολιτική επιρροή στις ΗΠΑ.
Η επιχείρηση επισημαίνει από την πλευρά της πως το 60% ανήκει σε δυτικούς επενδυτές, ενώ η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στα Νησιά Κέιμαν στην Καραϊβική. Ωστόσο γεγονός είναι ότι η Bytedance διατηρεί μεγάλα κεντρικά γραφεία στο Πεκίνο, όπως και ότι οι Κινέζοι ιδρυτές εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Επικρίσεις δέχθηκε και η DFB για τη συνεργασία της με το TikTok. «Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία του Συντάγματος θεωρεί πως υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι ασφαλείας στη χρήση του TikTok και ταυτοχρόνως η Εθνική ποδοσφαίρου προωθεί το app», δήλωσε στην Tagesspiegel ο Ράινχαρντ Μπραντλ (CSU), ειδικός σε ζητήματα ψηφιακής τεχνολογίας. Την ίδια στιγμή ωστόσο δεν δραστηριοποιούνται στο TikTok μόνο γερμανικές αθλητικές ομάδες, αλλά και πολιτικές παρατάξεις, όπως η CSU και οι Πράσινοι, ενώ υπάρχουν και πολιτικοί με προσωπικούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα, όπως ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ (CSU) και ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ (Πράσινοι).
Ευκαιρία για τα πιο περιθωριοποιημένα αθλήματα
Αντικρούοντας την κριτική, η DFB τόνισε πως κάθε συνεργασία της εξετάζεται πολύ προσεκτικά, σε μία διαδικασία η οποία αποτελεί «θεμέλιο για τις συνομιλίες της Ομοσπονδίας για συμβάσεις συνεργασίας».
Ο Κρίστοφ Μπέρτλινγκ από το Ινστιτούτο Έρευνας της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ στο Αθλητικό Πανεπιστήμιο της Κολωνίας τονίζει πάντως πως το TikTok πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή εξαιτίας της έλλειψης διαφάνειας γύρω από τη συλλογή και διαχείριση δεδομένων. Επιπλέον, ο ειδικός δεν θεωρεί ότι η δημόσια κατακραυγή είναι τόσο έντονη, προσθέτοντας πως υπάρχουν εξάλλου πάρα πολλές συνεργασίες μεταξύ της πλατφόρμας και διαφόρων επιχειρήσεων, όπως και δημοσίων οργανισμών.
Υπάρχει βέβαια και ένα σημαντικό θετικό στοιχείο, όπως παρατηρεί ο Μπέρτλινγκ: τα λιγότερο γνωστά αθλήματα θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το TikTok, διευρύνοντας σημαντικά την απήχησή τους. «Πολλοί άνθρωποι ξέρουν ελάχιστα για τέτοια αθλήματα και για τους αθλητές που συμμετέχουν σε αυτά. Και τα σύντομα βίντεο μπορεί να κινήσουν το ενδιαφέρον περισσότερων ανθρώπων – ιδίως των νεότερων ηλικιακά χρηστών».
Latest News
Από τις επενδύσεις στο... κουπί: Η διαχειρίστρια κεφαλαίων που φλερτάρει με μετάλλιο στην κωπηλασία
Η Olivia Coffey διαπρέπει στον επενδυτικό στίβο και πλέον δοκιμάζει το όνειρό της για ένα ολυμπιακό μετάλλιο
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες πριν από την έναρξή τους [γραφήματα]
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το μεγαλύτερο παγκόσμιο αθλητικό γεγονός ξεκινούν σήμερα με την τελετή έναρξης και 14 διοργανώσεις
Έως €11,1 δισ. το κέρδος της Γαλλίας από τους Ολυμπιακούς - Γιατί θα είναι οι πιο «πράσινοι» μέχρι σήμερα
Ποια είναι η «πρωτιά» των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού σε σχέση με προηγούμενες διοργανώσεις - Τι αναφέρει η UBS
Ο νέος οικονομικός πονοκέφαλος της Γαλλίας: 600.000 απούλητα εισιτήρια για τους Ολυμπιακούς
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού και τι δείχνει η αγορά μεταπώλησης των εισιτήριων για την πορεία των εσόδων στη μεγαλύτερη γιορτή του αθλητισμού
Ολυμπιακοί Αγώνες: Πόσο αξίζει ένα μετάλλιο;
Πόσο αξίζουν τα μετάλλια που θα δωθούν στους αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού;
Γυρνάνε την πλάτη στους Ολυμπιακούς Αγώνες – Πάνω από 250.000 απούλητα εισιτήρια
Οι πιο ακριβές προσφορές στον ιστότοπο μεταπώλησης εισιτηρίων είναι για την τελετή έναρξης, με τις καλύτερες θέσεις να έχουν τιμή 2.970€.
Ολυμπιακοί Αγώνες: Βουτιά στον καθαρό Σηκουάνα
Καθαρό νερό; Δυνατά ρεύματα; Αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα φαίνεται να είναι οι αθλητές, λίγες μέρες πριν το αγώνισμα της ελεύθερης κολύμβησης στον Σηκουάνα
Το πρώτο παγκόσμιο ρεκόρ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού
Ποιο είναι το πρώτο ρεκόρ που έχει ήδη καταρριφθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού.
Πώς συνδέονται η Adidas, οι Ολυμπιακοί του Μονάχου, το Ισραήλ και Μπέλα Χαντίντ
Ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών απέσυρε διαφήμιση με πρωταγωνίστρια το σούπερ μόντελ Μπέλα Χαντίντ - Ο ρόλος του Ισραήλ
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.