Σχεδόν 150.000 «κουτιά» έχασε το πρώτο τετράμηνο του 2024 ο Πειραιάς καθώς λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν έφτασαν ποτέ στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ (Cosco) στο μεγάλο λιμάνι αλλά κατέληξαν σε άλλα της κυρίως της Δυτικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, οι δυο προβλήτες της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση containers κατά 10,4% στα 1,272.5 teu έναντι 1,420.2 teu, το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Χούθι: Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις… ρουκέτες τους – Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Ειδικά τον Απρίλιο από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 341,1 teu έναντι 369,2 τον ίδιο μήνα του 2023 σημειώνοντας μία μείωση κατά 7.6%. Σε σχέση πάντως με τους προηγούμενους μήνες του 2024 η πτώση του Απριλίου ήταν η δεύτερη μικρότερη μετά το 5,1% του Φεβρουαρίου. Τον Ιανουάριο η πτώση ήταν μεγαλύτερη (-12,7%) και τον Μάρτιο ακόμη μεγαλύτερη (-15,4%).
Κερδισμένο είναι τα κινεζικά τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports (Spain) Ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο που κατέγραψαν άνοδο 6,7% το πρώτο τετράμηνο του έτους και έφτασαν τα 1,06 εκατ. Teu από 995 χιλιάδες Teu το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
H Κίνα και ο υπόλοιπος κόσμος
Η συνολική διακίνηση όλων των λιμενικών σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco Shipping Ports στα λιμάνια της στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο (συνολικά 36) συνέχισε να αυξάνεται τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε ετήσια βάση.
Η διακίνηση των υπερπόντιων τερματικών σταθμών (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική) συνέχισε να παρουσιάζει σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% σε ετήσια βάση, μεταξύ των οποίων, οι τερματικοί σταθμοί CSP SAI και CSP Zeebrugge (Βέλγιο) σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης σε ετήσια βάση κατά 13,5% και 42,2%, αντίστοιχα, σημειώνει η εταιρεία, Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, η CSPL κατέγραψε αύξηση 8,8% σε ετήσια βάση στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 34,76 εκατ. tea.
Στην εικόνα του Πειραιά και πως αυτή επηρεάστηκε από την έκρυθμη κατάστασης την Ερυθρά, αναφέρθηκε η Cosco Shipping Ports και όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους . Όπως επεσήμανε και η ίδια «απέσυρε» πλοία από τον Πειραιά και τα έστειλε σε άλλα λιμάνια. Ειδικότερα ανέφερε ότι «επηρεασμένη από τα περιστατικά στην Ερυθρά Θάλασσα, η συνολική διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) μειώθηκε κατά 11,4% σε ετήσια βάση σε 931.350 tea έναντι 1.050.970 teu το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η εταιρεία συντονίστηκε γρήγορα με τα μέλη της Συμμαχίας OCEAN και πρότεινε να μεταφερθούν προσωρινά ορισμένα από τα αρχικά εμπορευματοκιβώτια που ανήκουν στον τερματικό σταθμό Πειραιά στον τερματικό σταθμό CSP Zeebrugge Terminal NV ή στον τερματικό σταθμό CSP Iberian Valencia Terminal, οδηγώντας τη συνολική διακίνηση του CSP Zeebrugge Terminal να αυξηθεί κατά 3,7% σε ετήσια βάση σε 155.488 teu και τη συνολική διακίνηση της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Holding, S.L. και των θυγατρικών της, να αυξηθεί κατά 4,3% σε ετήσια βάση σε 764.748 teu».
Τα πλοία Megamax
Στην ίδια ανακοίνωση σε ότι αφορά τις προοπτικές για το 2024 τονίζει μεταξύ άλλων ότι προτίθεται να ενισχύσει το μάρκετινγκ βασικών λιμένων-κόμβων, όπως ο τερματικός σταθμός του Πειραιά και ο τερματικός σταθμός CSP Abu Dhabi.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Cosco στο πλαίσιο της συμμαχίας Osean Alliance, (Cosco και Evergreen) αποφάσισαν να μετατοπίσουν χωρητικότητα και συγκεκριμένα πλοία megamax από τη Βόρεια Ευρώπη στην κοινή υπηρεσία Asia Med (AEM1 / MD2), η οποία μεταφέρει πλέον μεγάλες ποσότητες από την Άπω Ανατολή στον Πειραιά.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι συμμαχίες τους αντιμετωπίζουν έλλειμμα χωρητικότητας λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων τους γύρω από το Ακρωτήριο της καλής Ελπίδας. Για να καλύψουν το κενό αυτό τροποποιούν δρομολόγια αφαιρώντας πλοία από την Βόρειο Ευρώπη προς τις γραμμές της Ανατολικής Μεσογείου και τον Πειραιά.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑΝΕΑ
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια